Gegevens uit mail automatisch inlezen database
Er moet uit een mail bepaalde gegevens worden genomen en die moeten automatisch worden ingelezen in OF een database of als dat niet mogelijk is een excel bestand.
Iemand enig idee hoe je dat aan moet pakken?
Bij voorbaat dank,
Gidi
Er komt een mail binnen met de info dat er iets geboekt is en daaronder de naam etc van de persoon.
Die gegevens moeten dan ingeladen worden in een database of anders excel bestand. Is dat mogelijk?
Is dit altijd dezelfde layout e-mail die ontvangen wordt? En indien het een ingevuld formulier betreft via een webpagina is het makkelijk om dit direct in een database weg te schrijven...
imap_open
imap_search
imap_body
Lees de data uit de mail (die je met imap_body gekregen hebt)
Stop de nodige data in je database
imap_close
imap_search
imap_body
Lees de data uit de mail (die je met imap_body gekregen hebt)
Stop de nodige data in je database
imap_close
Gewijzigd op 17/10/2012 14:07:30 door TJVB tvb
werk je met microsoft outlook?
Ik heb het al voorgelegd, echter zegt hij dat dit geen optie is om een of andere rede, dit leek mij inderdaad ook de beste manier, daarom zoek ik naar een ander...
@TJVB
Dat ga ik zo even proberen, bedankt!
@Bas de jong
Nee het bedrijf waar het voor nodig is werkt met gmail, maar zou eventueel ook met outlook kunnen. Zijn er verschillen in dan?
Gewijzigd op 17/10/2012 14:25:08 door Gidi Strik
@gidi: Er kan altijd nog een e-mail gestuurd worden en het tevens in de database zetten. Snap niet echt waarom een 'baas' hier problemen mee zou hebben. Lijkt me beetje een omweg om een online formulier per e-mail te verzenden en dan weer om te bouwen via ingewikkelde constructies om het in een database te zetten.
je kunt dan vanuit je accesdb outlookgegevens importeren met 1 druk op de knop
maar dan moet je wel kennis hebben van acces outlook VBA taal .
Vanaf een website waar een formulier wordt ingevuld?