Google Maps API

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Victor -

Victor -

17/01/2012 19:34:41
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil graag mijn eigen plaatsen op mijn custom google map krijgen.
Nou heb ik al een webpagina waar ik dmv de google maps api een map oplaad, en daarna een route kan berekenen. Nou wil ik alleen langs deze route eigen 'markers' zetten. Hoe kan ik dat doen?
En als dat kan, kan ik ze dan ook neerzetten, alleen bijvoorbeeld vijf kilometer vanwaar je langs rijd?

Alvast bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 20:21:30

Erwin H

Erwin H

17/01/2012 19:43:15
Quote Anchor link
Zoiets als dit: http://gmap3.net/api.html

Ik moet je alleen eerlijk zeggen, ik heb dit nog op mijn todo lijst staan. Nog geen persoonlijke ervaring ermee dus, alleen bookmarks naar een paar tutorials :-)

Victor -

Victor -

17/01/2012 19:46:16
Quote Anchor link
@Erwin toch bedankt! Ik heb ook al even lopen googelen en kom er niet echt uit, misschien is het hartstikke makkelijk, maar uit de documentation van google zelf word ik niets wijzer:$

De bedoeling is dat ze alleen binnen bijvoorbeeld vijf kilometer van de route komen.
Edit: Dan zal je iets uit je database moeten halen, om te kijken welke dichtbij licht, maar ik weet niet precies hoe je de locatie van de route kan ophalen
Gewijzigd op 17/01/2012 19:55:07 door Victor -

Niels K

Niels K

17/01/2012 19:54:05
Quote Anchor link
Victor, voor de zekerheid kijk hier eens: klik

Voor de V2 moet je meer gaan betalen. (Dit omdat google je op V3 wil laten werken)

Daarnaast, Je kan toch gewoon markers op de kaart tekenen?

Victor -

Victor -

17/01/2012 19:58:00
Quote Anchor link
Niels, dat betalen had ik gelezen, maar met 25.000 hits zit ik voorlopig goed. Markers op de kaart lukt ook gewoon, alleen ik wil ze alleen dichtbij mijn route hebben staan, dus ik moet op de een of andere manier van google te horen krijgen hoe de route loopt, dan kan je daarna door middel van ajax verder kijken

Wouter J

Wouter J

17/01/2012 20:07:52
Quote Anchor link
Ik heb een tijdje geleden een tutorialserie geschreven over de belangrijkste onderdelen in de Google Maps API V3. De tutorials zijn:
- Google Maps API V3: De kaart krijgen
- Google Maps API V3: Markers
- Google Maps API V3: InfoWindows
- Google Maps API V3: Lijnen en vakken
- Google Maps API V3: Extra aanpassingen

Victor, ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik denk dat je met de Google Maps API Family :: Geolocation API wel wat kunt.

Erwin H

Erwin H

17/01/2012 21:51:25
Quote Anchor link
De afstand bepalen tussen twee punten op de aarde heb ik een formule voor, geimplementeerd in php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
define( "CO_LAT",  0 );  
define( "CO_LONG", 1 );  

function
calcDistance( $p1, $p2 ){
    $p1[CO_LAT] = deg2rad( $p1[CO_LAT] );
    $p2[CO_LAT] = deg2rad( $p2[CO_LAT] );
    $theta = deg2rad( $p1[CO_LONG]-$p2[CO_LONG] );

$d = (sin( $p1[CO_LAT] ) * sin( $p2[CO_LAT] )) + cos( $p1[CO_LAT] ) * cos( $p2[CO_LAT] ) * cos( $theta );
    $d = acos( $d );

return $d * 6371; //radius of the earth in kilometers
}
?>

$p1 en $p2 zijn dus arrays met keys 0 en 1 (of CO_LAT en CO_LONG om het leesbaar te houden.
Uitkomst is de afstand, over de aarde, in kilometers. Het is niet 100% nauwkeurig, maar zolang je niet dicht bij de polen komt is het te doen.
Gewijzigd op 17/01/2012 21:52:13 door Erwin H

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.