Gezocht script om leden berichten naar elkaar laten te sturen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Everaerts guy

everaerts guy

07/02/2006 12:56:00
Quote Anchor link
Hey ik ben op zoek naar een scriptje om leden een berichtje naar elkaar laten te sturen, dus elke member heeft zen eigen inbox, ik maak gebruik van loginsysv2 gedownload op deze site. Ben nog maar een kleine maand bezig met PHP en SQL. Dus liefst iets dat ik in de bestaande tabel kan invoegen. Kan iemand mij helpen. Heb al scripts om berichten mee te verzenden proberen om te bouwen maar is niet tot een goed succes gekomen.

Groetjes
(mail me als je een overzicht van de database nodig hebt)
Gewijzigd op 07/02/2006 12:57:00 door Everaerts guy

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 10:15:17

Erik Rijk

Erik Rijk

07/02/2006 13:06:00
Quote Anchor link
het gaat niet alleen om een werkend script, het gaat erom dat je weet hoe het script in elkaar zit.

als je niet goed weet hoe je het moet implementeren dan heb je er niks aan.

stel dat je het wel geimplementeerd zou krijgen maar nog steeds niks van het script zou begrijpen weet je dus ook niet of het goed beveiligd is e.d.

het maken van eens simpel pm systeem kan met basic php code.

Tip:
ga eens wat beginnershandleidingen lezen en probeer ze te begrijpen.
ga eens op zoek naar een pm systeem die iemand anders heeft geschreven en probeer het te begrijpen.

Mvg,

Erik

Everaerts guy

everaerts guy

07/02/2006 13:17:00
Quote Anchor link
Ok, waar kan ik die handleidingen ergens raadplegen?

Erik Rijk

Erik Rijk

07/02/2006 13:20:00
Quote Anchor link
Via google kan je genoeg vinden
hier op phphulp staan genoeg tutorials en scripts

Everaerts guy

everaerts guy

07/02/2006 13:38:00
Quote Anchor link
Hoe kan ik deze PM http://www.phphulp.nl/php/tutorials/2/159/288/
Aan men login systeem koppelen?

Deze maakt gebruik van een andere tabel, of hoe kan ik er voor zorgen dat mijn leden in deze tabel terecht komen?

- wes  -

- wes -

07/02/2006 13:45:00

Everaerts guy

everaerts guy

07/02/2006 13:46:00
Quote Anchor link
grappig,

ik vraag gwn meer uitleg
sorry hoor

was dus verkeerd van me om op het forum vragen te stellen
Gewijzigd op 07/02/2006 13:47:00 door everaerts guy

Everaerts guy

everaerts guy

07/02/2006 13:50:00
Quote Anchor link
ik wil dus gewoon dat men bestaande leden er gebruik van kunnen maken en de leden dat zich erna inschrijven ook natuurlijk.

er moet toch een manier zijn om de leden uit men login database te halen ipv uit de PM databese of tabel.

- wes  -

- wes -

07/02/2006 13:52:00
Quote Anchor link
ja zat manieren. Heb je al iets geprobeerd? Laat eens wat zien (relevante code). Welke database gebruik je zelf? Heb je al de database uit het voorbeeld getest met de code uit het voorbeeld etcetcetc

eigen input = belangrijk

tis hier geen phpfrkz

Everaerts guy

everaerts guy

07/02/2006 14:06:00
Quote Anchor link
ik ben er mee bezig, kan ik die tabellen dat ik normaal moet maken niet bij in men bestaande invoegen en dan alles aanpassen? Dus ipv een die tabellen aan te maken onder PM en PM opties gwn bij men leden tabel integreren?
Als ik dat weet kan ik de code wel aanpassen.
Als het dan nog niet lukt dan zal ik alles vrijgeven zodat jullie alles kunnen bekijken en me verder helpen.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/02/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Ik zou het niet proberen te proppen in je huidige tabellen..

Maak een tabel berichten met daarin:

berichtID
userIDOntvanger
userIDVerstuurder
titel
bericht
tijd/datum

(let niet op de hoofdletters, ik ben verneukt door java)

Dan kan je gewoon een lijstje maken met de ontvangen berichten, omdat je iemands userid weet.

SELECT titel, bericht FROM berichten WHERE userIDOntvanger = '1'

En die 1 is natuurlijk je variabele $userid die je uit je inlog haalt. Voordeel hiervan is dat je ook vrij gemakkelijk een 'sentbox' kunt maken, dan vervang je userIDOntvanger door Verstuurder.

Everaerts guy

everaerts guy

07/02/2006 15:30:00
Quote Anchor link
klinkt niet zo makkelijk maar ik hou van uitdagingen.

Men leden zullen nog eventjes moeten wachten om PM's te kunnen versturen.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/02/2006 15:43:00
Quote Anchor link
Zo heel ingewikkeld is het niet, eigenlijk is het niet meer dan een gastenboek met een extra veld 'aan' zodat berichtjes niet aan iedereen 'verstuurd' worden.

En wellicht een mail() functie om mensen een emailtje te sturen als ze een nieuw bericht hebben ontvangen.

Erik Rijk

Erik Rijk

07/02/2006 15:51:00
Quote Anchor link
@ Arjan

Ik werk nu niet met de User_id's van leden maar gewoon usernames.
zou het beter zijn om het te vervangen door de User_id?

de mail functie is ook erg handig, die ga ik er ook inbouwen :)

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/02/2006 16:03:00
Quote Anchor link
een id is uniek, veel makkelijker te controlleren (if_numeric) en ook sneller/gemakkelijker bij het leggen van relaties (in php, of in sql met joins).

Persoonlijk zou ik altijd een id gebruiken.

PurpleMadness -

PurpleMadness -

07/02/2006 16:04:00
Quote Anchor link
Ik ws er mee begonnen, ik dacht: over een week heb ik dit nog niet klaar..

Diezelfde avond was ik klaar :D

Het is eigenlijk heel simpel, een samenvatting:

een table,
een pagina met alle berichten,
een verzend pagina.

En dat is alles.

Eris -

Eris -

07/02/2006 17:39:00
Quote Anchor link
Arjan:
een id is uniek, veel makkelijker te controlleren (if_numeric) en ook sneller/gemakkelijker bij het leggen van relaties (in php, of in sql met joins).

Persoonlijk zou ik altijd een id gebruiken.

Hier ook waarom:

Wat doe je als er nickchange is dan is het niet meermogelijk om de nick aantapssen

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/02/2006 17:42:00
Quote Anchor link
Wat doe je als iemand zich aanmeld met dezelfde naam, dan kan ik zijn posts wijzigen ;).

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.