Gevraagd: tips mbt design.
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
GaMer13 schreef op 18.02.2009 17:30:
Sow heej, het design wordt steeds beter. Ik zie teminste dat je wat doet met alle kritiek, dat is al een pluspunt. Voor mij is het een lust voor het oog.
Tuurlijk luister ik naar de kritiek, anders had ik dit topic nooit gestart. Ik wil uiteindelijk een top design neerzetten, waar iedereen zich in kan vinden. Een mooi design is zoals je vast wel weet een gastheer van je website. Ziet je design er niet uit; gok dan niet dat je veel bezoekers zult krijgen. Daarom ben ik nu ook al bijna een week bezig met dit design, ik wil er veel aandacht aan besteden om er het best mogelijke uit te halen. Dat lukt me alleen met veel kritiek zodat ik alles kan verbeteren :-).
Of het logo wat groter en de potloden wat kleiner.
En idd dat (nu zwarte) vlak rechtsboven staat er een beetje verloren bij (rechte hoeken, terwijl verder alles rond is)
Verder ziet het er super uit!
uitgekomen. Is dit een verbetering of had ik toch meer met het andere moeten doen? (Nu is het wel veel aantrekkelijker om verschillende plaatjes - naar gelang de pagina - als header te doen. Dat geeft wel een leuk effect!)
Ik heb een beetje lopen klooien met het header gedeelte bovenaan. Hier is het volgende Nog tips? *bumpje*
k zou zeggen,, ctrl z
En daar bedoel je mee? Niet goed?
En dan inderdaad wisselende headers met wel het logo steeds op de zelfde plaats.
Ik vind het prima!
Alleen die blauwe lijn onder je menu....
K vind die nieuwe header niet mooier, die potloden die ownde gewoon, vind ik dan =P
Ik vind dit een echte scripters-layout. De indeling is ok, de site is ook wel overzichtelijk, maar het is zo saai. Logo heeft lelijke topografie, en is alles behalve origineel. De site is ook veel te smal. Er moet veel meer te kijken en te klikken zijn. Veel meer afbeeldingen gebruiken!
@nico: met een beetje bewerking kunnen die potloden zo één van de nieuwe headers zijn ;-).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
En wat er al gezegd is, maak het breder. Komt veel mooier over.
Wat ik nu zie is iets voor de basisschool.
Het is niet dat ik het niet mooi, maar denk er maar eens over na! :)
proberen. En de breedte is er dan eindelijk. Ik heb hem een heel stuk verbreed (volgens photoshop zo'n 4 cm :-P). En daarbij is een derde kolom gecreëerd. Ben heel tevreden over de inhoud hiervan. Waarschijnlijk dat ik het menu (dat toch uitgebreider wordt wanneer je bent ingelogd) in het balkje onder de header laat verdwijnen, en dan een uitgebreid menu in die blauwe kader zet.
Daarbij is ook een vierde kader onderaan gekomen. Nu heb ik leraren en leerlingen opgeschoven en in het grijze kader staat 'Roostermakers'. Het kan natuurlijk zo zijn dat ik een veels te ingewikkelde stuk code bedenk waarbij automatisch roosters worden gegenereerd. Dat zou top zijn, al zie ik mezelf dat niet snel doen :-P. Ik denk dat ik de leraren en leerlingen weer terug schuif, en in het laatste roze kadertje een stukje over de algemene documentatie zet.
@Jason: Aan de ene kant heb je gelijk. Maar aan de andere kant wil ik niet té professioneel overkomen. Dat kan namelijk een website heel saai maken (saaie kleuren en saaie indeling), terwijl ik juist vrolijkheid er in wil uitdrukken. Vrolijkheid, optimisme en kwaliteit. Waarom vrolijkheid en optimisme? Geen idee, maar ik denk dat leraren wel eens in de clinch kunnen zitten met die ***leerlingen van tegenwoordig :-P. Als ze dan op schooldocs komen worden ze weer wat vrolijker: "Wat is dit toch een handige en mooie site!" Of loop ik nu té hard van stapel? :-P
Ik heb weer wat zitten Daarbij is ook een vierde kader onderaan gekomen. Nu heb ik leraren en leerlingen opgeschoven en in het grijze kader staat 'Roostermakers'. Het kan natuurlijk zo zijn dat ik een veels te ingewikkelde stuk code bedenk waarbij automatisch roosters worden gegenereerd. Dat zou top zijn, al zie ik mezelf dat niet snel doen :-P. Ik denk dat ik de leraren en leerlingen weer terug schuif, en in het laatste roze kadertje een stukje over de algemene documentatie zet.
@Jason: Aan de ene kant heb je gelijk. Maar aan de andere kant wil ik niet té professioneel overkomen. Dat kan namelijk een website heel saai maken (saaie kleuren en saaie indeling), terwijl ik juist vrolijkheid er in wil uitdrukken. Vrolijkheid, optimisme en kwaliteit. Waarom vrolijkheid en optimisme? Geen idee, maar ik denk dat leraren wel eens in de clinch kunnen zitten met die ***leerlingen van tegenwoordig :-P. Als ze dan op schooldocs komen worden ze weer wat vrolijker: "Wat is dit toch een handige en mooie site!" Of loop ik nu té hard van stapel? :-P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
Al vind ik het een stuk beter als je vorige versie. Overigens is het zo dat wanneer je zulke applicaties schrijft, je gewoon altijd de 100% breedte pakt die ondersteund word.
Kijk naar *ugh* Blackboard ofzo. Of *ugh* schoolsites met admin..
Deze zijn over het algemeen altijd 100% breed.. al vind ik die van jou een stukje netter ogen.. Ik bedoel het mag gezegd worden toch?
Toch zou ik het menu nog anders doen. Die tabjes met dat blauwe balkje eronder lijkt mij persoonlijk een stuk mooier ipv. die tekst. Wellicht kun je de opbouw ook modulair maken? Meerder modules plaatsen aan beide zijkanten? waar je zelf kunt kiezen wat je er wil hebben..? recente cijfers, ziekmeldingen, rooster wijzigingen? nieuwe stof voor vakken? ga zo maar door.. Als je dit modulair opbouwt, kun je er nog veel meer mee denk ik ..
Met dat menu ga ik nog even aan de slag. Er schiet me nou een leuk idee te binnen, kijken hoe dat uitpakt :-).
gekeken. Het menu heb ik een beetje veranderd. Een actieve knop krijgt een blauwe rounded corner boxje eromheen (zie Home) en een inactieve blijft donkergrijs (zie alles behalve Home en Leraren). Een hover maakt dat donkergrijze roze (zie Leraren). Ik ben nog een beetje aan het kijken naar een ander logo, om dat toch ietwat unieker te maken, een echt kenmerk van de site. Maar heb nog niet echt leuke inspiratie.
Mochten er nog tips/aanmerkingen zijn, hoor ik dat graag!
Nou, na een weekje vakantie gehad te hebben heb ik er weer even naar Mochten er nog tips/aanmerkingen zijn, hoor ik dat graag!
- Aanmeld-vak (links) mag wel wat kleiner. Of stap voor stap.
Probeer eerst de mensen maar eens zo ver dat ze echt willen inschrijven.
- Inloggen is prima (kleur ook)
- Vakje met gegevens (Die Fuyang Hoi Tjaptjoi) mag wel iets lichter
- header is goed
Nu iets algemener (maar wellicht belangrijker)... het is nog zo ... stil op je site. Er is niets wat trekt. Want wat is er nou te doen? Behalve meer info krijgen?
Ik mis de mogelijkheid tot actie!
Waarom eerst aanmelden en dan pas werken? Dat moet makkelijker kunnen (ik weet dat ik het zelf nog niet heb, maar dat komt nog!
Edit:
).Net even snelinloggen gemaakt
Begin met delen/bekijken. Inloggen kan wel, maar moet dan wel razendsnel kunnen.
Ik vermoed dat jouw doelgroep (groep 7 t/m klas 6 van VWO) toch hoger ligt dan de mijne (groep 4 tm 8).
Iets meer actie, snelheid en fleur mag wel.
Fleur is moeilijk, maar doe eens wat meer met dat schoolbord.
Een leuk introfilmpje (enkel woorden, maar dan in film-vorm) zullen het denk ik bij jou erg goed doen. ... je kent het wel: van die flitsende woorden, draaien en tollen. Passen perfect bij het geluid.
Ik had pas een supermooi voorbeeld daarvan, maar kan het niet 1-2-3 terugvinden.
Zodat het allemaal wat meer fleur krijgt.
En begin direct met delen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eddy E
Schrik dus niet. Ik vond roze en blauw, toen ik dat beter ging combineren in het logo, toch niet optimaal bij elkaar passen. Bovendien vind ik dat er met dit groen een al iets professionelere indruk gemaakt wordt, het roze was toch een beetje speels. Het schoolbord is er nog steeds, maar voor de variatie heb ik al wat andere headers opgezocht. Die veranderen per pagina (iedere pagina krijgt dus een eigen header).
Het menu werkt als volgt: de donkerste blauwe knop 'Home' is actief. De knop 'Leraren' is hovered en de rest is inactief. Ik moet nog een leuk tekentje hebben voor bovenaan bij S C H O O L D O C S en ik wil nog wat hebben tussen dat schooldocs en zoeken in, waar nu Documentatie | FAQ | Contact staat. Dat vind ik ook nog niet geheel passen, maar weet nu niet wat ik daarvoor in de plaats kan doen.
Laat t maar horen :-).
Nou, ik heb een boel veranderd. Het menu werkt als volgt: de donkerste blauwe knop 'Home' is actief. De knop 'Leraren' is hovered en de rest is inactief. Ik moet nog een leuk tekentje hebben voor bovenaan bij S C H O O L D O C S en ik wil nog wat hebben tussen dat schooldocs en zoeken in, waar nu Documentatie | FAQ | Contact staat. Dat vind ik ook nog niet geheel passen, maar weet nu niet wat ik daarvoor in de plaats kan doen.
Laat t maar horen :-).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
Ik begin alleen steeds meer het gevoel te krijgen dat die lijntjes het juist wat kinderachtig maken.. Maar zonder die lijntjes is het weer zo leeg. Ik moet wel zeggen dat ik dit (met het groene) alweer een dikke vooruitgang vind op het vorige design. Maar het kan altijd beter, dus ik wil nog meer kritiek/commentaar :-).