Gezocht een symfony2 kenner
Hans -
15/11/2015 00:40:14Wat is denk je de beste manier van leren van symfony2 voor een beginner zoals ik? Ik zou er namelijk graag mijn bestaande cms mee willen vervangen.
PHP hulp
24/11/2024 20:32:12Hoe is je kennis met OOP, classes, objects en methods in PHP?
Gewijzigd op 15/11/2015 08:52:14 door - Ariën -
Frank Nietbelangrijk
15/11/2015 11:24:14>> Wat is denk je de beste manier van leren van symfony2 voor een beginner zoals ik? Ik zou er namelijk graag mijn bestaande cms mee willen vervangen.
Begin klein. Vergeet je einddoel voor ongeveer een maand of zes. Installeer het framework en pak een onderwerp waarin jij je gaat verdiepen. Belangrijk is natuurlijk ook praktijk oefeningen dus je gaat het gewoon doen.
Bijvoorbeeld:
een belangrijk onderdeel van Symfony is Doctrine. hierbij wordt het meest gewerkt met de Object-relational mapping of ORM. Om hier goed gebruik van te maken is zeker enige kennis en vaardigheid vereist.
begin gewoon hier:
http://symfony.com/doc/current/index.html
Dat is de start van een geweldige documentatie met heel veel voorbeelden onderverdeeld in verschillende onderdelen waaronder Doctrine.
Ik weet dat de Engelse taal niet jouw favoriet is maar er bestaat Google translate en waar een wil is is een weg. Je kunt niet om engels heen als je aan Symfony wilt beginnen dus just do it :-)
Bij de praktijk oefeningen die je doet is het uiterlijk niet van belang dus verspil je tijd niet aan CSS en styling.
Tenzij je natuurlijk wilt oefenen met Bootstrap in Symfony bijvoorbeeld.
Begin klein. Vergeet je einddoel voor ongeveer een maand of zes. Installeer het framework en pak een onderwerp waarin jij je gaat verdiepen. Belangrijk is natuurlijk ook praktijk oefeningen dus je gaat het gewoon doen.
Bijvoorbeeld:
een belangrijk onderdeel van Symfony is Doctrine. hierbij wordt het meest gewerkt met de Object-relational mapping of ORM. Om hier goed gebruik van te maken is zeker enige kennis en vaardigheid vereist.
begin gewoon hier:
http://symfony.com/doc/current/index.html
Dat is de start van een geweldige documentatie met heel veel voorbeelden onderverdeeld in verschillende onderdelen waaronder Doctrine.
Ik weet dat de Engelse taal niet jouw favoriet is maar er bestaat Google translate en waar een wil is is een weg. Je kunt niet om engels heen als je aan Symfony wilt beginnen dus just do it :-)
Bij de praktijk oefeningen die je doet is het uiterlijk niet van belang dus verspil je tijd niet aan CSS en styling.
Tenzij je natuurlijk wilt oefenen met Bootstrap in Symfony bijvoorbeeld.
Gewijzigd op 15/11/2015 11:25:33 door Frank Nietbelangrijk
Hans -
16/11/2015 17:01:06Heb je gelijk in, ik ga klein beginnen en probeer alles zo goed mogelijk te inzien zodat ik ook daadwerkelijk weer hoe alles werkt en dergelijke. Bedankt allemaal!