gegevens uit verschillende tabellen
ik heb een probleempje met mijn website en hoop dat iemand van jullie me kan helpen. Ik heb een tabel 'KALENDER' met daarin KalenderID, datum, uur, thuis, uit & score als velden.
Dan heb ik een 2e tabel 'PLOEGEN' met daarin PloegID, Ploeg, Sporthal, Straat, Nummer, Postcode, Gemeente, Kleurtenue & Website als velden.
Nu is het de bedoeling dat op de pagina waar de gegevens van 'KALENDER' ingelezen worden thuis & uit elk een link krijgen naar het blad 'PLOEGDETAIL', waar dan weer de gegevens van 'PLOEGEN' ingelezen worden.
Ik weet niet goed wat ik fout doe. Als ik bij select * enkel kalender zet dan krijg ik wel een goeie kalender maar dan vind hij de unieke gegevens niet. Maar zet ik bij select * kalender, ploegen krijg ik voor elke wedstrijd 11 lijnen met dezelfde info, omdat er 11 ploegen zijn.
Hopelijk kan iemand me helpen want is het laatste dat er moet gebeuren, maar bijt er al 3 dagen m'n tanden op stuk :(
Alvast hartelijk bedankt
Dave
Hierbij zet ik ook even de code die ik gebruik:
$link=mysql_connect($host, $user, $pass)
or die ("Kan geen verbinding maken");
mysql_select_db($db)
or die("Kan geen database selecteren");
//Query aanpassen
$query= "select kalender.datum, kalender.uur, kalender.thuis, kalender.uit, kalender.score FROM kalender";
$result=mysql_query($query);
//Loop aanpassen
echo "<table border='1' width='100%'>";
while($line=mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)){
echo "<tr>";
echo "<td>".$line["datum"]."</a></td>";
echo "<td>".$line["uur"]."</a></td>";
echo "<td><a href='ploegdetail.php?id=".$line["PloegID"]."'>".$line["thuis"]."</a></td>";
echo "<td><a href='ploegdetail.php?id=".$line["PloegID"]."'>".$line["uit"]."</a></td>"; echo "<td>".$line["score"]."</a></td>";
echo "</tr>";
}
echo "</table>";
mysql_free_result($result);
mysql_close($link);
?></td>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Davesoetewey
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.