Geo Targeting dmv PHP
Ik sta voor een uitdaging. Om gerichter te kunnen adverteren cq reclame te kunnen maken zat ik te denken aan het gebruik van Geo targeting. Ik denk dat de meeste van jullie het allemaal kennen tijdens jullie bezoeken aan minder legale sites, dan staan er vaak aan de rechterkant van mijn beeldscherm meisjes te huppelen die bijzonder dicht bij mij in de buurt wonen.
Dit is een voorbeeld van wat ik toe wil passen, echter zou op provincie niveau al goed genoeg uitkomen.
Is er iemand die mij een schopje in de goede richting kan geven, ik kan genoeg vinden op geo targeting specifiek op land, maar ik wil binnen NL dus kunnen targetten op provincie.
Alvast bedankt!
Bedankt voor je input. Iemand anders hier ervaring mee?
bij mij werken die dingen nooit, ik woon volgens hun in een plaats waarvan ik nog nooit gehoord heb
Dat is een verschil ten opzichte van Amerika waar het verplicht is gesteld. Wellicht kan je iets met Google Maps, daar zit tegenwoordig een optie in, sensor, om de client te lokaliseren, waarschijnlijk kan je van daaruit de plaatsnaam of coördinaten (lengte-, breedtegraad) ophalen. Misschien is dat een optie, je kan de map gewoon verbergen.
De advertenties waar je over spreekt staat bij mij altijd Rotterdam of Dordrecht, en ikzelf woon in Vlaardingen en dat ligt zegmaar 20 kilometer naast Rotterdam en 40 kilometer van Dordrecht, dus zo heel specifiek is het niet... Volgens de meeste IP-geo-locators woon ik btw in Amsterdam, dus dat is wel frappant. :-)
Gewijzigd op 25/08/2010 09:08:52 door Justin S
@Justin: De sensor is beperkt tot mobile phones: the sensor is for detecting user’s location with mobile sensors like GPS. Ben het met je eens dat de ip geo locators niet altijd nauwkeurig zijn. Overigens kan je bij veel van deze diensten jouw ip locatie bijwerken. Als we dat allemaal doen......dan kunnen Tele2, xs4all en Ziggo dat niet tegenhouden.
http://www.maxmind.com/app/geolitecity
Voorbeeld:
http://test.opolo.nl/ip2city.php
Kan goed niet altijd even nauwkeurig zijn, maar voor zulk soort mooie meisjes wil ik wel een paar minuutjes rijden hoor ;-)
Daarnaast is het voor niks en een gegeven paard...
Gewijzigd op 25/08/2010 09:40:44 door Veur Heur
de plek die hij zegt is 52,1 km van mij vandaan, bijna een uur rijden xD
Haha, hier stuurt hij me naar Amsterdam, aan de andere kant van het land zo'n beetje. Iemand anders nog goede ervaringen ergens mee?
Ah, komop jongens er moet toch wel iemand zijn die deze techniek succesvol toepast?
Lijkt me niet helemaal mogelijk. Denk jij dat er iemand is die alle miljarden IP's die we nu hebben even koppelt aan wat huisadresjes?
Aar anoniem op 26/08/2010 16:06:35:
Lijkt me niet helemaal mogelijk. Denk jij dat er iemand is die alle miljarden IP's die we nu hebben even koppelt aan wat huisadresjes?
De providers geven die gegevens niet i.v.m. privacy.
Zoiets is gebaseerd op de ranges van de providers.
Dus kunnen ze er behoorlijk naast zitten.
In de VS is de provider al reeds verplicht om de city correct aan te geven.
John D op 26/08/2010 16:19:44:
In de VS hebben ze geen privacy.