Gesorteerd per letter
code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
include "config.php"; //lees.php
$letter = $_GET['$letter%']
$query="SELECT * FROM 'reviews' WHERE titel LIKE '$letter'";
$sql = mysql_query($query) or die (mysql_error());
{
echo '<a href="read.php?id='.$select['id'].'">'.$select['titel'].'</a> '.$select['auteur'}.'<br>';
}
?>
include "config.php"; //lees.php
$letter = $_GET['$letter%']
{
echo '<a href="read.php?id='.$select['id'].'">'.$select['titel'].'</a> '.$select['auteur'}.'<br>';
}
?>
en ik hoop dat je dit script niet direct op deze manier gebruikt, dit vraagt om sql insertion
dat weet ik, maar aangezien ik verwacht dat er nog wel wat validatiecode bij hoort te zitten leek het me logisch dat hij het daarin zou zetten
is het gelukt michieltje?!
ff proberen, elk geval alvast bedankt!!
ook heb ik ff dat stukje auteur weggehaald omdat daar een fout in zat. Voordat ik het helemala ga uitbreiden moet het wel werken. Maar ik krijg de bovenstaande error. Ik heb wel
vervangen door
Maar dan krijg ik dus bovenstaande error. Iemand enig idee, want zo heel erg lang ben ik niet bezig met php.
laat nu eens de volledige code zien, want er staat ergens iets dubbel (waar komt die 2e % vandaan?)
laat nu eens de volledige code zien, want er staat ergens iets dubbel (waar komt die 2e % vandaan?)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
include "config.php";
$letter = $_GET['$letter']. "%";
{
echo '<a href="read.php?id='.$select['id'].'">'.$select['titel'].'</a><br>';
}
?>
include "config.php";
$letter = $_GET['$letter']. "%";
{
echo '<a href="read.php?id='.$select['id'].'">'.$select['titel'].'</a><br>';
}
?>
Dit is het, tis niet veel.....
Moet er geen if ofsow?
Dat stond zo in een ander script, die ik een beetje als voorbeeld heb gebruikt. Daar staat de echo tussen. Bij dat andere script werkt het gewoon als je de echo tussen { en } zet, dus heb ik dat bij deze ook gedaan.
Ik heb alleen geen flauw idee waar je de variabele $select vandaan haald. Lijkt me toch dat je die ergens vandaan moet halen.
dat je dan de filmreviews ziet.
Maar waar haal je die vandaan?
geen flauw idee, stond ook in me voorbeeldscriptje, dat stukkie hebk gewoon ffies gekopieerd. Is er iets niet goed aan?
Ik heb nog is een beetje in de code zitten kijken maar ik kom er echt niet achter waar het aan scheeld, (eerste script he :P) Zal waarschijnlijk een heel klein dingetje zijn, net als ik al vaker heb gehad!
En geloof me, welke resultaten je waar projecteerd maakt niet uit, dus kom niet met de reactie dat het dan toch om een heel ander script gaat...
Succes!
Elwin
[Edit: Typo]
Gewijzigd op 30/05/2004 18:16:00 door Elwin - Fratsloos
Nu zit de fout in regel 1 als ik pagina.php?letter=p doe :S Dit is best vermoeiend zo :P om zulke foutjes eruit te zoeken =)