gevonden resultaten selecteren met checkbox en dan mailen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

30/12/2004 10:07:00
Quote Anchor link
Hallo ik ben 3ejaars student psychologie en ik ben bezig met een onderzoekje. Het is een site waarop je mensen uit je regio kunt selecteren en waarna je een paar resultaten krijgt, afhankelijk van je keuze. So far so good! Dit hele stuk heb ik al voor elkaar...
Maar nu is het de bedoeling dat er achter de gevonden resultaten een checkbox komt (kan ik me ook nog wat bij voorstellen) en dat deze checkboxen standaard allemaal zijn aangevinkt. Op het moment dat je dan op de submit knop drukt, die er dus ook nog bij moet, zal er een mailtje moeten gaan naar de aangevinkte mensen en zal er dus in een bestandje weggeschreven moeten worden wie er allemaal een mailtje hebben gehad. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
Groetjes Jeroen

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 22:19:37

Arend a

Arend a

30/12/2004 10:19:00
Quote Anchor link
Kan je even laten zien wat je al hebt? Dat maakt het allemaal even iets duidelijker

30/12/2004 10:26:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
//Verbinding maken met de database
include("inc_connect.php");

// De SQL Query
$query="SELECT * FROM data WHERE
        Regio LIKE '%"
. $_GET['rid'] . "%' ORDER BY id ASC" ;
$result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error());
?>

<h3>U heeft naar mensen gezocht in de regio
Code (php)
1
<?php echo(stripslashes($_GET['rid']));?>
</h3>
<p><strong>De volgende mensen zijn gevonden:</strong></p>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
// Begin met donker
$sPrintKleur = '#C9CACB';

echo '<table width=100% nowrap>';
// Maakt een lus waarin rijen uit de database worden geprint
while (list($id, $Naam) =
                mysql_fetch_row($result)){
  // print de rij
  echo '<tr bgcolor='.$sPrintKleur.' ><td><strong>'.$Naam.'</strong></td></tr>';

// Wissel van kleur:
  if ($sPrintKleur == '#C9CACB')
  {

// de printkleur was donker, dus dat wordt nu licht
    $sPrintKleur = '#EEEFEF';
  }

else
  {
    // De printkleur was niet donker, dus het was licht, dus schakelen we over naar donker
    $sPrintKleur = '#C9CACB';
  }
}

echo '</table>';
?>

Het laatste stuk is dus om de rijen om en om een andere achtergrondkleur te geven...Achter de gevonden resultaten moeten nu nog checkboxen komen, die standaard zijn geselecteerd....Als je de mensen hebt geselecteerd kun je op submit drukken en dan gaat er een mailtje naar deze mensen...ook moet er in een bestandje weg worden geschreven wie er een mailtje hebben gehad.

DaeDaluz

DaeDaluz

30/12/2004 11:15:00
Quote Anchor link
Dan moet je een formulier maken met <form etc.

dat form laat je beginnen boven die lus en daarin echo je die check boxes, het lijkt me dat je dan onder je lus nog een invul veld maakt waarin ze hun email adress invullen, en met een submit /cancel knop..

atm weet ik niet hoe je die checkboxes aangevinkt laat maar ik ga ff googlen :)

DaeDaluz

DaeDaluz

30/12/2004 11:28:00
Quote Anchor link
http://www.sitepoint.com/forums/showthread.php?s=69652350bcb6a6fb3a685755c04268aa&p=1450449#post1450449

op deze site hebben ze hetzelfde probleem als je het door leest zie je hoe hun het hebben opgelost :)

en voor dat mailtje moet je maar ff googlen naar de functie mail() en als het niet lukt vraag je het hier maar weer :)

30/12/2004 11:59:00
Quote Anchor link
muchos gracias voor je hulp!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.