Gegevens uit MySql halen , gevorderd
Bart
07/06/2004 22:35:00Hoi,
Ik ben zowel hier op deze site als in php redelijk nieuw. SQL heb ik wel voldoende ervaring mee.
Nu heb ik een db (mysql) waarin een tabel staat met users en events. in de events tabel staan de tijdstippen van de events als : jaar,maand,dag,beginuur,beginminuten,einduur,eindminuten. Dus zou ik met SQL in staat moeten zijn om per persoont te tonen hoeveel events er bv per maand of jaar zijn en hoelang ze samen hebben geduurd.
Ik probeer dus het volgende : een pagina met bovenaan een dropdownbox met daarin de namen van alle users, en dan een venster met het aantal dagen en uren dat zij totaal events hebben staan in de tabel.
Niet eenvoudig naar mijn idee. Maar iedere hint is van hart welkom.!
Alvast bedankt iedereen
Bart
Ik ben zowel hier op deze site als in php redelijk nieuw. SQL heb ik wel voldoende ervaring mee.
Nu heb ik een db (mysql) waarin een tabel staat met users en events. in de events tabel staan de tijdstippen van de events als : jaar,maand,dag,beginuur,beginminuten,einduur,eindminuten. Dus zou ik met SQL in staat moeten zijn om per persoont te tonen hoeveel events er bv per maand of jaar zijn en hoelang ze samen hebben geduurd.
Ik probeer dus het volgende : een pagina met bovenaan een dropdownbox met daarin de namen van alle users, en dan een venster met het aantal dagen en uren dat zij totaal events hebben staan in de tabel.
Niet eenvoudig naar mijn idee. Maar iedere hint is van hart welkom.!
Alvast bedankt iedereen
Bart
PHP hulp
23/11/2024 08:50:12Bart
07/06/2004 22:49:00wat wil je precies??
een select doen where username = $naam en dan? je wil dus als je dit doet de gegevens uit de events tabel halen die corresponderen met de $naam?
ik bedoel dus eigenlijk, hoe weet je dat een row van events, bij $naam hoort? die moet je linken op 1 of andere manier, hoe doe je dat?
Wat je zou kunnen doen om die lange tijd van je te splitten is met explode() werken:
Je moet zorgen dat je zoiets krijgt:
tid is de id die correspondeert met $id_van_user.
een select doen where username = $naam en dan? je wil dus als je dit doet de gegevens uit de events tabel halen die corresponderen met de $naam?
ik bedoel dus eigenlijk, hoe weet je dat een row van events, bij $naam hoort? die moet je linken op 1 of andere manier, hoe doe je dat?
Wat je zou kunnen doen om die lange tijd van je te splitten is met explode() werken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?
$alles = explode(",", $row['events']);
$jaar = $alles['0'];
$maand = $alles['1'];
$dag = $alles['2'];
$beginuur = $alles['3'];
// etc
?>
$alles = explode(",", $row['events']);
$jaar = $alles['0'];
$maand = $alles['1'];
$dag = $alles['2'];
$beginuur = $alles['3'];
// etc
?>
Je moet zorgen dat je zoiets krijgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?
$sql = "SELECT * FROM events WHERE tid = " . $id_van_user;
$res = mysql_query($sql);
// etc
?>
$sql = "SELECT * FROM events WHERE tid = " . $id_van_user;
$res = mysql_query($sql);
// etc
?>
tid is de id die correspondeert met $id_van_user.