Gezocht: Hulp met MySQL/PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen

Jeroen

25/02/2008 20:52:00
Quote Anchor link
Is er misschien iemand bereidt mij te helpen om wat meer van de connectie tussen PHP - MySQL te leren?

Topics lezen heeft geen zin, die vat ik nooit..

Ojha, ik hoef niet veel te leren:
Alleen hoe ik via een website dingen INSERT, UPDATE, DELETE, in m'n database.

Alstiemandblieft? (A)

PM me maar ofzo ^^
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 10:31:28

J A

J A

25/02/2008 20:59:00
Quote Anchor link
Deze tutorial is toch echt wel heel duidelijk hoor :)

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/576/

DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

25/02/2008 21:06:00

Danny Roelofs

Danny Roelofs

25/02/2008 21:09:00
Quote Anchor link
Je Topic titel zou ook wel wat informatiever mogen, als je wilt.. even aanpassen zodat het wat duidelijker is. voor mijn part : Gezocht, hulp met php-mysql.

Jeroen

Jeroen

25/02/2008 21:10:00
Quote Anchor link
Kan j dat nog aanpassen dan?

Wouter K

Wouter K

25/02/2008 21:12:00
Quote Anchor link
Ja je eerste reply aanpassen (1ste post van dit topic).

Jeroen

Jeroen

26/02/2008 09:53:00
Quote Anchor link
@ Jordi
Thx, ik weet nu hoe het werkt.
Maar zodra ik het probeer in te vullen met een formulier, ga ik weer de fout in :S
Echt niemand die even GOED en DUIDELIJK kan uitleggen wat je moet doen om en formulier met naam, email, wachtwoord, etc op te slaan in db?

Frank -

Frank -

26/02/2008 11:09:00
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/575/
en
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/576/ (reeds genoemd)

Dat is alles wat je nodig hebt. Nog veel duidelijker kan het niet worden uitgelegd.

Mocht je liever een boek hebben, kijk dan eens naar PHP voor het World Wide Web van Larry Ullman. Daar heb ik ooit nog eens mijn eerste PHP-stappen mee gezet.

Thijs Damen

Thijs Damen

26/02/2008 11:32:00
Quote Anchor link
Jeroen,

PHP/HTML/Mysql, iedere programeer taal is logica. met een paar simpele vraagen en zoekopdrachten in google kun je het meeste zelf oplossen.
Ook voor Forms / php.

Wat wil je doen?
Een form maken. -> google: HTML FORM TUTORIAL.

Vervolg -> Form data verzenden en opvangen via php. -> google: FORM DATA HTML PHP

vervolg -> PHP informatie in MYSQL database zetten -> Insert data from PHP into MYSQL

met die 3 vragen die ik aanmezelf stel vind ik:

HTML FORM TUTORIAL (2e hit)

FORM DATA HTML PHP (2e hit)

Insert data from php into mysql (2e hit, deze legt zelfs uit hoe je een form maakt, dit in php gebruikt en dat in mysql zet).

Gewoon, die 3 vragen aanjezelf stellen en daarop een logische zoek actie bedenken voor google en je vind het. Alle vragen die je tussendoor kan krijgen (Hoe controleer ik data op geldigheid, hoe maak ik een MYSQL database/table aan) etc. etc. zijn allemaal stuk voor stuk te googlen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs Damen

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/02/2008 11:40:00
Quote Anchor link
Dit klinkt echt als "ik-wil-wel-een-website-maar-niet-veel-tijd-erin-steken-om-het-te-leren". Er zijn genoeg duidelijke beginners handleidingen te vinden hier. Als je gewoon aan de gang gaat en er echt niet uit komt dan kun je hier een topic erover aanmaken.

Jeroen

Jeroen

26/02/2008 11:41:00
Quote Anchor link
Erm.. Niet genoeg tijd?
Wat denk je dat ik doe als ik even niet reageer?
Waar denk je dat ik de laatste tijd (sorry: MAANDEN) mee bezig?
(Oke, gamen.. maar niet veel meer ^^).

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/02/2008 11:48:00
Quote Anchor link
Dan maak je er een topic over en vermeld je duidelijk je probleem met wat je zelf al hebt ondernomen en wat je misschien verwacht(mogelijke oplossing) en 10 a 20 regels code. Dat is een goed topic. Aan de info van deze openingspost haal ik alleen uit op dat je te lui bent om er wat tijd in te steken. Iedereen die het wil leren moet het leren en daar gaat nou eenmaal tijd inzitten, wil je er geen tijd insteken dan gaat dit je geld kosten. Er zijn mensen hier op PHPhulp die zich aanbieden voor een uurtarief.

Jeroen

Jeroen

26/02/2008 11:49:00
Quote Anchor link
Joehoe?
Volgens mij heb jij m'n andere posts niet gezien?

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/02/2008 11:56:00
Quote Anchor link
Ik heb al je posts gelezen, het lijkt er meer op dat jij alle tips en links van andere leden niet gezien hebt.

Jeroen

Jeroen

26/02/2008 13:18:00
Quote Anchor link
Jawel, maar zoals ik in ut begin zei:
"Ik vat niks van die tuts. Hoewel die ene die Thijs me stuurde (die links) me wel hebbe geholpen"

Leon Kunst

Leon Kunst

26/02/2008 13:27:00
Quote Anchor link
Omg, er is niets makkelijkers dan deze tuts te volgen.

Verder zou je eens bestaande scrips kunnen downloaden, en leren uit te lezen, zodat je weet , wat wat is...

JunkieXP

JunkieXP

26/02/2008 14:28:00
Quote Anchor link
Als je PHPmyAdmin gebruikt kan je hier ook veel uithalen, deze heeft een User Interface er omheen en geeft bovenaan altijd precies aan welke PHP regel hier voor gebruikt is.

Toevoegen zorgt ervoor dat je weet hoe de Inserts te werk gaat etc.

De Edit knop laat je dingen bewerken, wanneer je deze vervolgens opslaat zie je ook welk SQL Query hier voor uitgevoerd wordt.

En zelfs het kruisje laat je zien met welke Query je een Rij verwijderd.

Ik zeg, Succes.

Frank -

Frank -

26/02/2008 15:25:00
Quote Anchor link
JunkieXP schreef op 26.02.2008 14:28:
Als je PHPmyAdmin gebruikt kan je hier ook veel uithalen, deze heeft een User Interface er omheen
PMA is een tool, dat is waar, maar ook een bar slechte tool!

Denk alleen al aan die gore backtics ` die je vervolgens weer kunt gaan afleren en de eeuwige ellende met default settings zoals bv. het gebruik van de MyISAM-engine van MySQL of een TINYINT die zo handig lijkt te zijn... PMA is een tool die op vrijwel iedere MySQL-"database" werkt, ook als deze onvoorstelbaar slecht is opgezet. Wanneer je als beginner een voorbeeld neemt aan PMA, dan ga je vroeg of laat hopeloos het schip in.

Wat dan wel te gebruiken? SQL Manager Lite (gratis, Windows only), de command line of de GUI tools van MySQL zelf. (zie linkje). Uiteraard hou je de handleiding bij de hand en ga je SQL leren. En let erop dat je geen MySQL-rommel aanleert, dat levert fouten op en mag je t.z.t. weer gaan afleren.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.