Goksite starten
Allereerst heb ik geen idee of dit topic in de juiste categorie staat of dat dit onderwerp hier überhaupt besproken kan / mag worden. Is dit het geval hiervoor mijn excuses.
Al een tijdje loop ik met een idee voor een kleine goksite. Echter kan ik nergens (voldoende) informatie vinden over de regels die hier aan vast zitten.
Het idee is als volgt; Elke dag om 10 uur wint de helft van het aantal mensen dat meespelen, het dubbele van hun inzet. De inzet hangt af van de categorie waarin je meespeelt. Wanneer je meespeelt in de categorie "5 euro", betaal je 5 euro als inzet. Stel dat er 10 mensen meespelen in die categorie, zijn er 5 mensen die het dubbele van hun inzet winnen, namelijk 10 euro.
Let er op dat dit puur een idee is, ik heb geen idee of dit in de werkelijkheid ook op deze manier te behalen is.
Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met het beheren van een goksite. Is hier een vergunning voor nodig? Moet ik kansspelbelasting betalen? Zijn er andere (verborgen) kosten waar rekening mee gehouden moet worden? etc.
Op de website belastingdienst.nl heb ik al enige informatie gevonden, echter lukt het me niet om dit toe te passen op mijn idee. Onder het kopje "vrijstellingen" staat bijvoorbeeld het volgende:
Quote:
In de volgende 2 situaties geldt er een vrijstelling van kansspelbelasting:
- De prijs is € 449 of minder.
- De prijs is niet hoger dan de inleg.
Als op 1 lot meerdere prijzen vallen, moet u deze prijzen bij elkaar optellen om te bepalen of een vrijstelling van toepassing is.
- De prijs is € 449 of minder.
- De prijs is niet hoger dan de inleg.
Als op 1 lot meerdere prijzen vallen, moet u deze prijzen bij elkaar optellen om te bepalen of een vrijstelling van toepassing is.
Wanneer 100 mensen meespelen in de categorie "5 euro", is er 500 euro dat wordt verdeeld over 50 mensen. Is dit de prijs waar hierboven over gesproken wordt? Of is de 5 euro winst die elke persoon maakt, de prijs?
Nogmaals excuses wanneer dit niet in het juiste topic geplaatst is, of dat dit niet het juiste forum is om deze vragen te stellen.
Alvast bedankt.
Gewijzigd op 03/01/2016 19:13:34 door Lord Gaga
Kansspelautoriteit.
Wel mis ik in je concept de basisregel van elke kansspelaanbieder: "de bank wint altijd". Oftewel: waar haal je je eigen winst vandaan als de volledige inzet wordt uitgekeerd als prijzengeld?
Toevoeging op 04/01/2016 01:16:11:
Overigens staat op de door mij genoemde website slecht nieuws te lezen voor je:
Inhoudelijk kan ik hier niet op antwoorden; ik denk dat je daarvoor het best contact kunt opnemen met de Wel mis ik in je concept de basisregel van elke kansspelaanbieder: "de bank wint altijd". Oftewel: waar haal je je eigen winst vandaan als de volledige inzet wordt uitgekeerd als prijzengeld?
Toevoeging op 04/01/2016 01:16:11:
Overigens staat op de door mij genoemde website slecht nieuws te lezen voor je:
Quote:
Zowel het aanbieden als het bevorderen van online kansspelen is daarom verboden in Nederland.
Dat online kansspelen verboden zijn in Nederland las ik ook inderdaad (na het posten van mijn topic ...). Op dit moment ben ik aan het onderzoeken of online kansspelen met Bitcoins hier ook onder vallen, en op het eerste gezicht lijkt dit niet zo te zijn omdat Bitcoins geen officieel betaalmiddel is. Maar hier kan ik ook niet veel over vinden.
In ieder geval bedankt voor je hulp!
Edit:
Ik heb op diezelfde website gelezen dat online kansspelen per 1 januari 2015 zijn toegestaan. Althans, dat zou de bedoeling zijn. Ik kan nergens uit opmaken of dit ook daadwerkelijk is gebeurd en of er in dat geval nog steeds een vergunning moet worden aangevraagd (die naar horen zeggen rond de €40000 euro is)
Gewijzigd op 04/01/2016 01:44:19 door Lord Gaga
http://www.nu.nl/tech/3480769/online-gokken-2015-toegestaan.html
nu.nl, een nogal slordige nieuwssite, bedoelt waarschijnlijk 1/1/2016 ipv 1/1/2015
Het kabinet gaat online gokken toestaan, wetgeving moet nog gemaakt worden. Het is dus nog niet zover.
nu.nl, een nogal slordige nieuwssite, bedoelt waarschijnlijk 1/1/2016 ipv 1/1/2015
Het kabinet gaat online gokken toestaan, wetgeving moet nog gemaakt worden. Het is dus nog niet zover.
Gewijzigd op 05/01/2016 11:57:12 door Aad B
Aad B op 05/01/2016 11:55:42:
http://www.nu.nl/tech/3480769/online-gokken-2015-toegestaan.html
Volgens mij moet je dan alsnog een vergunning aanvragen helaas.
Graag kom ik persoonlijk met jou in contact. Wil je zo vriendelijk zijn om mij een PM te sturen?
Mvg
Kevin Numeric
Je kan hem ook een PM sturen via zijn profiel ;-).
Ik ben bang dat je je idee nog moet verfijnen, omdat je volgens het schema mensen in principe geen kans geeft om te winnen, je moet op dit moment de beste oplossingen beter bestuderen, weet ook dat je heel serieus over wetgeving
Edit:
Nuttige reactie na vijf jaar.
Let in het vervolg even op de datum van de laatste reactie.
Let in het vervolg even op de datum van de laatste reactie.