Gegevens uit mail automatisch inlezen database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gidi Strik

Gidi Strik

17/10/2012 13:28:08
Quote Anchor link
Hallo Allemaal,

Er moet uit een mail bepaalde gegevens worden genomen en die moeten automatisch worden ingelezen in OF een database of als dat niet mogelijk is een excel bestand.
Iemand enig idee hoe je dat aan moet pakken?

Bij voorbaat dank,

Gidi

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 10:18:07

TJVB tvb

TJVB tvb

17/10/2012 13:40:53
Quote Anchor link
Voor het uitlezen kun je kijken naar de imap functies van imap (kan ook pop3 lezen) zie http://php.net/imap

Gidi Strik

Gidi Strik

17/10/2012 13:52:26
Quote Anchor link
Ik kan het betreffende stuk er niet tussen vinden, het gaat zegmaar om het volgende:
Er komt een mail binnen met de info dat er iets geboekt is en daaronder de naam etc van de persoon.
Die gegevens moeten dan ingeladen worden in een database of anders excel bestand. Is dat mogelijk?

Marvin H

Marvin H

17/10/2012 13:55:53
Quote Anchor link
Is dit altijd dezelfde layout e-mail die ontvangen wordt? En indien het een ingevuld formulier betreft via een webpagina is het makkelijk om dit direct in een database weg te schrijven...

TJVB tvb

TJVB tvb

17/10/2012 14:04:10
Quote Anchor link
imap_open
imap_search
imap_body

Lees de data uit de mail (die je met imap_body gekregen hebt)
Stop de nodige data in je database

imap_close
Gewijzigd op 17/10/2012 14:07:30 door TJVB tvb

Bas de jong

Bas de jong

17/10/2012 14:04:37
Quote Anchor link
werk je met microsoft outlook?

Gidi Strik

Gidi Strik

17/10/2012 14:08:14
Quote Anchor link
@Marvin Houweling:

Ik heb het al voorgelegd, echter zegt hij dat dit geen optie is om een of andere rede, dit leek mij inderdaad ook de beste manier, daarom zoek ik naar een ander...

@TJVB

Dat ga ik zo even proberen, bedankt!

@Bas de jong

Nee het bedrijf waar het voor nodig is werkt met gmail, maar zou eventueel ook met outlook kunnen. Zijn er verschillen in dan?
Gewijzigd op 17/10/2012 14:25:08 door Gidi Strik

Marvin H

Marvin H

17/10/2012 14:12:52
Quote Anchor link
@gidi: Er kan altijd nog een e-mail gestuurd worden en het tevens in de database zetten. Snap niet echt waarom een 'baas' hier problemen mee zou hebben. Lijkt me beetje een omweg om een online formulier per e-mail te verzenden en dan weer om te bouwen via ingewikkelde constructies om het in een database te zetten.

Bas de jong

Bas de jong

17/10/2012 14:41:55
Quote Anchor link
in outlook kun je met VBA je emaildata bewerken en exporteren naar een acces db op de locale computer
je kunt dan vanuit je accesdb outlookgegevens importeren met 1 druk op de knop
maar dan moet je wel kennis hebben van acces outlook VBA taal .

- SanThe -

- SanThe -

17/10/2012 14:46:24
Quote Anchor link
Waar komt die email vandaan?
Vanaf een website waar een formulier wordt ingevuld?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.