Google Analytics code in element

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Donny Wie weet

Donny Wie weet

14/05/2012 18:15:36
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een stukje van google analytics op mn website plaatsen. Dit stukje javascript moet je in de head plaatsen, alleen wanneer je het element inspecteert staat mijn tracker ID erin plus de code... Hoe kan ik dit oplossen? Of kan dit totaal geen kwaad? Groeten Donny

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 06:43:24

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/05/2012 18:27:20
Quote Anchor link
Wat bedoel je hiermee?

"alleen wanneer je het element inspecteert staat mijn tracker ID erin plus de code"

Reshad F

Reshad F

14/05/2012 18:29:42
Quote Anchor link
overigens is dit wat je zegt dus niet helemaal 100% correct hij kan namelijk ook in de body. en ik zou hem ook net voor het sluiten van de </body> tag zetten dan is de info die je krijgt veel beter. het komt vaak voor dat er foute info weergegeven wordt als je deze in de head plaatst. verder is het echt gewoon kopieren en plakken van het scriptje je hoeft je verder nergens zorgen om te maken.

14/05/2012 18:42:50
Quote Anchor link
Tegenwoordig kan de code ook uit 2 delen bestaan, in dit geval geld , hoofdgedeelte voor de eerste <html> tag, en de 2e voor het sluiten van de body tag (</body>)
Gewijzigd op 14/05/2012 18:46:20 door

- Diov  -

- Diov -

14/05/2012 19:02:00
Quote Anchor link
Dat kan geen kwaad.
Als het kwaad zou kunnen dan zou google daar wel voor zorgen.

Als iemand dan vb. de broncode letterlijk overneemt, en de reclame wordt dan bij hem ook getoond, en drukt op de reclame, dan zal het tegoed gaan naar jouw.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/05/2012 19:30:09
Quote Anchor link
Dem Ian op 14/05/2012 19:02:00:
Als iemand dan vb. de broncode letterlijk overneemt, en de reclame wordt dan bij hem ook getoond, en drukt op de reclame, dan zal het tegoed gaan naar jouw.

Volgens mij heb jij ergens de klok horen luiden, maar weet je niet waar de klepel hangt.

- Diov  -

- Diov -

14/05/2012 19:36:40
Quote Anchor link
Hij vraagt of het ID in je code mag staan.
Mijn antwoord: Ja, dit mag.

Donny Wie weet

Donny Wie weet

15/05/2012 12:23:21
Quote Anchor link
Ik heb het diret onder de body gezet, en heb wat vrienden mn pagina laten bekijken, maar mn statistieken blijven op "0 bezoeken" staan... Word dit pas na lange duur bijgewerkt?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/05/2012 12:26:45
Quote Anchor link
Ja, elke nacht.....

Chris PHP

Chris PHP

15/05/2012 12:30:29
Quote Anchor link
Ik het dit net voor mijn </body> staan en werkt perfect.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
<script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript">
</script>

<script type="text/javascript">
_uacct="UA-XXXXXXXX-X"
urchinTracker();
</script>
?>

Je kunt ook het src script in je head zetten en dan de tracker alleen net voor je </body> tag.

Donny Wie weet

Donny Wie weet

15/05/2012 12:30:51
Quote Anchor link
Dus het kan zijn dat mijn bezoeken van gister bij vanavond worden gerekend?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/05/2012 12:31:53
Quote Anchor link
Die zijn uiteraard geordend per dag. Maar goed, wacht maar geduldig af...
Komt vast wel goed.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/05/2012 12:34:55
Quote Anchor link
Als je m gisteren hebt geinstalleerd, dan zou je vandaag (1 dag later) iets moeten zien.

Door in Analytics op het tabblad Home te klikken kun je aan de linkerkant in het menu "realtime" kiezen en dan "Overview". Als je nu naar je site gaat, dan zou er in analytics "beweging" te zien moeten zijn.

Toevoeging op 15/05/2012 12:35:39:

Dem Ian op 14/05/2012 19:36:40:
Hij vraagt of het ID in je code mag staan.
Mijn antwoord: Ja, dit mag.

Het ging over die opmerking over reclame. Dat heeft hier niks mee te maken.
Gewijzigd op 15/05/2012 12:36:43 door Ozzie PHP

Donny Wie weet

Donny Wie weet

15/05/2012 12:38:21
Quote Anchor link
Ozzie: Er is inderdaad 1 bezoeker geweest dus het werkt.

Ik hoorde ook dat er een manier was om zoek resultaten te weergeven. Klopt dit ook?

Reshad F

Reshad F

15/05/2012 12:41:45
Quote Anchor link
je kan het stukje body code beter voor de </body> plaatsen voor betere resultaten.

Chris PHP

Chris PHP

15/05/2012 12:54:04
Quote Anchor link
Donny,

Je kunt er heel veel mee, zo kun je zie hoe mensen op je site komen. Dus via een search engine, of via een directe link. Tevens laat hij zien welke zoektermen er gebruikt zijn, en van welke site mensen komen.

Je kunt zien hoelang mensen op een pagina zitten, vanaf welke pagine mensen je site verlaten. Je kunt zien welke browsers en versies mensen gebruiken, welke providers. Een ruime schatting van de locatie van je bezoekers en nog veeel meer.

Echter om dit wel optimaal te kunnen gebuiken is het slim om Reshadd, Phoenix en mijn advies op te volgen en het scriptje net voor je </body> tag te zetten voor betere resultaten.
Gewijzigd op 15/05/2012 12:55:39 door Chris PHP

Joakim Broden

Joakim Broden

15/05/2012 13:06:14
Quote Anchor link
Donny van Grondelle op 15/05/2012 12:38:21:
Ik hoorde ook dat er een manier was om zoek resultaten te weergeven. Klopt dit ook?

Ja dat klopt, maar er is heel veel mogelijk met Google Analytics. Te veel om hier op te noemen. Kijk eens in de documentatie van Google, daar staan allemaal handleidingen met filmpjes en goede uitleg.

Ook kun je een examen doen voor Google Analytics ;-) Zeker om aan te raden je leert er veel van. Zelf heb ik vanwege tijd gebrek het examen nog niet kunnen doen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.