Global VAR veranderen binnen een functie.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Joep -

Joep -

28/03/2014 20:42:31
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

De hele middag ben ik al bezig met het oplossen van het volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
var slide = 1;
jQuery(window).resize(function() {
    if(slide = 1) {
          $(function () {
        $("#sidebar").animate({
              left: '-200px'
        }, { duration: 500, queue: false });
        $("#content").animate({
               left: '0px'
        $("#hidden").css("display", "none");
        var slide = 0;
});
    } else {
          $(function () {
        $("#sidebar").animate({
              left: '0px'
        $("#content").animate({
               left: '200px'
        var slide = 1;
});
    }
});

ik wil graag dat zodra je bijvoorbeeld scherm grootte wijzigt of op een knop drukt de sidebar wordt verborgen. Dat gaat allemaal goed.
Hetgeen wat niet lukt is de sidebar weer terug halen bij nog een keer je scherm vergroten of nog een keer op een knop drukken.
Ik weet dat je een global variable niet kan aanpassen binnen je functie, maar hoe kan ik het dan oplossen?

Groet,
Joep de Jong

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 22:37:51

Wouter J

Wouter J

28/03/2014 23:09:58
Quote Anchor link
Kijk eens naar CSS media queries. Hiervoor moet je geen JavaScript gebruiken :)

Willem vp

Willem vp

28/03/2014 23:56:59
Quote Anchor link
Hoezo zou je een globale variabele niet kunnen aanpassen binnen een functie? Daar is het een globale variabele voor. Echter, door in regel 12 en 22 de variabele 'slide' te declareren met 'var' ervoor, maak je er een lokale variabele van. Die meteen bij de volgende regel (einde van het blok) weer gedealloceerd wordt.

Waarschijnlijk zal je code wel werken als je 'var' weghaalt in die twee regels.

Joep -

Joep -

29/03/2014 09:04:31
Quote Anchor link
@Wouter, (window).resize had ik even als voorbeeld gebruikt, later wil ik dit aanpassen naar bijvoorbeeld het drukken op een knop.

@Willem, zodra ik 'var' weghaal verandert er niets...

Toevoeging op 29/03/2014 09:05:31:

Is het misschien mogelijk om de positie van de sidebar op te vragen en aan de hand daarvan hem in of uitklappen?

Ivo P

Ivo P

29/03/2014 09:51:43
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if(slide = 1)

"als het lukt om slide te waarde 1 toe te kennen".

Of bedoelde je == te gebruiken ipv = ?

Joep -

Joep -

29/03/2014 10:26:57
Quote Anchor link
Ivo, je bent een held ;)
Het foutje zat dus in een klein hoekje!
Hartelijk bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.