Girlzmagazine [review]
Ik wou graag mijn website willen presenteren aan jullie: Girlzmagazine.com.
Graag wil ik weten wat jullie ervan vinden!
Meningen, opbouwende kritiek etc. is welkom.
Een paar pagina's zijn nog niet af, hier ben ik nog mee bezig. En wat ik ook vaak heb gehoord is dat de achtergrond kleur, iets te fél is.
Alvast bedankt :)
Snel weghalen dat.
Menu bovenaan: dat er een submenu onderaan hangt is niet duidelijk.
Ik vroeg me al af waarom er niets gebeurde.
Vooral bij Home, omdat je daar geen 'vervolgkeuze' hebt (er is maar 1 optie).
Dat zou ik echt wijzigen.
En het is inderdaad voor meiden in de doelgroep 13 tm 23?
Eddy Erkelens op 29/04/2012 19:30:42:
Feeeeeeeeel!!!!!
Snel weghalen dat.
Snel weghalen dat.
Haha, auch.
Misschien kan ik daar ook een felle kleur meegeven, waardoor het submenu wel opvalt? :P
Ik heb trouwens een speed test uitgevoerd: http://gtmetrix.com/reports/www.girlzmagazine.com/QPrdpTKP
Dit is toch aardig goed?
Vergeleken met phphulp: http://gtmetrix.com/reports/www.phphulp.nl/4Ao6sGni kom ik veel hoger uit!
Gewijzigd op 29/04/2012 19:39:30 door Girlzmagazine nvt
Ik vind de layout geen mooi geheel het oogt rommelig als of alles maar beetje bij elkaar geplakt is!
wat ik van de layout van de homepage vindt:
Bovenaan zou ik de menu anders doen.
Er springt daar zo'n balkje uit, waarom plaats je dat daar bovenaan ook niet helemaal bij?
Bij de foto:
Je hebt daar links 4 blauwe vakjes, rechts heb je dan de nummers.
Misschien de blauwe 4 vakjes weglaten?
Ook weet iedereen dat een pauze knop betekent om te stoppen.
Ookwel onnodig want er is (bijna) geen tekst.
De tekstvakjes in de afbeelding zijn ook niet mooi? Misschien ronde hoeken proberen enzovoort.
read more zou hoger kunnen staan? Niet?
Toevoeging op 30/04/2012 10:22:00:
Het inlogmenu: het lettertypte stoort mij.
Voor de rest vind ik het wel nog leuk gemaakt.
Zeker iets voor vrouwen.
Nu nog je doelgroep zien te krijgen.
Je hebt er echt je werk van gemaakt.
Dem
Ik vind het een leuke site voor meiden. Dat forum is hetzelfde als die op PHPhulp, is dit open source? Ben zelf namelijk op zoek naar een forum en vind 'm wel mooi.
Nu heb je linksonderin een mooie background-image met wat strepen en stippen eromheen. Ik denk dat als je dat doortrekt over de pagina zodat je die ook bovenin ziet dan krijg je een mooiere background.
De homepagina zelf vind ik heel erg druk. Je hebt op 3 plaatsen links naar berichten staan, ik zou dit beperken tot 2: De slider en die grote blokken.
In de sidebar heb je ook 4 soorten blokken, probeer er 1 of 2 soorten van te maken. Dat creëert iets meer rust.
Het menu, die eerste links zijn niet klikbaar. Gebruik dan iets als cursor: default; zodat de bezoekers ook niet het idee krijgen dat ze erop kunnen klikken.
De code:
- Plaats het Content-Type direct na <head>, want IE wil hem binnen x aantal tekens vanaf het doctype hebben, iets wat je alleen op die manier voor elkaar krijgt.
- Alle HTML tags moeten in kleine letters
- Ik raad altijd aan om script tags vlak voor de </body> te plaatsen, hierdoor laad je pagina sneller en heb je geen kans op DOM not ready fouten.
- Ik zou jQuery 1.7.2 laden, ipv die oude versie die je nu gebruikt.
- Sitetitel hoort alleen op homepagina in een H1 op andere pagina's is er een andere titel vaak veel unieker en belangrijker.
- inputboxes kunnen nooit niet in een form voorkomen
- je gebruikt heel veel inline CSS, dit is fout en die moet je dus eigenlijk allemaal in een stylesheet plaatsen.