gegevens uploaden in database via xml
Klanten willen graag via een XML gegevens uploaden in mijn database, maar hoe doe ik dit? Ik heb namelijk niet veel verstand van XML.
Heeft iemand enig idee? Het gaat niet alleen om gegevens, maar ook om afbeeldingen. Deze wil ik graag ook in mijn database hebben.
Ik heb al gezocht op google, maar niet iets kunnen vinden hoe het moet.
Seb.
Afbeeldingen moet je gewoon uploaden, en een koppeling (bestandsnaam) achterlaten in je database.
Seb.
Ik denk dat je ftp bedoelt? anders moet toch echt via een web pagina.
er bestaan sites die gegevens binnen haalt via een xml-bestanden. Deze xml-bestanden worden ingevuld door bedrijven en deze plaatsen zij op hun site. Via cronjobs worden de xml-pagina's opgeroepen en de gegevens in de xml worden dan in de mysql database opgehaald.
weten jullie hoe dit precies werkt. Een xml bestand kan ik nog wel maken, maar ik heb geen idee hoe ik zorg dat de waarden uit de xml-bestanden in mijn mysql database worden opgeslagen.
Hopelijk is het iets meer duidelijk.
Seb.
wellicht is SimpleXML dan een optie (php5), moet zeggen dat ik het zelf nooit hebben gebruikt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door peter
Rick schreef op 12.12.2009 16:39:
Dude, jij bent echt koning der onzinnigheid hé.
Hij moet eerst wel die data uit dat xml bestand kunnen halen.
seb schreef op 12.12.2009 16:55:
Een xml bestand kan ik nog wel maken, maar ik heb geen idee hoe ik zorg dat de waarden uit de xml-bestanden in mijn mysql database worden opgeslagen.
Hoe maak je dat xml bestand dan? Want over het algemeen is het zo dat als je weet hoe je een xml bestand moet maken, dat je dan ook weet hoe je het uitleest.
En je hoeft het niet per se in een database te laden. Voor zoiets als een foto-album o.i.d. kan je xml heel mooi gebruiken om als 'database' te doen fungeren.