Gezocht: Examenscript (?)
Ik ben op zoek naar een script, waarmee ik toetsen online kan laten afleggen.
Het betreft 20 meerkeuzevragen, wanneer deze worden ingevoerd (SUBMIT) moet die nagekeken worden met de opgegeven antwoorden ergens in het script.
Heeft iemand toevallig zoiets liggen / weet iemand waar ik dit kan vinden?
Alvast bedankt,
ErnstJan F.
Quote:
Dit lijkt mij duidelik een aanvraag.
Topic verplaatst.
SanThe.
Topic verplaatst.
SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bobbie Feenstra
Zelf maken natuurlijk, kun je in een uurtje doen. Komt er authenticatie bij kijken ? Of wil je dat er gewoon een sessie gestart wordt zodra iemand z'n gegevens of het eerste antwoord heeft ingevuld ? Je kunt het uitgebreid maken als je wilt.
Anders misschien even googlen ?
Willem-Aart, was me voor...
Maar een database gebasserd examen is misschien wel handig.
Na elk opgegeven andwoord opslaan in de database...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart Tuma
Bart Tuma schreef op 29.11.2008 16:59:
Zelf maken is altijd een uitdaging ;)...
Of in een sessie, dat bespaart je een hoop DB-calls :). Aan 't einde van het examen kun je dan met één query en wat code de antwoorden controleren.
Oké bedankt, zal mijn best doen & anders horen jullie nog wel van me =)
Willem-Aart schreef op 29.11.2008 17:03:
En sinds wanneer kan een database niet een paar honderd queries per seconde verwerken? Zelfs het überbrakke MySQL kan dit wel aan, zelfs met een 5 tot tiental gelijktijdige gebruikers.Of in een sessie, dat bespaart je een hoop DB-calls :)
Daarna geeft MySQL er de brui aan, maar er zijn gratis databases (ik noem geen namen...) die ook op een eenvoudige server honderden queries van honderden gelijktijdige users kunnen verwerken. De kans dat je met een lullig examen de database gek weet te krijgen, is vrijwel NULL.
Nadeel van een sessie is ook dat je bij het (per ongeluk) sluiten van de browser direct alle vragen/antwoorden kwijt bent. Daar wordt een examenkandidaat niet echt vrolijk van... Met een database is de boel veilig opgeslagen, even opnieuw inloggen en gewoon verder gaan daar waar hij/zij was gebleven.
Ps. In grote systemen worden sessies vaak door een database afgehandeld, dan gaat dit verhaal al helemaal niet meer op ;)
pgFrank schreef op 29.11.2008 18:22:
De kans dat je met een lullig examen de database gek weet te krijgen, is vrijwel NULL.
Ik heb ooit de mysql server er uit kunnen knallen door een crawler (een systeem dat op een pagina start en alle urls opslaat in de database en vervolgens die weer na gaat, constante loop). Dat script deed 3 query's per url en stopte nooit. Ik voerde het uit via SSH. Ik dacht, dat kan sneller. PHP kan nooit met 3 query's per loop MySQL er uit knallen. Ik dacht dus dat kan sneller, dus ik start het script nog 3x via SSH, toen trok MySQL het niet meer. Was niet leuk. Servereigenaar vond dat ook niet.