goedkope domeinnamen?
Wat is er dan 36?
Ivo P op 14/07/2015 13:07:44:
ik zie (voor nl) een actietarief van 84 ct.?
Wat is er dan 36?
Wat is er dan 36?
Was eerst 36ct...
http://www.strato-faq.nl/article/539/Kan-ik-bij-STRATO-ook-zelf-mijn-DNS-instellingen-wijzigen.html
klopt die uitleg dus niet?
In de laatste afbeelding bij de blauwe balkjes staat "subdomein toevoegen"
Ontbreekt dat bij jou?
klopt die uitleg dus niet?
In de laatste afbeelding bij de blauwe balkjes staat "subdomein toevoegen"
Ontbreekt dat bij jou?
Dat klopt, dat staat er ook. Maar als je daar op klikt, dan krijg je de optie om een hostingpakket aan je domeinnaam te koppelen. En dan kun je schijnbaar wel subdomeinen toevoegen. Hetzelfde principe als wanneer ik mijn domeinen koppel aan mijn vps. Dan kan ik wel ineens subdomeinen toevoegen. Het probleem is dan alleen dat zo'n domein "vastzit" aan het hostingpakket. Als ik de vps vervolgens wil opzeggen, dan ben ik de domeinnamen kwijt. Tenzij ik ze eerst allemaal over-verhuis naar een ander hostingpakket, maar daar betaal ik dan wel weer voor. Kortom, het schiet niet op.
Dat is hetzelfde als; je koopt een auto voor 9995,- euro... en dan wil je afrekenen en dan komt vervolgens de BTW er nog eens boven op omdat dit nergens vermeld stond.
Of je koopt een artikel online en vervolgens krijg je zodra je wilt betalen nog eens orderkosten of verzendkosten om je oren, terwijl het nergens gecommuniceerd staat.
Gewijzigd op 14/07/2015 14:53:51 door E vH
Het is inderdaad niet zoals het hoort. Je kunt wel iets instellen, maar niet alles, tenzij je gaat upgraden. En dat is waar ze natuurlijk op hopen. En op het moment dat je bijv. 20 domeinen op een server hebt staan en je wilt overstappen naar een grotere server, dan zul je dus die 20 domeinen moeten verhuizen, en dat kost je dus weer 20 x 4 euro nog wat. Kassa!
Ik heb net Plex geinstalleerd op STRATO VPS (waar ben ik mee begonnen).
Web-server draait, PHP draait, MYSQL ingericht en draait ook volgens mij
Ik weet alleen nog niet het juiste database adres om een connectie te maken
$con = mysqli_connect ('h1234.stratoserver.net','test','test123','POLPKADUS');
Heb jij ook zoiets als 'h1234.stratoserver.net' of moet het iets anders zijn. Waar vind ik dat juiste adres eigenlijk ?
Of is het de gekoppelde domeinnaam ?
Gewijzigd op 14/07/2015 15:30:50 door Paco de Wulp
Je bedoelt Plesk :) Dat heb je neem ik aan via een herinstallatie gedaan? Zelf ben ik nog niet aan het programmeren dus ik weet nog niet hoe dat werkt, maar kun je niet "localhost" gebruiken?
Van hun site:
Quote:
Features van STRATO domeinnamen
Een domeinregistratie bij STRATO is meer dan een kale domeinnaam. Je kunt bijvoorbeeld je domein omleiden naar een andere website, e-mail ontvangen of doorsturen. Natuurlijk kan je ook je DNS-records beheren. Allemaal zonder extra kosten!
Een domeinregistratie bij STRATO is meer dan een kale domeinnaam. Je kunt bijvoorbeeld je domein omleiden naar een andere website, e-mail ontvangen of doorsturen. Natuurlijk kan je ook je DNS-records beheren. Allemaal zonder extra kosten!
Modbreak:
Beste PHphulp'ers, zullen we dit topic uitsluitend beperken tot het bespreken van de domein- en DNS-instellingen. Ik zie dat het nu ook over MySQL-conneties gaat....
Verdere vragen over Strato kunnen prima in een ander topic. Zo blijft dit topic schoon van twee of meerdere gesprekken.
Alvast bedankt!
Verdere vragen over Strato kunnen prima in een ander topic. Zo blijft dit topic schoon van twee of meerdere gesprekken.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 14/07/2015 15:51:02 door - Ariën -
Ik had ze al gecontact, vandaar dat ik ook weet dat je geen subdomein kunt aanmaken, tenzij je je domein aan een hostingpakket of vps koppelt. Tja, je wordt een beetje voor de gek gehouden en STRATO speelt op het randje wat dat betreft. Maar ergens in de voorwaarden zal dat wel allemaal zijn dichtgetimmerd. Hoe dan ook. Ik verhuis m'n domeinen naar Versio en dan zou alles gewoon goed moeten gaan.
Bij Transip en Versio kun je ook kiezen voor andere nameservers. Ik heb bij verschillende domeinen gekozen voor een verwijzing naar mijn eigen servers.
Ik heb op die servers https://github.com/funzoneq/freshdns geplaatst.
Je hebt dan wel de mogelijkheid om alle settings te doen die je wenst.
Ik heb het eerlijk gezegd wel opgezet omdat ik een stapel .IN domeinen moest hebben voor een klant en die waren of heel duur, of minder dan 5 euro, maar dan wel zonder dns beheer.
Maar ik heb er ook veel andere domeinen in geplaatst.
Vooral gemakkelijk als je domeinen wilt verhuizen van bijvoorbeeld Transip naar Versio (prijs).
Je zit dan niet met het overzetten van alle dns records. Er volstaat het opgeven van de nameservers.
Maar dat staat of valt natuurlijk ook met de vraag of Strato je die mogelijkheid geeft.
Toevoeging op 14/07/2015 16:07:44:
Offtopic:
Paco, ik heb je een PM gestuurd.