Gegevens worden niet verwijderd uit DB

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »
PHP Noob

PHP Noob

05/08/2013 14:06:50
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik ben wat aan het stoeien met een script om gegevens uit mijn DB te verwijderen.

De pagina's worden correct weergegeven, de afhandeling vermeld netjes dat het gelukt is,
maar de gegevens blijven in de DB staan. Iemand een idee waar het precies fout zit?

Ik heb voor deze actie 2 bestanden aangemaakt. delete.php en delete_ac.php.

Delete.php:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

$host
=""; // Host name
$username=""; // Mysql username
$password=""; // Mysql password
$db_name=""; // Database name
$tbl_name="Verlanglijst"; // Table name

// Connect to server and select database.

mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

// select record from mysql
$sql="SELECT * FROM $tbl_name";
$result=mysql_query($sql);
?>

<table width="400" border="0" cellpadding="3" cellspacing="1" bgcolor="#CCCCCC">
<tr>
<td colspan="5" bgcolor="#FFFFFF"><strong>Delete data in mysql</strong> </td>
</tr>

<tr>
<td align="center" bgcolor="#FFFFFF"><strong>Schrijver</strong></td>
<td align="center" bgcolor="#FFFFFF"><strong>Titel</strong></td>

<td align="center" bgcolor="#FFFFFF">&nbsp;</td>
</tr>

Code (php)
1
2
3
<?php
while($rows=mysql_fetch_array($result)){
?>

<tr>
<td bgcolor="#FFFFFF">
Code (php)
1
<? echo $rows['Schrijver']; ?>
</td>
<td bgcolor="#FFFFFF">
Code (php)
1
<? echo $rows['Titel']; ?>
</td>

<td bgcolor="#FFFFFF"><a href="delete_ac.php?Titel=
Code (php)
1
<? echo $rows['Titel']; ?>
">delete</a></td>
</tr>

Code (php)
1
2
3
4
<?php
// close while loop
}
?>

</table>

Code (php)
1
2
3
4
<?php
// close connection;
mysql_close();
?>

Delete_ac.php

Quote:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

$host
=""; // Host name
$username=""; // Mysql username
$password=""; // Mysql password
$db_name=""; // Database name
$tbl_name="Verlanglijst"; // Table name

// Connect to server and select databse.

mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

// get value of id that sent from address bar
$id=$_GET['id'];

// Delete data in mysql from row that has this id
$sql="DELETE FROM $tbl_name WHERE Titel='$Titel'";
$result=mysql_query($sql);

// if successfully deleted
if($result){
echo "Deleted Successfully";
echo "<BR>";
echo "<a href='delete.php'>Back to main page</a>";
}

else {
echo "ERROR";
}

?>

Code (php)
1
2
3
4
<?php
// close connection
mysql_close();
?>

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 06:03:00

Erwin H

Erwin H

05/08/2013 14:11:05
Quote Anchor link
Waar komt hier $titel vandaan?
Code (php)
1
2
3
<?php
$sql
="DELETE FROM $tbl_name WHERE Titel='$Titel'";
?>

Of moet het script dat zelf maar bedenken?

- SanThe -

- SanThe -

05/08/2013 14:11:15
Quote Anchor link
Waar komt $Titel vandaan?

Om te weten of er iets is verwijderd zie mysql_affected_rows().

PHP Noob

PHP Noob

05/08/2013 14:38:58
Quote Anchor link
Erwin H op 05/08/2013 14:11:05:
Waar komt hier $titel vandaan?
Code (php)
1
2
3
<?php
$sql
="DELETE FROM $tbl_name WHERE Titel='$Titel'";
?>

Of moet het script dat zelf maar bedenken?

Ik heb voor dit onderdeel maar 2 waarden staan in mijn DB. Schrijver en Titel.
Ik had het idee dat deze op basis van Titel verwijderd kan worden.

Hoe zou ik dit dan in moeten vullen?

Kris Peeters

Kris Peeters

05/08/2013 14:53:51
Quote Anchor link
Laat me even verduidelijken wat men je vertelt:

Er staat niets in de variabele $titel.

Staat er ergens iets als dit?
$titel = $_POST['titel']
of
$titel = $_GET['titel']

Vertel ons eens welk boek moet verwijderd worden. Op basis waarvan moet de computer weten over welk boek je het hebt?

PHP Noob op 05/08/2013 14:38:58:
Ik heb voor dit onderdeel maar 2 waarden staan in mijn DB. Schrijver en Titel.
Ik had het idee dat deze op basis van Titel verwijderd kan worden.

Heb je ook een veld id (met auto increment)? Dat is meestal wel een goed idee.
Stel je voor dat twee verschillende schrijvers een boek schrijven met de zelfde titel.
Hoe weet je dan welk boek je wil verwijderen?
Met een id is het veel gemakkelijker.

PHP Noob

PHP Noob

05/08/2013 14:57:51
Quote Anchor link
Bedankt, maakt het inderdaad al wat duidelijker :)

Wanneer je naar de pagina delete.php gaat, krijg je een net overzicht te zien met de volgende opbouw:

Schrijver Titel
Kees ABC Delete

Het idee is dat wanneer je op delete klikt, de regel ervoor geselecteerd wordt.
Door deze opbouw dacht ik geen id nodig te hebben.

Heb jij toevallig suggesties hoe ik dat in deze kan oplossen?
Of toch alles omgooien?

PS: Ik ben overigens niet zo bang om hier dubbelen te hebben. Ik gebruik mijn site vooral om overal te kunnen checken of ik een bepaald boek al heb. Indien dat niet het geval is wil ik deze toevoegen aan mijn DB (dat is inmiddels gelukt). Wanneer ik het boek vervolgens koop, wil ik deze er ook makkelijk uit kunnen halen.
Gewijzigd op 05/08/2013 15:01:24 door PHP Noob

Kris Peeters

Kris Peeters

05/08/2013 15:08:12
Quote Anchor link
PHP Noob op 05/08/2013 14:57:51:
Wanneer je naar de pagina delete.php gaat, krijg je een net overzicht te zien met de volgende opbouw:

Schrijver Titel
Kees ABC Delete

Okay, op delete.php zie je dat overzicht. Die "delete"-knop ziet er dan zo uit:

<a href="delete.php?id=15">Verwijder</a>

Als de gebruiker op die link klikt, komt hij op delete.php terecht, maar dan met met een id in de url (in dit geval dus 15).

Dan kan je op delete.php bv dit doen:

delete.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if (isset($_GET['id'])) {
  // er is een id gegeven.  We gaan het record met die id verwijderen
  $sql = "DELETE FROM boeken WHERE id=" . (int) $_GET['id'];
  ...
}

else {
  // geen id gegeven.  Hier gaan we de tabel met het overzicht tonen
  ...
}

?>

Snap je?
Gewijzigd op 05/08/2013 15:39:41 door Kris Peeters

PHP Noob

PHP Noob

05/08/2013 15:38:20
Quote Anchor link
Ik heb je advies opgevolgd en id toegevoegd aan mijn DB.
Nu krijg ik het wel voor elkaar :)

Bedankt voor je hulp/ advies!

Topic mag gesloten worden :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.