Google Spam?
Sinds vanmiddag 16:00 tot nu aan toe komen er heel veel dezelfde ip adressen op mijn wbsite. Met als hosting naam Google Inc
De Referrer bij deze bezoeken is:
http://www.google.com/search?hl=en&q=site%3Awww.domeinnaam.nl
Deze ip-adressen
72.14.193.66
66.249.85.130
74.125.74.34
Weet iemand wat dit is of inhoud?
google spider? (crawlers)
Wat doen ze zo vaak? Heeft dat gevolgen voor mij website?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Naam Loos
Of het gevolgen heeft voor je website? Zolang jij geen "delete"-knopjes hebt die ze per ongeluk kunnen ophalen* en je server het aan kan** gaat er niets mis.
* geen veranderingen maken via GET-requests is altijd een goeie vuistregel
** als je statistieken bij iedere page-request wegschrijft, en dit blijkt een redelijk resource-intensief proces te zijn, dan zou het in theorie kunnen dat je serser trager wordt. Ik ben nog geen verhalen tegen gekomen dat Googlebot zo slecht voor websites is. Een aantal andere zoekmachines wel overigens.
En hoe vaak komt dat volk eigenlijk op bezoek?
Moet je even een scriptje maken om dat te loggen
De vuistregel is dat google kan wat een bezoeker zonder in te loggen ook kan, behalve dan bij mappen waarvoor je de bot hebt uitgesloten.
Hoe vaker de google spiders komen, hoe beter, want dat betekent dat je site goed geinedexeerd is.
Je kan ze natuurlijk ook via robots.txt blokkeren als je het toch zo irritant vindt.
Daarnaast is GET voor ophalen, en POST voor wijzigen gewoon "zoals het hoort". Net als correcte XHTML, variabelen buiten quotes en al die andere dingen waar je voor- en tegenargumenten voor kan geven en die eigenlijk gewoon neerkomen op smaak ;)
Ik bedoelde ook niet dat je formulieren oid via get verwerkt, maar als je een bepaald record op wilt halen/ wijzigen gaat dat wel via een id die je (meestal) via GET meegeeft.
Maar verder heb je gelijk, ik post formulieren altijd via $_POST en nooit via $_GET, zelfs niet voor "test doeleinden".
Niek schreef op 15.01.2009 23:18:
Hoe vaker de google spiders komen, hoe beter, want dat betekent dat je site goed geinedexeerd is.
onzin.
Hoe vaker de google spiders komen, hoe meer je site upto date is in google is.
tis niet zo dat je daar door in eens hoger komt te staan ..
Jawel horo rvw. Een site die zijn content dagelijks vernieuwt (of de google-bot de indruk geeft dat hij zijn content dagelijks vernieuwt) zal hoger genoteerd worden dan eenzelfde site die zijn content maandelijks vernieuwt.
Het viel mij overigens wel op dat Google "nieuwe" sites eerder lijkt te indexeren dan voorheen... Goed teken...
PHP Newbie schreef op 16.01.2009 09:52:
Jawel horo rvw. Een site die zijn content dagelijks vernieuwt (of de google-bot de indruk geeft dat hij zijn content dagelijks vernieuwt) zal hoger genoteerd worden dan eenzelfde site die zijn content maandelijks vernieuwt.
Je kunt hoog genoteerd staan met een bijna niet wijzigende pagina. Hier komt de googlebot ook niet vaak langs. Heb je een pagina die heel veel wijzigd dan zal die vaker langs komen. Maar dan kan het best zijn dat je laag in de resultaten staat.
rvw schreef op 16.01.2009 09:08:
onzin.
Niek schreef op 15.01.2009 23:18:
onzin.
Daar heb je gelijk in, ik formuleerde het inderdaad een beetje verkeerd. Als je de site update en de spiders komen vaak langs, dan is je update vaak sneller in google te vinden.
ps ik zei niks over de positie in google.
Is dat maandelijks, geef dat dan aan, de bot komt dan nog maar 1 a 2 keer per maand kijken voor updates. Scheelt werk voor de bot, en jou site blijft up to date bij Google.
hoe hoog je in google staat heeft te maken met de (opbouw van de) content, aantal links op goedgenoteerde gerelateerde sites e.d. Niet met het aantal vernieuwingen van de site. -> Is de opbouw e.d. hetzelfde, en de teksten ook (nagenoeg) dan is de site waarbij het vaakst wordt ge-update vaak wel de beter scorende, maar -> het aantal updates weegt maar heel licht, dus het zal vaker aan wat anders liggen dan aan het aantal updates.
Klopt helemaal Robert. Google vindt een site wel aantrekkelijker als deze vaker wordt geupdate. Maar het is inderdaad een erg lichtwegende factor voor de positie in Google.