Getal omzetten naar string en weer terug

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nick

Nick

24/06/2005 02:30:00
Quote Anchor link
Ok, het zit zo...

Ik heb een getal dat in een formulier wordt ingevoerd. Nu zijn de meeste mensen lui en kopieëren het getal van een website, maar die website noteert getallen zo:
200,904,234 euro en er zijn dus GEEN decimalen. Alles in komma's. Nu moet ik $euro hebben en als ze handmatig 200904234 invullen is er geen probleem. Maar zodra ze , en/of punten gebruiken dan gaat het fout. De meest voorkomende fout is dat hij alles na de eerste komma gewoon weglaat (dit door een ceil() maar dat doet er niet toe.) Ik wil dat hij eerst met de variabele werkt en dat hij dus een soort van str_replace() doet maar ik snap die code daarvoor niet.

Dus kort gezegd: Ik zoek een script dat getallen/strings omzet naar een lange reeks getallen en dus helemaal kaal stript om mee te rekenen om hem daarna te printen naar het scherm als getal om af te ronden en number_format goed terug zetten.

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 20:10:19

Eris -

Eris -

24/06/2005 09:05:00
Quote Anchor link
numberformat();

Nick

Nick

24/06/2005 15:49:00
Quote Anchor link
Nee, want ik wil dat hij er een lang getal van maakt, niet kommas en punten. Maar soms voeren ze het standaard in, met komma\'s (engels systeem) en dan krijg dus die 200,904,234 miljoen euro die door PHP wordt onthouden als 200 euro! Omdat alles achter de komma zogenaamd een decimaal is.

Als het wel number_format() is waar moet ik die dan toepassen? gelijk bij $euro = POST[\'euros\'] zet PHP ze namelijk denk ik al om naar een getal met geen cijfers achter de komma. Of moet ik dan $euro = number_format(\",\",\" \", $euro) doen ofzo? Het probleem is dat PHP mij voor is...

Jelmer -

Jelmer -

24/06/2005 17:50:00
Quote Anchor link
$getal = str_replace(',', '', $_POST['euros']);

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.