gekopieerde database
kan iemand mij vertellen of je van een gecopieerde database opnieuw inwerking kan stellen
mijn probleem is namelijk dat er een fout in mijn database zit de fout is misschien gevonden maar diegene die mijn site in beheer heeft wilt hem niet veranderen
afz
antonia
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Antonia
een export? Dan is het in principe mogelijk
Klaasjan:
Wat bedoel je met gekopieerd?
ik weet niet ik heb een gecopieerde database van diegene gekregen die mijn website beheerd
orginele kreeg ik niet ivm met meedere website onder dezelfde wachtwoord enz
als dat mogelijk is hoe moet ik dat doen
ik weet helemaal niks van php website
dus ik zoek ook iemand die het wil doen voor mij om de fout te herstellen en opnieuw mijn website in werking te stellen
afz
antonia
OPen het bestand wat je gekregen hebt eens met kladblok. zie je dan iets wat te lezen is post dan eens een paar regels hier
ik kan hem openen via kladblok en je kunt alles lezen wat er in mijn website staat
table `mos_artgbook_user`
--
CREATE TABLE `mos_artgbook_user` (
`id` int(14) NOT NULL auto_increment,
`uid` int(14) NOT NULL default '0',
`ext` varchar(100) NOT NULL default '',
`hideemail` tinyint(1) NOT NULL default '1',
`hp` varchar(255) NOT NULL default '',
`icq` varchar(20) NOT NULL default '',
`skype` varchar(40) NOT NULL default '',
`msn` varchar(40) NOT NULL default '',
`notify` tinyint(1) NOT NULL default '0',
`level` tinyint(1) NOT NULL default '0',
`hideinfo` tinyint(1) NOT NULL default '1',
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM;
--
-- Dumping data for table `mos_artgbook_user`
--
Wat voor extensie heeft het bestand? Is het een ZIP bestand, of een SQL bestand of een MDB bestand?
Staan er ook allemaal regels onder met INSERT erin enzo?
Als je hosting hebt met ondersteuning voor mysql kun je je DATABASE weer opbouwen met wat er in het hierboven getoonde bestand hebt staan,
Dan heb je alleen nog een PHP pagina/systeem nodig om de RECORDS uit de DB te laten zien. Dit bestand staat op de webserver waar je je site host.
Een probleempje hier is dat de site (volgens mij) gemaakt is met MAMBO. Je moet namelijk MAMBO weer downloaden, uploaden naar je nieuwe host en alles precies zo inrichten als op je oude site. En dat kon nog wel eens lastig worden.
NOg een paar vragen:
- is je oude site nog in de lucht?
- heb je ftp toegang tot je 'oude' site?
- heb je je 'oude'site zelf gemaakt?
@Jan als mijn vermoedens waar zijn dan wordt dit een leuk vraagje
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
INSERT INTO
dus dat moet het wel zo zijn
antonia:
ik zie wel veel van dit staan
INSERT INTO
INSERT INTO
Dan graag nog een antwoord op de bovenstaande vragen.
Met het bestand dat je nu hebt, die SQL dump dus, zou je je oude database weer kunnen herstellen, met behulp van phpMyAdmin. Maar daarvoor moet je wel een klein beetje verstand van PHP hebben.
Jan:
@ Antonia: zie de vragen van Klaasjan.
Met het bestand dat je nu hebt, die SQL dump dus, zou je je oude database weer kunnen herstellen, met behulp van phpMyAdmin. Maar daarvoor moet je wel een klein beetje verstand van PHP hebben.
Let op:
Dat is alleen de DATABASE. Daarmee zie je nog niks op het scherm. Om dat voor elkaar te krijgen heb je de hele mappen structuur van je oude site nodig.
Of je moet hem opnieuw bouwen met exact dezelfde opmaak en exact dezelfde modules.
Vandaar mijn bovenstaande vragen
@ Antonia: heb je ook nog alle PHP en HTML bestanden van je oude site?
ik heb nog toegang tot mijn ftp
en heb hem niet zelf gemaakt
anders had ik dus alles zelf in beheer
maar het probleem is dat ik niet in mijn phpMyAdmin kan inloggen er is iets geblokkerd in mijn database de fout is ondekt athans wat het vermoede is
maar diegene die mijn orginele database heeft, heeft er geen zin in en zit ik dus met mijn website die niet volledig af is en dat duurt al 2 maanden zo
en ja het is een mambo site
http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=1&id=18705 is hetzelfde probleem zeker?
En heb je een link?
En heb je een link?
In dat bestandje waarvan je de eerste regels gekopieerd hebt zal jou inlognaam op je eigen site ook staan. Zoek die eens op en kijk in welke tabel hij zit. Hij staat in een regel die begint met INSERT INTO tabelnaam.
de naam die op de plaats van tabelnaam staat is handig om te weten.
Zoeken is CTRL F in kladblok
[off]
eerst maar eens proberen te slapen
[/off]
Ik zou zeggen: koop een cadeautje voor hem, kijk hem lief aan, en gooi al je charmes in de strijd :-)
iemand heeft voor mij die fout opgezocht via de database heeft hem doorgemaild naar mij
zodat diegene die mijn website beheerd hem kon maken en dan opnieuw in werking kan stellen
maar tot op heden heeft hij het niet gedaan
een andere website maken zie ik niet zitten want er zit anderhalf jaar werk in en heeft me veel moeite gekost
dus vandaar dat ik dus ook wil weten of je een gecopeerde databse kan herstellen en opnieuw alles in werking te stellen.
Wat was de fout volgens de mail?
Dumping data for table `mos_users`
--
INSERT INTO `mos_users` VALUES (62,'Administrator','admin','[email protected]','e00c8cc70a1bb8262e0c1720915f6f05','Super Administrator',1,1,25,'2005-06-24 03:41:18','2006-04-23 02:12:27','','');
INSERT INTO `mos_users` VALUES (63,'antonia','antonia','[email protected]','32109cfd5956089ef0ee36d990523c54','',0,0,18,'2005-07-19 16:09:20','2005-08-07 11:31:05','','');
In een SQL database beheer module (bijv. phpMyAdmin), moet in de tabel mos_users de blokkering opgeheft worden van de Administrator.Dit is de 1ste 1 die na ‘Super Administrator’ staat. Die moet veranderd worden in een 0. Daarnaast,dien je het standaard password te gebruiken bij Administrator (login als Admin) Ik weet niet of het default password gewijzigd is, standaard is de login “Admin” & “Admin”. Eventueel kan ik bij mezelf een nieuwe gebruiker aanmaken, met een simpel password. Dit gecodeerde password kan ik je dan toesturen, zodat die MD5 gecodeerde string in je tabel van Administrator kan plaatsen (blauw).
Roze is login naam
Blauw is password (MD5 encrypted, beveiling zodat passwords niet zonder meer uitgelezen kan worden).
De rode 1 moet dus in de volgende regel een 0 (nul) zijn. Hiermee hef je de blokkering van de Super Administrator op.
Ik zie géén andere users erin staan? De gegevens die je me eerder gaf zie ik hier dus niet in terug! Of inloggen als Admin of als Antonia
en smeken helpt bij mij neef niet ik heb zelfs geld aangeboden maar niks helpt