Gezocht: Webshop bouwer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Richard van Velzen

Richard van Velzen

07/01/2010 17:56:00
Quote Anchor link
Het enige dat ik er mee wil zeggen is dat ik *niemand* ken die fatsoenlijk kan programmeren die het voor dat bedrag zou doen.

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 09:58:11

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

07/01/2010 18:01:00
Quote Anchor link
easy-computer schreef op 07.01.2010 16:58:
dank voor de vele reacties:D fijn dat iedereen zo betrokken is.

Maar even voor alle mensen die menen dat de beloning veel te laag is, dat is prima, ieder zijn mening. Maar er zijn mensen die voor dat bedrag wel geintereseerd zijn. Dus als u vind dat het veel te weinig is okee, maar reageer dan niet, want daar schieten we niet zoveel mee op;)

greets
easy-computer

Even een handige tip van mij. Er zijn inderdaad mensen die het voor dit bedrag willen doen. Deze mensen zijn te verdelen in 2 categorieen:

1. Mensen die nieuwe zijn met PHP.
2. Mensen die bekend zijn met PHP.

Bij beide kan ik het gevolg hiervan ook uitleggen:

Groep 1: Heeft ooit eens een webshop gebouwd of wil dit proberen, werkt, maar het script is zo brak als wat en om nog maar te zwijgen over de <u>veiligheid</u> die hierbij wordt geleverd. (persoonlijk stel ik dit voor op) bezoekers, klanten, etc gaan ervan uit dat de gegevens die ze invoeren bij de juiste persoon komen en dat de verkoper, in dit geval jij als beheerder van de webshop het uiterste zal doen om de gegevens te beschermen. Ik kan je zeggen dat ik het niet fijn vindt als mijn rekening nummer of adres ineens op straat ligt.

Groep 2: Weet wat een webshop is. Maar houdt het zeer beperkt vanwege de prijs/kwaliteits verhouding. Vaak wordt er dan bezuinigd op de veiligheid, de vormgeving/gebruiksvriendelijkheid en de extra functies die vaak voor een webshop net even wat handiger uit komen.

Wat in beide groepen een grote rol speelt is de beveiliging. Aan gezien in beide gevallen dit extra werk zal opleveren om de webshop te voorzien van:
- Een goede beveiliging,
- Klant en gebruiksvriendelijk,
- gebruiksvriendelijk voor de beheerder,
- een duidelijk vormgeving (wat ook een beetje neer komt op gebruiksvriendelijk),
- Goede functies in gebouwd dat er niet plots een error verschijnt,
- Er voor zorgen dat er een goede instructie in de scripts zit verwerkt(bijvoorbeeld voor als een andere scripter later iets moet uitbreiden dat hij weet wat, wat doet in het script)
- en er een goede instructiegids is voor de beheerder dat hij niet in de duister tast na het installeren van het script en het idee hebben: "Goh, wat zou er gebeuren als ik hier op klik".

Ik hoop dat u een beetje bekend bent met HTML, PHP en MySQL en eventueel meerder "webdesign talen" zoals u dat mooi in een voorgaand bericht omschrijft?? Als u weet wat het inhoud om een het script (of liever gezegd: systeem) als dit te bouwen en de kennis heeft van het verhaal hierboven. Dan denk ik dat u ook snapt dat alleen voor niets de zon opgaat en dat de prijs indicatie als 200 tot 400 euro erg laag is!

Uiteraard moet ik hierbij wel een van mijn vorige posts erbij halen en u erop de hoogte van stellen als u maar een paar (bijvoorbeeld onder de 25) producten aan wilt bieden. Dan kan je gewoon kant-te-klare php gebruiken leuk layoutje en de bestelling in een e-mailformulier verwerken. Maar ik vermoed dat het daar in deze topic niet over gaat. Is dit wel het geval maak er dan iets van als: "Gezocht: bestelformulier bouwer".

En ik denk dat ik met deze mening hier op PHPhulp niet de enige ben. Mocht dit wel zo zijn dan zal ik mijn post weghalen en mijn verontschuldigingen aan bieden over het hierboven geplaatste stuk. Maar toch schat ik zelf de kans dat dit gebeurd erg klein.

Mvg,

Rene Sn

Rene Sn

07/01/2010 18:05:00
Quote Anchor link
@easy-computer,

Ik ben het met de meeste schrijvers eens. Je kunt dan wel roepen dat je er niets mee opschiet. Maar ik heb sterk de indruk dat dat ook een beetje de bedoeling is.

Want een beetje PHP Programmeur heeft toch heel wat jaren ervaring moeten opdoen.

En zo'n WebWinkel is voor de meeste doorgewinterde PHPér niet echt veel werk. (ligt er aan waar je de lat 'het is veel' plaatst ).

Maar in verhouding staat het niet. Het is misschien een leuk bedrag voor iemand die net met PHP bezig is. En als het rond de Kerst klaar moet zijn is het misschien haalbaar voor iemand die nog niet zo lang met PHP bezig is.

Ik ben ook van mening dat de reacties ter bescherming zijn van de kleinere PHPér om uitbuiting te voorkomen.

In mijn vrienden kring zijn ook wel eens opdrachten aangenomen voor veel te lage bedragen. Als je met een projectje 2 weken zoet bent en maar 200 euro bruto krijgt staat al niet eens in verhouding met het minimumloon.

En dan nog op freelance basis want ik neem aan dat die 200-400 bruto is en niet netto, Dus kun je aan de verschillende instanties kleine 40% inleveren.

Daarbij komt dat een webwinkel sowieso als het een serieuse winkel is. Veel meer winst gaat opleveren dan die 200-400 eurie die je er voor over hebt.

Het komt bij mij over dat je een nieuw huis wilt laten bouwen voor een fractie van de daadwerkelijke prijs die in verhouding staat tot het aantal uren.

Grts,
René

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

07/01/2010 18:08:00
Quote Anchor link
Zo zie je maar...

Robin de Vries

Robin de Vries

07/01/2010 19:51:00
Quote Anchor link
nimtex schreef op 07.01.2010 18:01:
En ik denk dat ik met deze mening hier op PHPhulp niet de enige ben. Mocht dit wel zo zijn dan zal ik mijn post weghalen en mijn verontschuldigingen aan bieden over het hierboven geplaatste stuk. Maar toch schat ik zelf de kans dat dit gebeurd erg klein.

Niets verontschuldigingen. Inderdaad zal deze lage kostenpost tot een zwak en simpel systeem leiden.
Oplossing-> Gebruik een (gratis) bestaande webshop, en laat hem voor die 400 euro (of meer), redesignen in de huisstijl. (Of moest die ook nog gemaakt worden?)

John D

John D

07/01/2010 20:16:00
Quote Anchor link
Ik adviseer easy-computer eens te kijken op de website van easy-computing:
http://www.easycomputing.com/software/download/mijn-webwinkel-5-4664.html
Kant en klaar voor 99 eu. Voorraad in te vullen onbeperkt.

Robin de Vries

Robin de Vries

07/01/2010 20:17:00
Quote Anchor link
John schreef op 07.01.2010 20:16:

Afbeelding
met nog een mooie omzet-grafiek ook. Leuke woordspeling trouwens.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin de Vries

Jacques

jacques

07/01/2010 21:30:00
Quote Anchor link
Robin de Vries schreef op 07.01.2010 20:17:

Afbeelding
met nog een mooie omzet-grafiek ook. Leuke woordspeling trouwens.

Zeer mooi!
Als je ziet wat hier voor 99€ allemaal word aangeboden dan sta ik echt versteld!
Laat dit even in een ander jasje steken en je bent idd voor 300€ beheerder van een volledige webwinkel met heel wat opties.

07/01/2010 22:27:00
Quote Anchor link

Ik hoop niet dat het zo slecht is als die boeken van hen.
In sommige boeken van hen staan zowat meer fouten dan goede dingen.

John D

John D

07/01/2010 22:36:00
Quote Anchor link
idd, wat boeken betreft deel ik die ervaring maar de software van easy-computing maken ze niet zelf, dat kopen ze in bij o.a. http://www.serif.com/webplus/

Veur Heur

Veur Heur

11/01/2010 19:20:00
Quote Anchor link
Al iemand gevonden? PM me anders even.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.