GET variabelen in andere frames
Jer Tie
25/02/2009 15:52:00Ik heb een aantal frames gebruikt in een website, omdat ik wil dat deze top en down bar per se in beeld blijven.
Nu wil ik bijvoorbeeld dat in het content ( middelste frame ) gedeelte een achtergrondkelur uit een SQL database gehaald wordt. Vervolgens is deze in de GET variabelen ( URL ) geplaatst bij de volgende pagina.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat deze GET variabele bij alle frames te lezen is?
Moet ik dit middels PHP in mijn css file doen ofzo iets??
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Nu wil ik bijvoorbeeld dat in het content ( middelste frame ) gedeelte een achtergrondkelur uit een SQL database gehaald wordt. Vervolgens is deze in de GET variabelen ( URL ) geplaatst bij de volgende pagina.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat deze GET variabele bij alle frames te lezen is?
Moet ik dit middels PHP in mijn css file doen ofzo iets??
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
PHP hulp
27/12/2024 02:39:00Leen M
25/02/2009 15:58:00Waarom frames? dat is niet meer van deze tijd. Als je met div's werkt kan je het vast ook wel oplossen, dat van die top en down bar.(al weet ik niet zeker wat je daarmee bedoeld) en het in dezelfde pagina doen. Dan heb je zulke problemen niet.
Jer Tie
25/02/2009 16:38:00Normaal gesproken werk ik ook alleen met DIV's maar ik heb een menubalk onderin het scherm gezet. Ik wil dat deze menubalk ten aller tijde goed zichtbaar is. Het mag dus niet zo zijn dat als mijn content veld te groot wordt, deze balk naar onder gedrukt wordt.
Nou kan ik dit natuurlijk wel doen position absolute, maar dan is het probleem dat de tekst achter deze div verdwijnt, en niet volledig met scrollen naar boven te halen is ( tenzij ik extra witruimte onder de tekst ga creeeren. )
Heb je hier dan een oplossing voor?? Als je dat hebt dan kan ik mooi van die frames af..!! Zou super zijn!
Nou kan ik dit natuurlijk wel doen position absolute, maar dan is het probleem dat de tekst achter deze div verdwijnt, en niet volledig met scrollen naar boven te halen is ( tenzij ik extra witruimte onder de tekst ga creeeren. )
Heb je hier dan een oplossing voor?? Als je dat hebt dan kan ik mooi van die frames af..!! Zou super zijn!