goedkope domeinnamen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 02:22:02
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik zit met een probleem. Ik host een VPS bij STRATO. Dat bevalt goed. Ik bestel daar ook mijn domeinnamen, maar je kunt daar (standaard) geen subdomein voor instellen. Dit houdt kortweg in dat de webmail (die via Plesk op een subdomein draait) niet bereikbaar is.

Nu kan ik 2 dingen doen. Ik kan zorgen dat de webmail in plaats van via "webmail.domein.nl" via "domein.nl/webmail" bereikbaar is. Dat gaat denk ik nog wel lukken. Maar Plesk zelf (het adminpanel waar klanten inloggen) gebruikt links naar het subdomein, dus dan gaat het alsnog mis. Nu kan ik dat ook wel weer gaan ombouwen, maar dat gaat me een hoop tijd kosten, en met wat pech worden mijn wijzigingen mogelijk overschreven tijdens een update van Plesk.

Nu denk ik dus dat misschien wel de beste oplossing is om al mijn domeinnamen gewoon ergens anders te gaan hosten waar ik wel subdomeinen kan aanmaken.

Nu is mijn vraag, welke hostingpartij is een goede? Mijn belangrijkste punten. Ik wil de domeinnamen zo goedkoop mogelijk registeren, ik moet subdomeinen kunnen maken en ik moet in ieder geval de mogelijkheid hebben om de "bekende" TLD's te registreren, dus denk aan de .nl .com .eu enzovoorts.

Iemand een tip?

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 03:21:39

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

12/07/2015 14:05:01
Quote Anchor link
Je kan eventueel, wat ik zelf ook doe, de domeinnamen bij partij 1 afnemen en daar de dns instellen naar partij 2.

Ik gebruik Versio voor de domeinnamen (goedkoop), echter hun hosting was ik een paar jaar geleden niet tevreden over en neem ik nu elders af.
Gewijzigd op 12/07/2015 14:05:20 door Bas IJzelendoorn

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 15:22:59
Quote Anchor link
Bas, dat is precies wat ik bedoelde ;) De VPS laat ik (vooralsnog) gewoon bij STRATO. En de domeinnamen wil ik dan ergens anders onderbrengen.

Hoe bevalt Versio? Werkt het goed/makkelijk? Gaat alles zoals gewenst? Heb je vervelende dingen meegemaakt?

Ik zag trouwens op hun website dit plaatje. Ziet het er ook echt zo uit?

Afbeelding
Wat me opviel was dat er 2x hetzelfde A-record instaat voor tandartsgids.nl en www.tandartsgids.nl. Enig idee waarom dat is?

Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met Versio (of eventueel een andere hoster voor domeinnamen)?

Randy vsf

Randy vsf

12/07/2015 16:34:54
Quote Anchor link
Ja zo ziet het er bij versio uit.
Daar heb je wel volledige controle.

- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 16:35:51
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 12/07/2015 15:22:59:
Wat me opviel was dat er 2x hetzelfde A-record instaat voor tandartsgids.nl en www.tandartsgids.nl. Enig idee waarom dat is?

Kan van elk 1 weg.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 16:43:41
Quote Anchor link
Oké thanks. Wat is trouwens die "10" bij het MX-record?

Het valt me op dat al die subdomeinen naar hetzelfde ip-adres gaan. Waarom dan niet *.tandartsgids.nl? Of zitten daar nadelen aan?

- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 16:52:04
Quote Anchor link
Dat is een volgorde als je meerdere MX records hebt.

xxxxx MX xxxxx 5
xxxxx MX xxxxx 10

Gebruik altijd xxxxx 5.
Indien niet bereikbaar ga naar xxxxx 10

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 16:55:53
Quote Anchor link
Thanks SanThe, alleen snap ik het niet :)

Waar haal je die 5 vandaan? En waar staan die "5" en "10" dan voor?

- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 17:19:32
Quote Anchor link
- SanThe - op 12/07/2015 16:52:04:
xxxxx MX xxxxx 5
xxxxx MX xxxxx 10
xxxxx MX xxxxx 20

Stel je hebt 2 of meer MX servers dan heeft elk MX record een ander getal.
Het laagste getal geeft aan dat je daar moet aankloppen met mail.
Mocht die server niet bereikbaar zijn dan ga je naar de server met het volgende getal.
De getallen geven hierbij alleen maar de volgorde aan.

Duidelijker?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 17:26:41
Quote Anchor link
Ja, duidelijker ... maar waarom dan 5, 10 en 20 en niet 1, 2 en 3?

- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 17:29:08
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 12/07/2015 17:26:41:
Ja, duidelijker ... maar waarom dan 5, 10 en 20 en niet 1, 2 en 3?

Mag ook.
Maar dat zie eigenlijk nooit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 17:30:44
Quote Anchor link
Hmmm, oké ... maar als ik dat plaatje zie, dan zie ik alleen maar "10" staan en geen andere getallen. In dit geval slaat het dus eigenlijk nergens op? :-s

- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 17:41:13
Quote Anchor link
In bovenstaand is er maar 1 MX server en dan heeft dat getal inderdaad weinig nut.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 17:45:00
Quote Anchor link
Allright, thanks SanThe!

Toevoeging op 12/07/2015 17:45:40:

Oh ja, als iemand nog een goedkope domeinnaamaanbieder weet, hoor ik dat graag! Anders wordt het denk ik Versio.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2015 17:45:41
Quote Anchor link
1 MX-server is wel riskant. Menig hostingpartij levert een fallback.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 17:47:42
Quote Anchor link
Aar, ik heb geen idee hoe zoiets werkt met een fallback. Kun je er meer over vertellen? (Toevallig een idee hoe ik dat bij STRATO moet instellen?)

- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 17:50:07
Quote Anchor link
- Aar - op 12/07/2015 17:45:41:
1 MX-server is wel riskant. Menig hostingpartij levert een fallback.

Valt wel mee.
Als de MX server niet bereikbaar is houden de andere mailservers de mail een tijdje (vaak zelfs 5 dagen) vast. Als je zelf een mailserver hebt ingericht en daar goede antispam in hebt geregeld kan een fallback er voor zorgen dat de spam alsnog wordt doorgegeven. Ikzelf ben geen voorstander van een fallback.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2015 17:53:25
Quote Anchor link
Stel dat je VPS onverhoopt platligt. Dan wil je wel dat de mails bewaard worden. Dat een verzendende partij het een paar dagen blijft proberen weet je nooit zeker.

@Ozzie: En hoe dat instelt is de besproken volgorde in je DNS. Of Strato het ondersteunt weet ik niet. Maar je kan het hen vragen.
Gewijzigd op 12/07/2015 17:54:24 door - Ariën -

Paco de Wulp

Paco de Wulp

12/07/2015 17:58:38
Quote Anchor link
@Ozzie: Ik zit er over na te denken om ook zoiets te doen: Bij zo'n STRATO VPS moet je daar zelf een webserver op installeren ? Wat moet je uberhaupt allemaal nog zelf installeren ?
Gewijzigd op 12/07/2015 18:10:16 door Paco de Wulp

Randy vsf

Randy vsf

12/07/2015 18:34:51
Quote Anchor link
Paco de Wulp op 12/07/2015 17:58:38:
@Ozzie: Ik zit er over na te denken om ook zoiets te doen: Bij zo'n STRATO VPS moet je daar zelf een webserver op installeren ? Wat moet je uberhaupt allemaal nog zelf installeren ?

google eens op strato vps ervaringen. Kan erover meepraten. ben zelf pas verhuisd naar een andere hoster

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 19:35:31
Quote Anchor link
@Paco

>> Wat moet je uberhaupt allemaal nog zelf installeren ?

In principe niks. Je kunt kiezen uit een pre-installed installatie. Dan heb je bijv. direct Centos 7 met Plesk 12 erop staan. Ze geven alleen geen ondersteuning op Plesk, dus je zult veel dingen zelf moeten uitzoeken. En je domeinnamen zou ik dus wel ergens anders registreren zoals ik eerder al heb uitgelegd.
Gewijzigd op 12/07/2015 19:35:50 door Ozzie PHP

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.