goed toetsenbord

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/12/2011 16:59:20
Quote Anchor link
Mensen, ik wil op m'n werk een goed toetsenbord kopen. Thuis heb ik een Logitech media keyboard en die typt lekker soepel. Deze is het.

Echter, dit toetsenbord is niet meer verkrijgbaar, dus ik zoek een niet al te duur (maximaal 20,- euro) alternatief. Ik typ nu op een simepl Dell toetsenbordje en echt lekker typt het niet. Iemand een (betaalbare) tip? Oh ja, niet draadloos maar gewoon met een draad.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 19:42:59

Jelle -

Jelle -

01/12/2011 17:06:12
Quote Anchor link
Ergens een oude model M vinden, moet te doen zijn :)

Maar ik vind een mechanisch toetsenbord met blue keys toch wel het fijnste :) (heb gewoon de neiging om hem overal heen mee te slepen)

TJVB tvb

TJVB tvb

01/12/2011 17:22:13
Quote Anchor link
Loop de eerste de beste mediamarkt o.i.d. in en probeer de verschillende toetsenborden uit.
Een toetsenbord is net als een muis of koptelefoon persoonlijk. Wat voor mij fijn is (Logitech G19, ja ik programmeer die knoppen) hoeft voor jou helemaal niet prettig te zijn.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/12/2011 18:31:36
Quote Anchor link
Ja, maar mijn vraag is meer of iemand een fijn toetsenbordje weet. Gewoon eentje die lekker typt. Misschien typ JIJ er nu wel op?

Vincent Huisman

Vincent Huisman

01/12/2011 18:39:06
Quote Anchor link
ik heb bij mijn pc een logitech wave toetsenbord, die vind ik ook wel lekker typen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/12/2011 19:36:10
Quote Anchor link
Thanks Vincent. Ik denk wel dat ik een recht toetsenbord fijner vind typen. Nog meer mensen met suggesties?

Toevoeging op 02/12/2011 10:06:12:

Ik heb inmiddels mijn keuze beperkt tot deze 2 toetsenborden:

Kensington Pro Fit

Microsoft Digital media toetsenbord 3000

Heeft iemand nog een tip welke ik het beste kan nemen?

Ama saril

ama saril

02/12/2011 10:23:08
Quote Anchor link
Heb meerdere toetsenborden gehad maar heb altijd het standaard HP toetsenbord het lekkerste gevonden. Moet er wel bij zeggen dat ik heel erg veel het numpad gebruik en dat is voor zover ik weet bij elk toetsenbord hetzelfde :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2011 10:51:42
Quote Anchor link
Thanks voor je toelichting Ama.

Ik heb nu deze 2 op het oog. Ze lijken me alletwee goed, maar misschien weet iemand een reden waarom ik zou moeten kiezen voor de ene, of juist voor de andere. Ik hoop dat iemand wat advies kan geven.

Kensington Pro Fit

of

Microsoft Digital media toetsenbord 3000

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

02/12/2011 11:42:06
Quote Anchor link
Het fijnste toetsenbord wat mij betreft is toch wel de MB100Z MB110Z van Apple. Daar kan geen Logitech tegen op (ook niet die ik thuis heb).

Wel precies deze uitvoering, want die draadloze, halve toetsenborden zonder numeriek gedeelte vind ik nogal waardeloos. Mede doordat ze die functie-toets links onderin hebben gepropt.
Gewijzigd op 02/12/2011 11:42:37 door Elwin - Fratsloos

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2011 11:45:20
Quote Anchor link
Elwin, ik heb geen ervaring met deze platte toetsenborden. Ik ben dat dus niet gewend. Als je zou moeten kiezen voor die 2 die ik hier boven heb genoemd, wat zou dan jouw voorkeur zijn?

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

02/12/2011 12:07:01
Quote Anchor link
Tsjah, het is lastig om dat op basis van een afbeelding te bepalen. Puur op basis van de afbeeldingen zeg in de Kensington, vanwege de Enter-toets. Maar ik kan weer niet zien welke drie knoppen er nou boven de cursortoetsen gepropt zijn.

Het best is denk ik toch, zoals boven eerder geschreven, om een lokale PC-boer, Media Markt, Saturn, Dixons, It's of weet-ik-wat binnen te stappen en te gaan rammelen op die dingen die uitgestald zijn. Of je hem dan vervolgens daar koopt, of op internet, is jouw keuze.

Edit:
En ik kan je ze wel aanraden hoor, die Apple toetsenborden. Thuis zit ik altijd te vloeken op dat grote, logge toetsenbord. :)
(maar het gaat me te ver om een Apple toetsenbord aan mijn Windows PC te hangen ;))
Gewijzigd op 02/12/2011 12:10:29 door Elwin - Fratsloos

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2011 12:11:50
Quote Anchor link
Mja, ik heb zelf ook een Windows PC :)

Ik kan wel naar een computerboer gaan, maar dikke kans dat ze die 2 toetsenborden daar dan weer net niet hebben...

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

02/12/2011 12:16:15
Quote Anchor link
Nee, maar dat is toch niet zo'n probleem? Als ze andere TB's hebben die aan je eisen voldoen én lekker typen, is het toch ook goed?

Ik zag overigens bij DealExtreme een tijd terug wat neppe Apple-like TB's die zo plat zijn en een Windows layout hebben. Maar die waren bijna duurder dan de echte. En zo dom ben ik ook weer niet. :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2011 12:22:50
Quote Anchor link
"Nee, maar dat is toch niet zo'n probleem? Als ze andere TB's hebben die aan je eisen voldoen én lekker typen, is het toch ook goed?"

Ja, da's waar. k Zal eens kijken of ik dit weekend tijd heb.

Mocht iemand anders nog een tip hebben dan hoor ik het graag.

B a s
Beheerder

B a s

02/12/2011 12:41:55
Quote Anchor link
Ik moest even zoeken maar ik heb deze al een aantal jaar: Logitech Illuminated Keyboard US, heel erg plat, platte toetsen ook, lichtgevende toetsen als je jezelf in het donker opsluit, werkt heel nice.

TJVB tvb

TJVB tvb

02/12/2011 15:57:14
Quote Anchor link
@Bas, die heb ik ook gehad. Hij typte lekker maar ik had na een jaar al dat sommige toetsen niet goed werkte. (Vooral de linker ctrl, mijn meest gebruikte toets) dus daar had ik pech mee.
Maar hij typt zeker goed.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2011 16:19:05
Quote Anchor link
Bas Kreleger op 02/12/2011 12:41:55:
Ik moest even zoeken maar ik heb deze al een aantal jaar: Logitech Illuminated Keyboard US, heel erg plat, platte toetsen ook, lichtgevende toetsen als je jezelf in het donker opsluit, werkt heel nice.

Die is inderdaad wel erg mooi. Ik vrees alleen dat m'n baas me niet meer zo aardig vindt als ik zeg dat ik een toesenbord van 70,- wil :-|

Max van den Bosch

Max van den Bosch

02/12/2011 17:48:13
Quote Anchor link
Ik zou gaan voor de Microsoft Digital media toetsenbord 3000, omdat je daar een beetje erop kan leunen, en omdat je meteen applicaties kan starten met de mediatoetsen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2011 18:47:19
Quote Anchor link
Dankjewel Max. Dat is inderdaad een goed punt. Het lijkt me sowieso geen slechte keuze. Ik heb vanmiddag een draadloze variant geprobeerd en dat typte op zich wel oke. Ik denk wel (aan de naam en de omschrijving te zien) dat de Kensington echt een toetsenbord is wat vooral heel comfortabel is en dat spreekt me toch ook wel aan. Helemaal links op dat Kensington toetsenbord zitten 2 langwerpige toetsen. Ik kan niet zien wat dat voor toetsen zijn. Heeft iemand toevallig een idee?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.