_GET

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »
Thymen akker

thymen akker

23/02/2009 16:49:00
Quote Anchor link
ik zoek een betere manier / veiligere
voor dit:
ik zoek iets zonder array`s wat wel veilig is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if($_GET['a'] != ""){
include("{$_GET['a']}.php");
}

else include("home.php");
?>

kan iemand mij helpen ? groetjes thymen

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 10:13:22

GaMer B

GaMer B

23/02/2009 16:50:00
Quote Anchor link
En waarom nou geen array's?

Thymen akker

thymen akker

23/02/2009 16:51:00
Quote Anchor link
anders staat het helemaal vol met array`s

Erik Rijk

Erik Rijk

23/02/2009 16:53:00
Quote Anchor link
Met dat in je achterhoofd zou ik een andere hobby overwegen...

Thymen akker

thymen akker

23/02/2009 16:55:00
Quote Anchor link
waarom ?
ik wil een stuk of 50 pagina`s dan heb ik in 1pagina
dus bla,bla,bla,bla,
x50
volgens mij

Erik Rijk

Erik Rijk

23/02/2009 16:58:00
Quote Anchor link
http://phphulp.nl/php/tutorials/8/310/622/

Kijk hier eens, heb je waarschijnlijk wel wat aan.
Je kan ook nog met een database gaan werken, mogelijkheden zijn onbeperkt.

Thymen akker

thymen akker

23/02/2009 17:00:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
$toegestaan=array("pagina1","pagina2","pagina3","pagina4","pagina5","pagina6");

maarja als je site ooit een keer groot word zoals ( phphulp.nl )
dan heb je 1000 array`s?
of ben ik nou gek? vast wel :P

ik zoek gewoon iets veiligs zonder array`s of iframe
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door thymen akker

B a s
Beheerder

B a s

23/02/2009 17:04:00
Quote Anchor link
Bij PHPhulp komt data uit een database.. Dus hier wordt op een ID nummer gechecked, wat je heel makkelijk kunt beveiligen door te checken of het een nummer is en of het wordt gevonden in de database..

Robert Deiman

Robert Deiman

23/02/2009 17:05:00
Quote Anchor link
@thymen

Maar phphulp bestaat uit een vast aantal pagina's. -> Het enige wat veranderd is de waarde in de URL (bijv ?cat=1&id=61494) deze waarden worden gebruikt maar het is op het forum zelf steeds showtopic.php die wordt aangeroepen. Alleen andere parameters worden meegegeven.

Thymen akker

thymen akker

23/02/2009 17:05:00
Quote Anchor link
dus
@bas kreleger

elke keer als je een pagina wilt toevoegen aan je site
moet er iets in de db aanworden gemaakt?

hmmm...
maar hoe moet ik dat dan doen.
ik heb een index en een meerdere aantal pagina`s
dus niet alleen "showtopic.php" zeg maar
Gr Thymen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door thymen akker

- SanThe -

- SanThe -

23/02/2009 17:06:00
Quote Anchor link
Wat is dit voor vreemde schrijfwijze?
Code (php)
1
2
3
<?php
include("{$_GET['a']}.php");
?>

Gewoon simpel houden:
Code (php)
1
2
3
<?php
include($_GET['a'] . '.php');
?>

Thymen akker

thymen akker

23/02/2009 17:09:00
Quote Anchor link
dankje SanThe

maar dan heb ik nog steeds als ik wat raars achter de url zet bijf een (shell)
function include bla not found
dan heb ik liever gewoon home.php

Frank

Frank

23/02/2009 17:14:00
Quote Anchor link
je kan toch eerst controleren of het bestand bestaat?

Thymen akker

thymen akker

23/02/2009 17:20:00
Quote Anchor link
file_exists()

ik weet niet hoe ik die moet doen

Max S

Max S

23/02/2009 17:26:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php

if(isset($_GET['a']))
{

if(file_exists($_GET['a'] . '.php')
     {

include $_GET['a'] . '.php';
      }

else
    {
         include 'home.php';
     }
}

else
{
     include 'home.php';
}

?>

Bedoel je zoiets?
Niet getest btw

Thymen akker

thymen akker

23/02/2009 17:39:00
Quote Anchor link
ja zo iets je ik krijg hem alleen niet aan de praat lijn6 geeft een error

B a s
Beheerder

B a s

23/02/2009 18:01:00
Quote Anchor link
thymen je kunt zelf ook ff gaan debuggen.. mist een )...

En ik zou ook een extra match over $_GET['a'] gooien om te zien of het wel alleen cijfers / letters zijn:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
if (isset($_GET['a']) && preg_match('/^[a-z0-9]+$/i', $_GET['a']))
{

// ...
}
?>

Thymen akker

thymen akker

23/02/2009 20:47:00
Quote Anchor link
ja sorry ik moest even naar gitaar les
dankje bas ;)

Max S

Max S

24/02/2009 14:40:00
Quote Anchor link
@Bas,

Waarom zou je dat erbij zetten?
Met windows zelf kan je zoiezo al geen bepaalde karakters gebruiken in een naam van een bestand.
En wat maakt het uit of ze wel of niet karakters in de URL hebben, als dat bestand niet bestaat krijgen ze gewoon een 404 error... toch?

Dennis Mertens

Dennis Mertens

24/02/2009 14:49:00
Quote Anchor link
Dit kan toch zonder een array :| :p

Je kan met file_exists werken (zoals hierboven al is genoemd).
Wat hier helaas mee is, is dat iemand bij AL je bstanden kan.

Dit kun je voorkomen met een array, of door iets herkenbaars in de URL te zetten. Bv. eindigen met _web.php. Controleer met substr of het wel eindigt op _web.php, en alleen dan kan je hem opvragen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.