geshi

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 14:39:00
Quote Anchor link
Ik maak gebruik van geshi voor colorcoding en line nummers
nu zit ik met het volgende probleem ik haal de bericht uit de database.

probleem is dat gelijk de hele bericht 'ge-geshied' word .

hoe zorg ik ervoor dat ik netzoals op deze forum alleen alles tussen < ? php en ? > 'ge -geshied' krijg?????

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 08:54:38

Wouter K

Wouter K

28/03/2008 14:45:00
Quote Anchor link
bedoel je gescheiden krijgt ?

Jelmer -

Jelmer -

28/03/2008 15:00:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar preg_replace_callback.

Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 16:54:00
Quote Anchor link
jaah zoals dit :

normaal tekst

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

php codes

?>

ik heb zelf:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?
$query
= "SELECT *
              FROM   tbl_replies
              WHERE     reply_toppic ="
.$_GET['id']. "
              ORDER BY reply_ID ASC"
;
    $mysql = mysql_query($query) or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_array($mysql)) {

$bericht = $row['reply_bericht'];

$bericht =& new GeSHi($bericht, 'php');
        $bericht->set_header_type(GESHI_HEADER_DIV);

echo $row['reply_user'].
             '<br>'
             .$bericht->parse_code();

}

?>

dit 'Geshied' alles wat dus niet de bedoeling is :(
met die preg_Replace_callback kom ik er nie egt uit
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ruud van Dijk

Jesper Diovo

Jesper Diovo

28/03/2008 17:20:00
Quote Anchor link
Or die? Tabel? Font? Hóóó 'ns effe! Zulke dingen kun je makkelijk weergeven in een div. In plaats van font gebruiken we tegenwoordig span.

Or die is een lelijke, lompe manier van foutafhandeling. Eigenlijk kun je het niet eens foutafhandeling noemen: je doodt geen pagina's/errors/tekst, toch?

$query is wel een goede variabele naam. $mysql daarintegen niet. Het resultaat wat je krijgt uit mysql_query() is geen mysql. Zoiets heet een resultaat. $result of $resultaat zal dus eerder op z'n plaats zijn.

Met ordenen op een ID zal Frank blij zijn. Een ID is niets, het geeft alleen een uniek record aan. Je kunt beter op een datum ordenen. Data zeggen veel meer dan IDs, wat eigenlijk maar een cijfertje is.

Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 17:28:00
Quote Anchor link
kan net zo goed op ID want het is autoincrement dus op datum geeft de zelfde resultaat

verder klopt het dat ik het beter $result kan noemen

$bericht = str_replace('
Code (php)
1
2
<?php', '<table border="1" width="700px" align="center"><tr><td><font size="4" color="red">CODE</font>', $bericht);
        $bericht = str_replace('?>

', '</td></tr></table>', $bericht);

moet weg dus zal mn post ff editen ;)

maar nu hoop ik eigenlijk nog op een antwoord op mn vraag:)

Jesper Diovo

Jesper Diovo

28/03/2008 17:37:00
Quote Anchor link
Quote:
Een ID is niets, het geeft alleen een uniek record aan.

Ben maar eigenwijs, van mijn part ga je de discussie aan met Frank. Je zult toch niet winnen...

Je kunt misschien via htmlentities() eerst de PHP-tags 'kapot' maken. Daardoor zullen ze sowieso weergeven worden. Controleer dan op de entity-codes van de < en > om op de tags te strippen. Het gebruik van preg_replace() is hier ook aan te raden. Met str_replace() red je het niet.

Wouter K

Wouter K

28/03/2008 17:54:00
Quote Anchor link
Djemo schreef op 28.03.2008 17:37:
Quote:
Een ID is niets, het geeft alleen een uniek record aan.

Ben maar eigenwijs, van mijn part ga je de discussie aan met Frank. Je zult toch niet winnen...

Je kunt misschien via htmlentities() eerst de PHP-tags 'kapot' maken. Daardoor zullen ze sowieso weergeven worden. Controleer dan op de entity-codes van de < en > om op de tags te strippen. Het gebruik van preg_replace() is hier ook aan te raden. Met str_replace() red je het niet.

Maar zoals Frank zegt htmlentities zijn niet goed voor in een Db te stoppen wel om er weer uit te halen.

Jelmer -

Jelmer -

28/03/2008 18:07:00
Quote Anchor link
Zo lang je maar de originele inhoud van het bericht in je database hebt, kan je bijvoorbeeld deze functie gebruiken om alleen de code binnen een post een kleurtje te geven:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
function highlight_callback($matches)
{

return highlight_string($matches[1], true);
}

/* of voor Geshi */
function highlight_callback($matches)
{

$geshi = new GeSHi($matches[1], 'php');
    $geshi->set_header_type(GESHI_HEADER_DIV);
    return $geshi->parse_code();
}

$bericht = preg_replace_callback('{<\?(?:php|=)?(.+?)\?' . '>}s', 'highlight_callback', $bericht);

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Jesper Diovo

Jesper Diovo

28/03/2008 18:13:00
Quote Anchor link
@Wouter: kun jij mij een quote geven waar ik zeg dat je htmlentities() van te voren moet gebruiken? Ik heb het nooit gehad over handelingen voor een query. Ik heb het alleen maar gehad over handelingen voor het weergeven ;).

@Jelmer: ik verbaas me altijd weer over regexs...

Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 18:15:00
Quote Anchor link
die van jelmer werkt inderdaad er zit alleen nog een probleempje achter
want hij voert de html codes uit hoe ga ik dat nog tegen en op welke plek moet ik het zetten ?

Mike van Dongen

Mike van Dongen

28/03/2008 18:21:00
Quote Anchor link
dan moet je htmlspecialchars gebruiken.
dus op regel 14 van Jelmers script dit plaatsen:
$bericht = htmlspecialchars($bericht);

Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 18:26:00
Quote Anchor link
dan gaat de geshi fucntie verloren dus werkt niet :(

EDIT: komt als gwone tekst neer zonder kleur :( etc
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ruud van Dijk

Mike van Dongen

Mike van Dongen

28/03/2008 18:34:00
Quote Anchor link
Dat is waar ook,
Ik neem aan dat je ná regel 15 $bericht echoed?
Dan moet je
$bericht = htmlspecialchars($bericht);
tussen
$bericht = preg_replace_callback('{<\?(?:php|=)?(.+?)\?' . '>}s', 'highlight_callback', $bericht);
en
echo $bericht; // oid.
zetten.

Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 18:39:00
Quote Anchor link
hij word gereturned dus word geen echo gebruikt ;)

zelf dacht ik aan return $geshi->parse_code(); vervangen door return htmlspecialchars($geshi->parse_code());

maar dat geeft ook geen kleurcodes enzo weer etc :(

Mike van Dongen

Mike van Dongen

28/03/2008 18:50:00
Quote Anchor link
Wordt wel lastig zo ;)

Jelmer -

Jelmer -

28/03/2008 18:51:00
Quote Anchor link
Je moet de code even van de rest van het bericht scheiden, omdat je de code apart moet behandelen (hier moet immers geen htmlentities overheen, over de rest van het bericht wel) Daarna moet je beiden weer samenvoegen.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
function substitute_code_callback($matches)
{

global $code;
    $code[] = $matches[0];
    $identifier = count($code) - 1;

return chr(0) . $identifier . chr(0);
}

function
highlight_code_callback($matches)
{

global $code;
    return highlight_string($code[$matches[1]], true);
}

/* Deze array bevat tijdelijk alle code van een bericht. Let op dat je hem
   voor je aan een nieuw bericht begint weer even leegt */

$code = array();

/* Code extraheren */
$bericht = preg_replace_callback('{<\?(?:php|=)?(.+?)\?'.'>}s', 'substitute_code_callback', $bericht);

/* Voer alle handelingen op de rest van het bericht uit, zoals UBB & HTML */
$bericht = htmlentities($bericht, ENT_QUOTES, 'UTF-8');

/* Code gehighlight weer terug in het bericht plaatsen */
$bericht = preg_replace_callback('{\x00([0-9]+?)\x00}', 'highlight_code_callback', $bericht);

echo $bericht;
?>

Je moet de highlight-functie nog even naar geshi omzetten. Merk op dat ik hier 0bytes gebruik als plaatsvervangers voor de code. Normaal komen die als het goed is niet voor in een bericht.

Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 19:44:00
Quote Anchor link
dat werkt inderdaad super nu alleen nog een vraagje over de opmaak...

de niet code gedeelte worden de enters weggelaten hoe krijg ik die terug
ik weet dat er zoeits bestaat als nl2br maar zou niet weten waar ik het moet toepassen :(

Jelmer -

Jelmer -

28/03/2008 20:04:00
Quote Anchor link
Na
Code (php)
1
$bericht = htmlentities($bericht, ...);

voeg je nl2br toe:
Code (php)
1
$bericht = nl2br($bericht);

nl2br zet het \n (newline) karakter om in een HTML break, <br>. Daarom moet je het na htmlentities doen. Geshi doet dit al voor je code, dus daarom moet het voor de tweede preg_replace_callback.

Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 20:19:00
Quote Anchor link
thanx :)

volgende probleeem ..:(

als ik geen php code in een bericht zit dan krijg ik de volgende foutmelding:

Fatal error: Cannot redeclare substitute_code_callback() (previously declared in C:\wamp\www\Project5 Forum\toppic.php:105) in C:\wamp\www\Project5 Forum\toppic.php on line 105

hoe krijg ik die weg ??

Jelmer -

Jelmer -

28/03/2008 20:24:00
Quote Anchor link
Heb je de functies binnen een lus gezet? Of staan ze op meerdere plekken? Want je mag een functie maar 1 keer definiëren.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.