gezocht : "visuele" editor

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/12/2005 20:44:00
Quote Anchor link
Ik heb even een min of meer werkend voorbeeld van die editor online gezet: WYSIWYG editor

edit: deze werkt dus alleen in IE, omdat andere browsers de MSHTML module niet kennen. De Midas-versie ga ik misschien in de kerstvakantie wel eens maken.
Gewijzigd op 21/12/2005 20:45:00 door Jan Koehoorn

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 19:32:42

Robert Deiman

Robert Deiman

21/12/2005 21:58:00
Quote Anchor link
Jah.. wat ik dus eigenlijk wil is dat die in zowel de IE als in de andere veelgebruikte browsers gaat werken. Het ziet er wel goed uit die editor van jou. Ga er zeker even mee aan de slag, dwz als ik inzage kan krijgen in de code :P.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/12/2005 22:00:00
Quote Anchor link
Ja ik wil hem ook crossbrowser maken. Maar in de tijd dat ik dit gemaakt heb had IE nog een marktaandeel van 99%.

Als je de complete code wilt, stuur me dan ff een PM met je e-mailadres. Dan mail ik je de PHP en de JS bestanden.

Hipska BE

Hipska BE

21/12/2005 22:17:00
Quote Anchor link
waaw jan, die is wel vet!

idd, hij werkt niet goed in safari maar is echt cool

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/12/2005 22:21:00
Quote Anchor link
@ Hipska: klopt, hij werkt alleen in IE. Ik heb hem een jaar of twee geleden gemaakt, vandaar dat hij (nog) niet crossbrowser is. Leuk dat je hem evengoed "vet" vindt!

Robert Deiman

Robert Deiman

21/12/2005 22:24:00
Quote Anchor link
Hij ziet er inderdaad mooi uit Jan.. Ik ben benieuwd naar de code die erachter zit.. Maar goed.. die komt wel...
Ik wil dit namelijk een beetje leren, om en een cms te maken. (dat is het uiteindelijke doel) maar ik wil een gastenboek aanpassen, zodat via zo'n editor berichten worden toegevoegd, en daarvoor moet ik eerst weten hoe het werkt.. En mooie tuts zijn hierover helaas moeilijk te vinden.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/12/2005 22:28:00
Quote Anchor link
Klopt, ik heb me er indertijd ook helemaal gek naar gezocht. Ik wil er wel eens een tut over maken, maar dan moet hij ook werken in Gecko browsers.

Robert Deiman

Robert Deiman

21/12/2005 22:33:00
Quote Anchor link
Tjah.. ik blijf zoeken.. als ik wat tegenkom, dan hoor je het wel :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/12/2005 22:37:00
Quote Anchor link
Nou, ik weet al hoe het moet. Het is puur tijdgebrek om het te gaan bouwen.

Overigens, een heel goede is wysiwygpro, te bekijken op http://www.wysiwygpro.com

Robert Deiman

Robert Deiman

21/12/2005 22:39:00
Quote Anchor link
Is er dan 1 generieke code voor? Of moet je dan eerst kijken welke browser wordt gebruikt en dan daarvoor de juiste code aanroepen?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/12/2005 22:41:00
Quote Anchor link
Ja, het tweede. Je moet een browser-detect doen.

Robert Deiman

Robert Deiman

21/12/2005 22:46:00
Quote Anchor link
ok, daar was ik al bang voor :( maarjah.. eerst de tijd en de inzet, daarna komt de rest wel :) Ik begrijp in ieder geval nog hoe het werkt :)

Robert Deiman

Robert Deiman

22/12/2005 13:08:00
Quote Anchor link
Ik ga eens ff kijken hoe dat zit met de code.. zit eraan te denken om het op net zo'n manier te doen als een taal systeem (voor andere taal include een andere lang file) dus dat je voor IE de IE variabelen laadt en voor FF de andere variant.
Maar dan eerst eens uitzoeken welke verschillende functies (voor beide browsers) feitelijk hetzelfde doen.

Jelmer -

Jelmer -

22/12/2005 14:02:00
Quote Anchor link
Ik zou gewoon wrapper functies maken, bijvoorbeeld:

function wrapper_executeCommand(command)
{
if(document.executeCommand)
{
return document.executeCommand(command)//ie-benadering
}
elseif(document.doCommand)
{
return document.doCommand(command)//FF-benadering
}
}

Dit is een voorbeeld, want doCommand bestaat helemaal niet in FF. Maar je snapt wel wat ik bedoel hoop ik.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/12/2005 14:44:00
Quote Anchor link
Ja zoiets zou kunnen. In de Midas specificatie wordt overigens ook dit gebruikt:

editableDocument.execCommand("Bold", false, null);

en dat lijkt verdomd veel op de MicroSoft manier. Dus voor een heleboel commando's zul je naar mijn oordeel geen wrapper nodig hebben.

In IE werkt die MSHTML module trouwens pas vanaf 5.5 (uit mijn hoofd) dus daar moet je ook op detecteren.

Robert Deiman

Robert Deiman

22/12/2005 15:37:00
Quote Anchor link
Ik zag hoe het zat, maar bijvoorbeeld:
document.getElementById("edit").contentDocument.designMode="on";

doet hetzelfde als:
edit.put_contentEditable("true")

Die codes zijn alleen wel zo verschillend dat mijn idee waarschijnlijk meer werk is dan voor beide wat apparts maken.

Jelmer -

Jelmer -

22/12/2005 15:42:00
Quote Anchor link
Zo doe ik het met event handling en ook XMLHTTPRequest, werkt prima. Voordelen daarbij zijn dat je geen serversided nodig hebt, niets variabel (dus onvoorspelbaar) is en het lekker logisch voor jezelf blijft.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/12/2005 16:53:00
Quote Anchor link
@ Robert: je moet ook goed nadenken over de opzet, want volgens mij die Midas het alléén in een iframe met een id. MSHTML kun je op meer HTLM elementen gebruiken, zoals een DIV.

Edit: en voor wie hem liever niet zelf gaat maken: Kevin Roth heeft een aardige, gratis crossbrower editor gemaakt. Download-link
Gewijzigd op 22/12/2005 16:55:00 door Jan Koehoorn

Robert Deiman

Robert Deiman

22/12/2005 16:58:00
Quote Anchor link
Jah, ik had het gezien.. Maar bij beiden kan het volgens mij wel met allebij de browsers bij een divje. Het voorbeeld dat ze bij midas geven is een iframe. Er staat niet dat dat de enige is waarbij het kan. Ze pakken ook de id van het element, dus ik denk dat er meerdere mogelijkheden zijn. Ik zal het wel eens gaan testen..

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/12/2005 17:01:00
Quote Anchor link
@ Robert: heb ik al eens gedaan, en alleen een iframe werkte.

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.