Gezocht een symfony2 kenner
Ik zoek een symfony2 kenner die mij via skype kan begeleiden, ik heb namelijk nogal wat vragen maar heb door dat op phphulp niet veel mensen bekend zijn met symfony2. Kan diegene die hier wel bekend mee is, en er veel mee werkt, zich even melden?
Er zijn inderdaad niet veel mensen die bekend zijn met symfony, maar daarom zou je juist beter je vragen op dit forum kunnen stellen, dan groeit het vanzelf en je leert ook meer doordat ieder zijn/haar eigen manier heeft. Voor zover ik weet zijn er 3 mensen die bekend zijn met symfony, waaronder ik.
daar heb je gelijk in.
Ik ben al hier en daar wat begonnen met symfony2, enkel wil ik nu wat gaan uitbreiden. Ik wil mijn websites (voorheen altijd in custom PHP geschreven) nu gaan bouwen in symfony2. Mijn websites bestaan altijd uit het beheren van de website, zoals het aanmaken van pagina's, menustructuur en dergelijke beheren, en content bewerken. Ik heb sonata bekeken, en heb CMF bekeken, beide kom ik er niet bij achter hoe ik nou een pagina bundle en een menu structuur met content bewerk functie moet toevoegen. Heb er verder ook niet super veel ervaring mee, en wellicht dat je hier wat tips over kan geven?
Ik weet niet hoe lang je bezig ben met Symfony, maar mocht je een beginner zijn, dan zou ik niet teveel op mijn hals halen en rustig je tijd nemen om symfony goed te leren kennen. Ik ben zelf geen fan van om bundles te gebruiken, al snap ik wel dat het handig is, maar ik schrijf het liever zelf, omdat ik er dan sneller van leert. Ik ben niet bekend met sonata, maar zo te zien bestaat het allemaal uit bundles. Om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat er iemand hier is die ervaring heeft met sonata.
Oke, en hoe hebben jullie dat geregeld dan dat mensen hun website kunnen bijhouden dmv pagina's toevoegen etc?
Eigen bundles schrijven?
Oke begrijp ik, enkel is mijn kennis daar nog niet helemaal toereikend voor.. een pagina bundle die extra pagina's aanmaakt en in het menu zet, geen idee hoe ik dat oplos in symfony.
Heeft iemand hier een oplossing voor of een korte uitleg?
Ik denk dat jij eerder een CMS zoekt, symfony gebruik je eerder om zelf een CMS in te bouwen.
Mocht je een CMS willen hebben, check dan vooral deze link
Ben niet zo heel fijn van wordpress,drupal etc. Ik wil ook een eigen cms maken, dat is geen probleem, maar zou graag wat uitleg willen over de aanpak van een cms met symfony. hoe ik het het beste kan aanpakken hoe ik het moet opbouwen
Eerste hit in google al geprobeerd??
Die heb ik inderdaad al gezien, en andere tutorials ook. Maar het aanmaken van nieuwe pagina's en dergelijke, en het bewerken van die content, dat is me nog niet helemaal opgevallen. Daar probeer ik dan ook achter te komen.
ophalen uit de database, bewerken en record erna updaten?
Begrijp ik, maar ik wil het ook wel wat breder aanpakken. Zoals het aanmaken van een pagina, en controle op geen dubbele namen en dergelijke. Ik dacht dat er bij symfony wel wat standaard dingen mogelijk waren in de bundles. Heb wel een page bundle gezien van sonata, maar krijg hem niet aan de praat.
Iemand tips?
Gewijzigd op 13/11/2015 14:10:10 door - Ariën -
Ik ga eens grondig kijken naar je topic en het eens uitpluizen, ik leer daar wellicht iets van. Thx
Klopt het dat je niet erg bekend bent met frameworks?
Martin, klopt inderdaad. Dit is mijn eerste framework. Heb er soms hier en daar wel mee gewerkt of gezien, maar nog niet grondig.
Ah, oké, dan kan het inderdaad wat lastig zijn. Ik heb zelf veel met Zend Framework 2 gewerkt en dan is de overgang naar Symfony een stuk makkelijker.