Gegevens worden niet verwijderd uit DB

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »
PHP Noob

PHP Noob

05/08/2013 14:06:50
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik ben wat aan het stoeien met een script om gegevens uit mijn DB te verwijderen.

De pagina's worden correct weergegeven, de afhandeling vermeld netjes dat het gelukt is,
maar de gegevens blijven in de DB staan. Iemand een idee waar het precies fout zit?

Ik heb voor deze actie 2 bestanden aangemaakt. delete.php en delete_ac.php.

Delete.php:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

$host
=""; // Host name
$username=""; // Mysql username
$password=""; // Mysql password
$db_name=""; // Database name
$tbl_name="Verlanglijst"; // Table name

// Connect to server and select database.

mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

// select record from mysql
$sql="SELECT * FROM $tbl_name";
$result=mysql_query($sql);
?>

<table width="400" border="0" cellpadding="3" cellspacing="1" bgcolor="#CCCCCC">
<tr>
<td colspan="5" bgcolor="#FFFFFF"><strong>Delete data in mysql</strong> </td>
</tr>

<tr>
<td align="center" bgcolor="#FFFFFF"><strong>Schrijver</strong></td>
<td align="center" bgcolor="#FFFFFF"><strong>Titel</strong></td>

<td align="center" bgcolor="#FFFFFF">&nbsp;</td>
</tr>

Code (php)
1
2
3
<?php
while($rows=mysql_fetch_array($result)){
?>

<tr>
<td bgcolor="#FFFFFF">
Code (php)
1
<? echo $rows['Schrijver']; ?>
</td>
<td bgcolor="#FFFFFF">
Code (php)
1
<? echo $rows['Titel']; ?>
</td>

<td bgcolor="#FFFFFF"><a href="delete_ac.php?Titel=
Code (php)
1
<? echo $rows['Titel']; ?>
">delete</a></td>
</tr>

Code (php)
1
2
3
4
<?php
// close while loop
}
?>

</table>

Code (php)
1
2
3
4
<?php
// close connection;
mysql_close();
?>

Delete_ac.php

Quote:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

$host
=""; // Host name
$username=""; // Mysql username
$password=""; // Mysql password
$db_name=""; // Database name
$tbl_name="Verlanglijst"; // Table name

// Connect to server and select databse.

mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

// get value of id that sent from address bar
$id=$_GET['id'];

// Delete data in mysql from row that has this id
$sql="DELETE FROM $tbl_name WHERE Titel='$Titel'";
$result=mysql_query($sql);

// if successfully deleted
if($result){
echo "Deleted Successfully";
echo "<BR>";
echo "<a href='delete.php'>Back to main page</a>";
}

else {
echo "ERROR";
}

?>

Code (php)
1
2
3
4
<?php
// close connection
mysql_close();
?>

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 18:25:00

Erwin H

Erwin H

05/08/2013 14:11:05
Quote Anchor link
Waar komt hier $titel vandaan?
Code (php)
1
2
3
<?php
$sql
="DELETE FROM $tbl_name WHERE Titel='$Titel'";
?>

Of moet het script dat zelf maar bedenken?

- SanThe -

- SanThe -

05/08/2013 14:11:15
Quote Anchor link
Waar komt $Titel vandaan?

Om te weten of er iets is verwijderd zie mysql_affected_rows().

PHP Noob

PHP Noob

05/08/2013 14:38:58
Quote Anchor link
Erwin H op 05/08/2013 14:11:05:
Waar komt hier $titel vandaan?
Code (php)
1
2
3
<?php
$sql
="DELETE FROM $tbl_name WHERE Titel='$Titel'";
?>

Of moet het script dat zelf maar bedenken?

Ik heb voor dit onderdeel maar 2 waarden staan in mijn DB. Schrijver en Titel.
Ik had het idee dat deze op basis van Titel verwijderd kan worden.

Hoe zou ik dit dan in moeten vullen?

Kris Peeters

Kris Peeters

05/08/2013 14:53:51
Quote Anchor link
Laat me even verduidelijken wat men je vertelt:

Er staat niets in de variabele $titel.

Staat er ergens iets als dit?
$titel = $_POST['titel']
of
$titel = $_GET['titel']

Vertel ons eens welk boek moet verwijderd worden. Op basis waarvan moet de computer weten over welk boek je het hebt?

PHP Noob op 05/08/2013 14:38:58:
Ik heb voor dit onderdeel maar 2 waarden staan in mijn DB. Schrijver en Titel.
Ik had het idee dat deze op basis van Titel verwijderd kan worden.

Heb je ook een veld id (met auto increment)? Dat is meestal wel een goed idee.
Stel je voor dat twee verschillende schrijvers een boek schrijven met de zelfde titel.
Hoe weet je dan welk boek je wil verwijderen?
Met een id is het veel gemakkelijker.

PHP Noob

PHP Noob

05/08/2013 14:57:51
Quote Anchor link
Bedankt, maakt het inderdaad al wat duidelijker :)

Wanneer je naar de pagina delete.php gaat, krijg je een net overzicht te zien met de volgende opbouw:

Schrijver Titel
Kees ABC Delete

Het idee is dat wanneer je op delete klikt, de regel ervoor geselecteerd wordt.
Door deze opbouw dacht ik geen id nodig te hebben.

Heb jij toevallig suggesties hoe ik dat in deze kan oplossen?
Of toch alles omgooien?

PS: Ik ben overigens niet zo bang om hier dubbelen te hebben. Ik gebruik mijn site vooral om overal te kunnen checken of ik een bepaald boek al heb. Indien dat niet het geval is wil ik deze toevoegen aan mijn DB (dat is inmiddels gelukt). Wanneer ik het boek vervolgens koop, wil ik deze er ook makkelijk uit kunnen halen.
Gewijzigd op 05/08/2013 15:01:24 door PHP Noob

Kris Peeters

Kris Peeters

05/08/2013 15:08:12
Quote Anchor link
PHP Noob op 05/08/2013 14:57:51:
Wanneer je naar de pagina delete.php gaat, krijg je een net overzicht te zien met de volgende opbouw:

Schrijver Titel
Kees ABC Delete

Okay, op delete.php zie je dat overzicht. Die "delete"-knop ziet er dan zo uit:

<a href="delete.php?id=15">Verwijder</a>

Als de gebruiker op die link klikt, komt hij op delete.php terecht, maar dan met met een id in de url (in dit geval dus 15).

Dan kan je op delete.php bv dit doen:

delete.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if (isset($_GET['id'])) {
  // er is een id gegeven.  We gaan het record met die id verwijderen
  $sql = "DELETE FROM boeken WHERE id=" . (int) $_GET['id'];
  ...
}

else {
  // geen id gegeven.  Hier gaan we de tabel met het overzicht tonen
  ...
}

?>

Snap je?
Gewijzigd op 05/08/2013 15:39:41 door Kris Peeters

PHP Noob

PHP Noob

05/08/2013 15:38:20
Quote Anchor link
Ik heb je advies opgevolgd en id toegevoegd aan mijn DB.
Nu krijg ik het wel voor elkaar :)

Bedankt voor je hulp/ advies!

Topic mag gesloten worden :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.