Gezocht: Iemand die WP-inlogsysteem kan repareren
Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »
Misschien niet wat je wilt horen, maar wellicht is het handiger om opnieuw te beginnen?
En dat na 3 dagen wachten op hulp ?
Dat is natuurlijk ook mogelijk in het vacatureforum. Misschien dat een titelfix voor dit topic wat meer helpt.
Gewijzigd op 09/03/2016 15:09:23 door - Ariën -
Nou, na 3 dagen nog geen stap verder, had iets meer verwacht
Ik heb in ieder geval de titel van het topic aangepast.
Gewijzigd op 09/03/2016 15:46:41 door - Ariën -
Het is vervelend wat er is gebeurd, en nog steeds gaande is, maar als ik het zo allemaal hoor, had je misschien ook wat voorzichtiger te werk kunnen gaan. Ik ben niet echt inhoudelijk bekend met WordPress, maar het beetje wat ik ervan weet, geeft mij toch wel voldoende vertrouwen om te zeggen dat zij waarschijnlijk uitgebreid hebben beschreven hoe je veilig om kunt gaan met het doorvoeren van wijzigingen (waaronder het (de)installeren van plugins).
Stap één, in zijn algemeenheid, nog voordat je iets structureel wijzigt in wat voor applicatie dan ook, lijkt mij het veiligstellen van een werkende situatie waar je naar terug kunt keren mocht er iets onverhoopt fout gaan. WordPress is inmiddels een complex product met een heleboel onderlinge afhankelijkheden. Een plugin installeren zonder het maken van een backup komt mij toch over als het rijden zonder autogordel.
Vervolgens, en ik weet niet precies hoe je de plugin hebt verwijderd, bega je -in mijn ogen- de fout dat je dingen probeert te repareren zonder dat je precies hebt vastgesteld wat er precies fout gaat. Maar wat ben je dan precies aan het repareren? Ik ben van mening dat, zolang je niet weet wat er precies misgaat, je ook niets zou moeten aanpassen omdat je daarmee mogelijk nog verder van huis geraakt. Er moet eerst een analyse zijn.
Daarbij komt het mij over, en dit is verder helemaal niet erg en ook niet bedoeld als verwijt, dat je niet erg "tech savvy" bent in deze (het web, de technische aspecten van het beheer van een website en WordPress zelf). Het is dan wel extra belangrijk dat je probeert op de gebaande paden te blijven en niet allerlei dingen uitprobeert waarbij je je niet comfortabel voelt of niet precies weet wat het effect hiervan is (of wat de gevolgen hiervan zijn). In dat opzicht is het goed dat je hier probeert antwoorden op je vragen te krijgen maar misschien zijn we iets te enthousiast in het jou aansporen om het zelf op te lossen :).
Mocht het jou te lang duren kun je wellicht ook je webhost om hulp vragen via een ticket of klantenservice? Hulp op deze site wordt op vrijwillige basis gegeven dus in die zin zijn we je niets verplicht (of zoals anderen nog weleens zouden zeggen "dit is geen afhaalchinees").
In dit geval is de geboden hulp niet erg behulpzaam gebleken, maar ik denk niet dat dat (alleen) komt door onwil maar (ook) door het verschil in ervaring en dat is niet iets wat we direct kunnen repareren. Wat ik bijvoorbeeld in eerste instantie zou doen is het raadplegen van errorlogs. Bij iemand met wat meer "hands on" ervaring zou deze persoon hierdoor op het juiste spoor gezet kunnen worden naar een oplossing maar jou zegt deze kretologie je mogelijk veel minder of zelfs helemaal niets...
Ook is het wellicht een idee om de handleidingen van WordPress te raadplegen over het herstellen van een installatie of troubleshooting pointers te volgen, maar ook dat is mogelijk voor een beginner nogal taaie stof. Maar probeer in ieder geval het een en ander uit (zonder hierbij dingen aan te passen, althans niet zonder backup!). Ik denk dan ook dat iemand je hier uiteindelijk bij zal moeten assisteren. Wel hoop ik dat je jezelf in het vervolg wat beter probeert te wapenen zodat je in de toekomst niet weer in zo'n situatie verzeild raakt.
En misschien nog het volgende: deze problemen zijn zelden uniek. Anderen gingen je reeds voor, en hebben mogelijk ook oplossingen geformuleerd. Heb je bijvoorbeeld al gezocht op informatie waarbij men niet meer kon inloggen na het wijzigen van plugin X?
Gewijzigd op 09/03/2016 16:13:35 door Thomas van den Heuvel
Wiel Verheijen op 09/03/2016 15:26:08:
Nou, na 3 dagen nog geen stap verder, had iets meer verwacht
Waarom nou weer zo negatief??
Misschien wat onvriendelijk / confronterend:
Bent 60 (geen idee wat dat er mee te maken heeft).
Er wordt heel veel aangedragen om je te helpen, maar niets werkt. Geen idee of dat komt omdat je geen kennis van php hebt (zoals je zelf aangeeft) of omdat de vrijwilligers het hier zo moeilijk verwoorden.
Heb alleen het idee dat je zelf vrij weinig moeite doet om tot een oplossing te komen. Vooral vragen/klagen en op elke reactie is plaatsen dat je het niet begrijpt, vind ik wel heel makkelijk.
Basisregel bij programmeren is altijd te zorgen voor een backup en zeker niet te gaan lopen wijzigen in een live-website. Met een backup had je dit probleem niet gehad.
Na 3 dagen en 10-tallen berichten verder is het je niet gelukt en nee dat komt niet door ons dat het je niet gelukt is.
Als ik geen verstand heb van een motor haal ik hem ook niet uit elkaar en vraag ik daarna hoe alles ook alweer in elkaar moest. Dan huur ik een specialist in die goed is in zijn vak, die maakt het voor mij en ik doe waar ik goed in ben, zonder dagen te verspillen en uit eindelijk toch weer bij 0 stranden.
Laten we nog maar even een paar dagen wachten tot iemand zich meldt, en anders mag Wiel een nieuw topic aanmaken volgens de volgende richtlijnen en dus een [vrijwillig] tag in de titel, met uitleg dat je zelf geen ervaring met PHP hebt en het liefst wilt laten uitbesteden.
Anderzijds zijn er ook mogelijkheden gegeven om bijv. via je webhosting iemand in te huren om het te laten repareren.
Gewijzigd op 09/03/2016 16:13:55 door - Ariën -
Het is opgelost, maar ik moet het thema veranderen in WP, Wie kan mij vertellen hoe dit moet
En over je theme, dit kan in het beheerpaneel: https://en.support.wordpress.com/themes/.
Was eenvoudig te vinden via Google.
Gewijzigd op 09/03/2016 17:39:04 door - Ariën -
Ja Arien, tuurlijk wil ik delen, maar ik ben er nog niet helemaal uit, als ik het thema weer terug zet dan werk het. Maar zodra ik Storefront installeer gaat alles fout, hoe dat kan weet ik nog niet. Heb jij een optie
Gewijzigd op 09/03/2016 18:05:00 door - Ariën -
ben even aan het eten,je kunt me ook bellen , of ik jou
Laten we alles maar via het forum houden, dan hebben anderen nog wat eraan als 'kennisbank'.
Heb het weer verwijderd, maar nu kan ik wel inloggen in het daschboard maar zodra ik iets verander en op refrech druk krijg ik een blanco pagina te zien. Dus echt opgelost is het nog niet. Heb jij een idee wat de oorzaak kan zijn ?
Als ik over blanco-pagina's hoor, vermoed ik een uitgeschakelde error-reporting. Dat is dan het eerste wat ik aanzet, of in de logs bekijk.
http://love4water.de/wp-admin/post.php Dus aan het thema ligt het niet, maar waaraan dan wel ?
Ariën, het volgende, ik heb het thema veranderd en een heel nieuw thema genomen, zodra ik een pagina wil veranderen en refresh krijg ik een blanco pagina te zien met in de balk De debug van Wordpress aan zetten in wp-config.php helpt ook:
Na afloop wel weer netjes uitzetten.
Gewijzigd op 09/03/2016 18:41:20 door - Ariën -
Toevoeging op 09/03/2016 18:44:14:
Waar moet ik dit doen ?