Goed open source cms voor travel website
Weet niet zeker of dit op de goede plek staat, anders hoor ik t wel.
Ik ben op zoek naar een open source cms waarmee ik een travel website kan beheren.
Het is niet voor mezelf maar voor iemand die weet hoe een computer werkt.......
Een beetje zoeken bracht me bij squiz, nog nooit van gehoord maar ze beweren dat het perfect is
voor hetgeen ik zoek.
Iemand die dit kent? Of een alternatief heeft?
Het is een beetje met wat je wilt. Stel het hoofddoel van een website is een blog en daaromheen zitten wat pagina's dan zeg ik bijna meteen: WordPress.
Stel je wil gewoon wat mooie pagina's makkelijk kunnen aanpassen en eventueel een blog op een van die pagina's, dan zeg ik: Drupal of TYPO3. TYPO3 is naar mijn mening het meest volmaakte CMS in developers opzicht, maar voor de Admin wat minder gebruikersvriendelijk.
Tevens ga ik eigenlijk nooit met iets beginnen waarvan de makers zeggen dat het perfect is, want dat is iets nooit.
Zo zit ik nu in een demo van SobiPro te kijken, wellicht dat het daar ook wel mee moet lukken. De persoon die er mee moet werken kent Joomla als gebruiker dus dat zou wel een voordeel zijn.
Ik heb een eigen CMS die gebasseerd is op MODX, dat vind ik tot nu toe 1 van de betere CMS systemen momenteel.
daar ga ik me maar eens in verdiepen, ziet er gelikt uit allemaal.
Zoals Wouter J al zegt, moet je bij het kiezen van een CMS echt in je voorhoofd houden wat het doel van de website is en op basis daarvan een keuze maken. (zie verhaal van Wouter)
http://www.madebyfrog.com/
het is een heel simpele cms, maar je kan hem makkelijk editen naar je eigen voorkeuren :)
Misschien is dit nogwat : het is een heel simpele cms, maar je kan hem makkelijk editen naar je eigen voorkeuren :)
Ben toch maar eens naar MODX gaan kijken, dat wordt even speuren. Maar goed zo leren we weer wat nieuws. @Hertog Jan nog tips waar ik in het begin op moet letten?