Google maps failed to open stream (Postcodezoeker)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Rik Wanders

Rik Wanders

16/09/2013 21:04:20
Quote Anchor link
Beste PHP'er,

Er is naar mijn idee plotseling iets mis gegaan met een postcodezoeker en ik zou ongelooflijk erg geholpen zijn met je hulp.

Ik krijg de volgende error:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
Warning: fopen(http://maps.google.nl/maps/geo?output=json&q=hoorn&key=ABQIAAAAafxZrwk5qMSTuPdmkIrHehTczAKx1oMHJ3hF3F5TkrJf8uJNeRQ4yxbxQMuRQnmadrW6QRN3vWPlmw) [function.fopen]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden *HIER STOND MIJN VOLLEDIGE PAD*/components/com_mtzcssearch/mtzcssearch.php on line 3636

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in *HIER STOND MIJN VOLLEDIGE PAD*/components/com_mtzcssearch/mtzcssearch.php on line 3638

En dit is de functie waarin het fout gaat (Regel 3636 is deze regel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$gm
=fopen("$fullUrl",'r');)

function
sendGeoQuery($url,$q,$apikey = '') {

$fullUrl = $url . urlencode($q);
    if($apikey) $fullUrl .= '&key='.$apikey;

if(ini_get("allow_url_fopen")) {
        $gm=fopen("$fullUrl",'r');
        $tmp=@fread($gm,30000);
        fclose($gm);
    }
else {
        $ch = curl_init();
        $timeout = 20; // set to zero for no timeout
        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "$fullUrl");
        curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
        curl_setopt ($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, $timeout);
        $tmp= curl_exec($ch);
        curl_close($ch);
    }

?>

Als je de volledige mtzsearch.php code nodig hebt hoor ik het graag. Bij voorbaat dank voor je hulp!

Met vriendelijke groet,

Rik Wanders

Even je code tussen de code-tags gezet. Graag volgende keren zelf doen bij alle code.[/modedit]
Gewijzigd op 16/09/2013 21:53:35 door Nick Dijkstra

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 06:52:23

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/09/2013 21:26:39
Quote Anchor link
Het lijkt er op dat je onvoldoende schrijfrechten hebt. Waarom gebruik je fopen() en waarom gebruik je niet direct curl?

zet je php code even tussen de php code tags dan is het allemaal beter leesbaar

Kris Peeters

Kris Peeters

17/09/2013 10:29:33
Quote Anchor link
Heb je een postcodezoeker nodig?

Doe dat gewoon allemaal met javascript.

Als je me vertelt wat je precies nodig hebt, help ik je daarmee.
Toon bv. eens de HTML die daarbij hoort, en in welke context je een postcode nodig hebt (afhankelijk van zoekopdracht van gebruikers? ...)

TJVB tvb

TJVB tvb

17/09/2013 12:27:18
Quote Anchor link
Je krijgt een 403 terug. Het ophalen van de url lukt wel maar wat je probeert mag niet van Google.
Het staat gewoon in de error
[function.fopen]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden

Als je de url opent in je browser krijg je ook een duidelijke melding.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/09/2013 12:45:43
Quote Anchor link
Jep, als je enkel nederlandse postcodes wilt zoeken kan ik je de api van postcode.nl adviseren

Toevoeging op 17/09/2013 12:47:16:

Of je moet betalende klant worden bij google

Rik Wanders

Rik Wanders

17/09/2013 20:04:09
Quote Anchor link
Bedankt voor de aanwijzingen.

Het gaat om een module die is geïnstalleerd binnen een joomla installatie. Deze zoeker zoekt per postcode en/of woonplaats naar een dichtstbijzijnde vestiging.

Iets concreter dan, hoe kan ik dit probleem het beste aanvliegen? Bijvoorbeeld een curl gebruiken.. is het bekend dat dit wel helpt en zo ja hoe kan fopen omzetten tot curl?

Kunnen jullie mij aub helpen met wat coding?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/09/2013 20:28:34
Quote Anchor link
curl of niet, als google geen zin heeft om je te antwoorden dan doen ze dat niet.

Ik heb even gekeken naar de google geocoding API.

Deze URL (versie 3) mag je tot 2500 keer per dag gratis aanroepen.
http://maps.googleapis.com/maps/api/geocode/json?address=hoorn&sensor=false

Hier valt het allemaal te lezen:
https://developers.google.com/maps/documentation/geocoding/?hl=nl#JSON

Ik wil ook helpen met coding. stuur me in dat geval een privé bericht.

Kris Peeters

Kris Peeters

18/09/2013 15:05:26
Quote Anchor link
Is dit ondertussen opgelost?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.