Getal in de database stoppen lukt niet *
mysql_query("INSERT INTO picsc(number, comments, auteur, datum, tijd) VALUES (50, '$commentaar', '$username', '$datum', '$tijd')");
de bovenstaande code werkt, maar daar heb ik number nen vaste waarde gegeven. Als ik op mijn formulier echo $number doe zie ik de nummer en toch werkt dit niet:
mysql_query("INSERT INTO picsc(number, comments, auteur, datum, tijd) VALUES ($number, '$commentaar', '$username', '$datum', '$tijd')");
En dit ook NIET:
mysql_query("INSERT INTO picsc(number, comments, auteur, datum, tijd) VALUES ('$number', '$commentaar', '$username', '$datum', '$tijd')");
wie kan er mij helpen alstubblieft?
Gewijzigd op 27/07/2005 20:25:00 door Lander
Hoe ziet de structuur van de tabel picsc er uit. Waar zit de primary key. Waarom gebruik je hiervoor geen autonummering.
Gewijzigd op 27/07/2005 20:07:00 door Martijn B
- number (int 11)
- comments (varchar 40)
- auteur (varchar 40)
- datum (varchar 7)
- tijd (varchar 5)
Neen, geen foutmelding, hij wordt gewoon NIET geposts.. Of soms lukt het wel maar number is 0.
Thx!
$number gegeven is int URL adres? ik link naar de pagina reply.php?number=3 bijvoorbeeld
Grtz
maak dan van mysql_query(blaat); eens mysql_query(blaat) or die(mysql_error());. Als het goed is krijg je dan wel een foutmelding.
Dat is de error.. nu nog de oplossing
Zoals je ziet is je nummer niet ingevuld. Daar zit dus je probleem. $number heeft geen waarde.
maar als ik echo $number doe... dan heeft het WEL een waarde, tis gewoon ermee dat ik he tniet kan posten !
en ik zie De tabel pics:
- number (int 11)
picsc en pics is niet hetzelfde.
Als er in index.php nu het volgende staat:
Dat is een resultaat een 3 op je scherm. Dit resultaat krijg je met de standaard instelling van PHP. Deze manier is trouwens niet aan te raden, je kunt het beter zo doen:
Code (php)
En dan eigelijk ook nog even controleren of het wel een nummer is, met b.v. is_numeric() .
Gewijzigd op 28/07/2005 01:06:00 door Martijn B
Thx dudes, tis gelukt kweet niet hoe, maar op een of andere mandier door '.$type.' te gebruiken, en ook nbeetje prutsen.
Da's niet goei hoor :)
Gebruik daar gewoon DATE of DATETIME voor. Met functies als DATE_FORMAT() kun je de datum geformatteerd weergeven. Je kunt zo'n veld vullen met de huidige datum door de functie NOW() te gebruiken:
INSERT INTO tabel (datum) VALUES (NOW())
Je raakt nu gegarandeerd in de problemen als je bijvoorbeeld wilt kijken hoeveel records je gemiddeld hebt in de maand juli over de afgelopen 5 jaar.
Aanpassen nu het nog kan :)
-----------------------------------------
ERROR:
Warning: Undefined variable: login in c:\apache\htdocs\project\user_info.php on line 5
user_info.php line 4 en 5:
require("config.php");
if($login AND session_is_registered('login')){
...blabla (dit is ZEKER juist)
}
------------------------------------------------
in config.php staat er gewoon scriptke om connecten met database, is ZEKER ook juist.. thx!
Ik raad je aan om eens een artikel te lezen over de zogenaamde "Superglobals", zie ook:
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=88
Daarnaast is de notatie voor sessies ook volledig gewijzigd, zie :
http://www.yapf.net/faq.php?cmd=100&itemid=606
$_SESSION['login'] ?