Gezocht: PHP iemand die er ook aan wil beginnen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Yoni Provost

Yoni Provost

27/05/2014 13:32:09
Quote Anchor link
Ik zelf ben nu 2 weekjes bezig met PHP.
Omdat PHP niet zo simpel lijkt te zijn dacht ik mss wel om een partner te zoeken die ook geinterseerd is in PHP.
Zodat we samen dingen kunnen maken en elkaar tips kunnen geven ?
Dat lijkt me denk ik makkelijker als je iets niet snapt, zodat de partner mss het wel weet en andersom ook.
Als je dit leest en je wilt PHP doorzetten mag je mij gerust sturen op het forum.

yprovost

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 19:57:42

Michael -

Michael -

27/05/2014 13:35:34
Quote Anchor link
Het leuke is toch juist de uitdaging om het zelf te doen? Wat je niet weet kun je in de meeste gevallen wel opzoeken en door daarmee te 'spelen' leer je het juist. Door alleen maar te vragen leer je niks.
En natuurlijk kom je er soms echt niet meer uit en heb je even hulp of een blik van een derde nodig, maar daar hebben we hier toch een prachtig forum voor? :-)

Erik Rijk

Erik Rijk

27/05/2014 14:14:03
Quote Anchor link
Ik weet nog dat ik ben begonnen met een simpel nieuws systeem.

Qua database:
- create
- insert
- update
- delete

Qua html:
- Formulier maken

Vergeet niet je html door een validator te halen: http://validator.w3.org/

Qua PHP:
- afhandeling formulier gegevens ( POST / GET )

Leer jezelf direct een goede manier van foutafhandeling aan, debuggen gaat ook veel sneller / makkelijker op die manier

En inderdaad, we zijn hier allemaal op jou te helpen met je vragen :)

Yoni Provost

Yoni Provost

27/05/2014 15:41:21
Quote Anchor link
Ik ben het boek PHP Geschikt voor versi 4&5 van Arjan Burger aan het doorlezen.
Ik zit aan de pagina conditie's waar toch al een beetje verwaring is.
ik snap de theorie wel met if en else maar toch is er nog een beetje verwarring :)

Toevoeging op 27/05/2014 16:41:32:

Erik Rijk op 27/05/2014 14:14:03:
Ik weet nog dat ik ben begonnen met een simpel nieuws systeem.

Qua database:
- create
- insert
- update
- delete

Qua html:
- Formulier maken

Vergeet niet je html door een validator te halen: http://validator.w3.org/

Qua PHP:
- afhandeling formulier gegevens ( POST / GET )

Leer jezelf direct een goede manier van foutafhandeling aan, debuggen gaat ook veel sneller / makkelijker op die manier

En inderdaad, we zijn hier allemaal op jou te helpen met je vragen :)

Wat bedoel je met
Leer jezelf direct een goede manier van foutafhandeling aan, debuggen gaat ook veel sneller / makkelijker op die manier ??

Mike van den Hoek

Mike van den Hoek

27/05/2014 17:02:33
Quote Anchor link
Fouten afhandeling bij een formulier kan zijn:
- checken of het invoerveld gevuld is of juist niet
- checken of de waarde van een invoerveld al bestaat in de database
- checken of er een geldig email adres ingevoerd is.

Yoni Provost

Yoni Provost

27/05/2014 17:03:50
Quote Anchor link
Ik gebruik phpmydesigner8 en ik zie er idd een debugger opstaan, maar weet niet hoe het werkt.

Toevoeging op 27/05/2014 17:13:32:

Yoni Provost op 27/05/2014 17:03:50:
Ik gebruik phpmydesigner8 en ik zie er idd een debugger opstaan, maar weet niet hoe het werkt.

Wat ik ook namelijk doe is ik schrijf echt alles op papier en maak het 2x met computer.
ik zit nu bij >>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$getal1
= 50;
$getal2 = 5;

if ($getal1 > $getal2){
    echo $getal1. " Is groter dan " .$getal2;
}
elseif ($getal1 < $getal2){
    echo $getal1. " Is kleiner dan " .$getal2;
}
else {
    echo "Beide getallen zijn gelijk";
}

?>

Ik weet nu wel ni of mijn code overzichtelijk is ? want soms is het wel zoeken of ik {} dat niet vergeet en van die kleine dingen :)
Gewijzigd op 27/05/2014 17:15:03 door Yoni Provost

Mike van den Hoek

Mike van den Hoek

27/05/2014 17:25:39
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$getal1
= 50;
$getal2 = 5;

if ($getal1 > $getal2){
}

}

else {
}

?>

Ik doe het zelf liever altijd op deze manier.

Yoni Provost

Yoni Provost

27/05/2014 17:28:12
Quote Anchor link
Mike van den Hoek op 27/05/2014 17:25:39:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$getal1
= 50;
$getal2 = 5;

if ($getal1 > $getal2){
}

}

else {
}

?>

Ik doe het zelf liever altijd op deze manier.

Het is niet zo dat er veel spatie instaan dat het script wordt vertraagt ?

Mike van den Hoek

Mike van den Hoek

27/05/2014 17:46:35
Quote Anchor link
Nee hoor, en het is veel belangrijker om de code overzichtelijk te houden! Gebruik dus ook commentaar.

Yoni Provost

Yoni Provost

28/05/2014 14:43:55
Quote Anchor link
Weten jullie trouwens ook nog een goed php programma met localhost en waar je ook gewoon run met kan drukken ? want met phpmydesigner8 als ik soms iets typ dan moet ik elke keer terug mijn scherm aanvinken want anders kan ik niet typen.

Michael -

Michael -

28/05/2014 14:52:24
Quote Anchor link
Wat bedoel je met aanvinken? Daarnaast is PHPStorm super, maar niet gratis. Ik weet niet of er editors zijn met ingebouwde server/localhost. Denk het eerlijk gezegd niet. Gewoon WAMP installeren en eenvoudig switchen tussen je editor en browser met ALT+TAB of twee schermen (of naast elkaar als je zo'n groot scherm hebt).

Yoni Provost

Yoni Provost

28/05/2014 14:55:23
Quote Anchor link
Ja alsk zeg maar aant type ben $nr dan kan je toch normaal doortypen zoals $nr=5 of als ik nog maar een spatie duw dan kan ik niet meer verder typen dan moet ik eerst met mijn muis op het kladblok weer aanvinken anders kan ik niet typen.

Toevoeging op 28/05/2014 14:58:45:

anders moet ik je via teamviewer eens uitnodigen zodat je kan zien wat er is ?

Michael -

Michael -

28/05/2014 17:18:30
Quote Anchor link
Je gebruikt de Windows kladblok? Het makkelijker in ieder geval iets te nemen met syntax highlighting zoals notepad++. Als je veel programmeert of grote projecten wilt doen os een uitgebreidere editor handiger zoals eclipse, netbeans of zoals ik al zei phpstorm, maar die laatste is dus niet gratis.

Dat je kladblok zijn focust verliest (niet meer is geselecteerd) lijkt me meer liggen aan een ander programma op je pc die zich opdringt. Je zou dit dan niet alleen bij kladblok moeten hebben. Ga eens opzoek naar een programma dat open staat, eventueel op de achtergrond/proces, wat dit kan veroorzaken.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/05/2014 17:40:39
Quote Anchor link
Michael - op 28/05/2014 17:18:30:
Je gebruikt de Windows kladblok?

Volgens mij niet:
Ik gebruik phpmydesigner8

Yoni Provost

Yoni Provost

28/05/2014 17:51:12
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 28/05/2014 17:40:39:
Michael - op 28/05/2014 17:18:30:
Je gebruikt de Windows kladblok?

Volgens mij niet:
Ik gebruik phpmydesigner8

Ik gebruik phpdesigner8, ik heb het nog steeds ik weet niet hoe het komt.
ik kan max 3 letters of cijfers type en dan kan ik niet meer verder type dan moet ik met de muis naar de laatste letter die ik heb getypt zodat ik weet verder kan typen.

Michael -

Michael -

28/05/2014 18:13:38
Quote Anchor link
Ah oké dan heb ik je regel verkeerd begrepen
> dan moet ik eerst met mijn muis op het kladblok weer aanvinken
Hiermee bedoel je het tekstveld aan klikken?

Heb je dit ook bij andere programma's? Kladblok, browser, word, etc? Anders lijkt het me een bug in het programma. Kijk op internet of meer mensen dit gemeld hebben en zo niet neem contact met de makers op of een ander programma gebruiken.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/05/2014 18:32:13
Quote Anchor link
Goed ik heb het hele topic even doorgelezen en ik heb een paar tips.

1. Leren doe je in principe alleen. Ervaringen met elkaar uitwisselen is heel erg goed om te doen. Ook heb je inderdaad soms vragen of heb je de expertise van een pro nodig althans als je het goed wilt doen. Dit forum biedt dat eigenlijk al. Je kunt hier terecht met vragen en je zult merken dat er verschillende antwoorden op die vragen kunnen komen hetgeen niet slecht is omdat je zo meer leert. Indien je echter vindt dat het leren niet snel genoeg gaat of te lastig is als thuisstudie zou je beter wat geld kunnen investeren en hier een oproep doen of iemand je les wil geven.

2.
Mike van den Hoek op 27/05/2014 17:02:33:

Hier gaat het niet helemaal goed in mijn ogen. Deze drie voorbeelden zijn voorbeelden van validatie en niet van foutafhandeling. Onder foutafhandeling wordt heel iets anders verstaan. Foutafhandeling heb je het meest nodig bij het aanroepen van een PHP functie. Laten we als voorbeeld de functie file_get_contents() nemen. Als je op de link klikt kom je uit op de bijbehorende informatie van deze functie uit. Bij iedere functie op php.net staat een kopje 'Return Value'. Hier kun je lezen wat de functie terug kan geven. Dit kan als alles goed gaat bij de functie file_get_contents() de inhoud van een bestand of URL zijn maar als er wat fout gaat geeft hij FALSE terug. Wij als programmeurs moeten er voor zorgen dat we daarop controleren en iets met die foutmelding doen. Dat kan er dan ongeveer zo uit zien:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$content
= file_get_contents('http://www.phphulp.nl/rss-feed/forum.php');
// foutafhandeling
if($content === FALSE)
{

echo 'bestand of URL kon niet ingelezen worden.';
}
else {
    // indien er geen fout is opgetreden
    echo $content;
}

?>

3. Een gratis PHP editor die aardig wat in huis heeft is NetBeans
Gewijzigd op 28/05/2014 18:37:25 door Frank Nietbelangrijk

Yoni Provost

Yoni Provost

29/05/2014 14:41:18
Quote Anchor link
Michael - op 28/05/2014 18:13:38:
Ah oké dan heb ik je regel verkeerd begrepen
> dan moet ik eerst met mijn muis op het kladblok weer aanvinken
Hiermee bedoel je het tekstveld aan klikken?

Heb je dit ook bij andere programma's? Kladblok, browser, word, etc? Anders lijkt het me een bug in het programma. Kijk op internet of meer mensen dit gemeld hebben en zo niet neem contact met de makers op of een ander programma gebruiken.

Ik heb nu PHPSTORM op mijn computer staan, Ik zal er vandaag eens aan beginnen :p

Toevoeging op 29/05/2014 14:45:10:

Frank Nietbelangrijk op 28/05/2014 18:32:13:
Goed ik heb het hele topic even doorgelezen en ik heb een paar tips.

1. Leren doe je in principe alleen. Ervaringen met elkaar uitwisselen is heel erg goed om te doen. Ook heb je inderdaad soms vragen of heb je de expertise van een pro nodig althans als je het goed wilt doen. Dit forum biedt dat eigenlijk al. Je kunt hier terecht met vragen en je zult merken dat er verschillende antwoorden op die vragen kunnen komen hetgeen niet slecht is omdat je zo meer leert. Indien je echter vindt dat het leren niet snel genoeg gaat of te lastig is als thuisstudie zou je beter wat geld kunnen investeren en hier een oproep doen of iemand je les wil geven.

2.
Mike van den Hoek op 27/05/2014 17:02:33:

Hier gaat het niet helemaal goed in mijn ogen. Deze drie voorbeelden zijn voorbeelden van validatie en niet van foutafhandeling. Onder foutafhandeling wordt heel iets anders verstaan. Foutafhandeling heb je het meest nodig bij het aanroepen van een PHP functie. Laten we als voorbeeld de functie file_get_contents() nemen. Als je op de link klikt kom je uit op de bijbehorende informatie van deze functie uit. Bij iedere functie op php.net staat een kopje 'Return Value'. Hier kun je lezen wat de functie terug kan geven. Dit kan als alles goed gaat bij de functie file_get_contents() de inhoud van een bestand of URL zijn maar als er wat fout gaat geeft hij FALSE terug. Wij als programmeurs moeten er voor zorgen dat we daarop controleren en iets met die foutmelding doen. Dat kan er dan ongeveer zo uit zien:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$content
= file_get_contents('http://www.phphulp.nl/rss-feed/forum.php');
// foutafhandeling
if($content === FALSE)
{

echo 'bestand of URL kon niet ingelezen worden.';
}
else {
    // indien er geen fout is opgetreden
    echo $content;
}

?>

3. Een gratis PHP editor die aardig wat in huis heeft is NetBeans

Indien je echter vindt dat het leren niet snel genoeg gaat of te lastig is als thuisstudie zou je beter wat geld kunnen investeren en hier een oproep doen of iemand je les wil geven.

Idd wil ik dat het heel snel gaat.
Ik wil gerust investeren in iemand die mij kan helpe dat vindt ik allemaal goed, maar omdat ik in belgie woon denk ik dat het heel lastig zal worden ?
ook heb ik al eens gezocht op internet bijscholing maar dat is bekan niet te betalen :s

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/05/2014 15:04:57
Quote Anchor link
Oke ik heb geen idee hoeveel maar er zijn volgens mij meerdere mensen die uit België komen dus ik zou dan gewoon een oproep doen (met een nieuw topic in de juiste rubriek)

PHPstorm is inderdaad een goede editor.

Yoni Provost

Yoni Provost

29/05/2014 15:12:51
Quote Anchor link
Wat houd dat in eigelijk dat mense het in het zwart naar mij thuis kome om mij te helpen ?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/05/2014 15:54:42
Quote Anchor link
Zwartwerken zal je bedoelen. Al hoewel ik denk dat weinig mensen even bij je langsgaan om je wat kennis te leren.
Gewijzigd op 29/05/2014 15:55:38 door - Ariën -

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.