Get vars from url

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

18/05/2010 23:45:43
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben momenteel bezig met een chat systeem
Nu heb ik zelf het hele chat systeem al gemaakt maar nu wil ik graag kijken of er een bericht gestuurd is als diegene niet een gesprek met diegene open heeft staan.
Dit alles lukt wel maar 1 probleem

Ik haal momenteel in checkmessages.php alle vars op met PHP. Hierbij kijk ik of er een nieuw bericht is en zoja ziet diegene dat in het scherm.

Nu is mijn probleem, De vars in het php bestand worden niet uniek opgehaalt.
Dus mocht ik bijv in checkmessages.php hebben staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$test = rand(1,100);

en ik haal dan de var $test op
Code (php)
1
2
3
var test = "<? echo $test; ?>";
// niet netjes dit maar even als voorbeeld
alert(test);

krijg ik bijv het getal 67
De volgende 5 seconden moet hij opnieuw vars ophalen uit die pagina maar nu weer krijg ik het getal 67. Dus hij laat maar 1 keer die file en geeft me steeds dezelfde responce.

Mijn vraag is:

Hoe krijg ik het met jquery of ajax of wat dan ook voor elkaar dat ik elke 5 seconden een functie aan kan roepen(functiie heb ik al) en in die functie steeds unieke vars op kan halen in mijn php bestand. Oftewel dat hij steeds dat bestand opnieuw laat.

Bij voorbaard dank
Gewijzigd op 18/05/2010 23:51:22 door Tim Kampherbeek

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 15:01:14

19/05/2010 00:01:31
Quote Anchor link
Misschien is het effe handig om te tonen hoe je het nu doet?
In principe zou je met jQuery's load gewoon een php bestand moeten kunnen laden waar niet veel meer in zit dan een echo van een rand.

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

19/05/2010 00:07:32
Quote Anchor link
Nou meer dan een rand zit er wel in:P

Hier een stukje van het ophalen

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
function checkMessages() {
<?php include("checkmessages.php"); ?>
    var check = "<? echo $message; ?>";
    var sender = "<? echo $sender_name; ?>";
// hier doe wat met de vars
}
setInterval( "checkMessages()", 5000 );

en hier de checkmessages.php

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?
$time_check
= $the_time - 10;
$message_check = (INFORMATIE KAN NIET VRIJGEGEVEN WORDEN MAAR DIT IS GEWOON EEN QUERY)
if(mysql_num_rows( $message_check ) > 0) {
$this_message = mysql_fetch_assoc( $message_check );

if($this_message['user_id'] != $_SESSION['user_name']) {
$sender_name = $this_message['user_id'];
}

else {
$sender_name = $this_message['user_name'];
}

$message = $sender_name ." zecht: ". $this_message['message'];
}

else {
$message = "No message given";
}

?>

en ik moet dus $message en $sender_name moet ik hebben
en vervolgens mij hij het eerste stukje dan uitvoeren

p.s. Dit is nog niet helemaal netjes gescript ik weet het maar moet eerst dit goed voor elkaar hebben voordat ik het ga verbeteren.
Gewijzigd op 19/05/2010 02:32:54 door Tim Kampherbeek

19/05/2010 00:10:57
Quote Anchor link
Logisch dat het steeds hetzelfde is. Je doet nergens een ajax aanroep. Dus je blijft steeds diezelfde javascript variabelen zien.
Je moet dus in die javascript checkmessage een ajax aanroep doen die bijvoorbeeld de gegevens in json (of xml) formaat terug krijgt. Dat kan je dan weer verder gebruiken.

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

19/05/2010 00:12:57
Quote Anchor link
Kun je me een voorbeeld geven?

19/05/2010 00:16:08
Quote Anchor link
Voorbeeld, gaat ook nog eens over een chat ding!

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

19/05/2010 00:25:31
Quote Anchor link
Heb je nog niet goed gelezen,

Mijn chat heb ik al helemaal klaar, die haalt bericht netjes op zonder refresh alles.

Maar nu moet ik dus alleen hebben dat als er een nieuw bericht is en de chat.php is niet geopend(dat stuk heb ik al) dat hij nieuwe data ophaalt. zoals je net als zij licht waarschijnlijk aan het stuk waar ik de functie aanroep.

Maar hoe roep ik deze functie dan steeds uniek aan op me php script?

19/05/2010 08:53:44
Quote Anchor link
Met een ajax request...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.