Google webmaster + function.mysql-connect

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rik Engelen

Rik Engelen

16/04/2009 09:54:00
Quote Anchor link
Als ik in google webmaster kijk bij niet gevonden krijg ik hele veel links met aan het einde function.mysql-connect

zie voorbeeld link: http://www.allesvoorjehuis.nl/bedrijven/huis/vorige-pagina/bedrijven/teller/15/categorienummer/interieur-38/bedrijf/j-g-muntenhandel-holland-238/function.mysql-connect

Wat kan dit zijn. Kan het zijn dat google te veel pagina's te gelijk wil openen ?

PHP hulp

PHP hulp

06/11/2024 00:11:01

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

16/04/2009 10:10:00
Quote Anchor link
Google heeft een aantal paginas geindexeerd op jouw website met een MySQL error erop;

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=site%3Aallesvoorjehuis.nl+function.mysql-connect&btnG=Zoeken&meta=

Klik maar eens op de 'cache' van de bovenste. Blijkbaar is je website dus geindexeerd op het moment dat er een error op stond;

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysql/mysql.sock' (2) in /home/admin/domains/allesvoorjehuis.nl/public_html/beheer/lib/database.php on line 42
Unable to connect to database

Die mysql_connect heeft een link naar deze pagina, wat eigenlijk mysql_connect hoort te zijn...

Hoe dan ook, ik denk dat je het beste even kunt wachten tot alles opnieuw is geïndexeerd.

Rik Engelen

Rik Engelen

16/04/2009 10:17:00
Quote Anchor link
Okeej kan dit kwaad voor mijn resultaten in google ?
wel vreemd dat ik dit eerst nooit had en nu in eens wel.
Ik heb toch even de googlebot wat langzamer gezet zodat de database iets meer rust krijt tussen de verzoeken.

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

16/04/2009 10:24:00

Rik Engelen

Rik Engelen

16/04/2009 10:32:00
Quote Anchor link
Okeej maar dat heb ik al jaren en nooit een probleem mee gehad.

Rik Engelen

Rik Engelen

16/04/2009 10:41:00
Quote Anchor link
Heb even nagedacht ik heb van de week wel aan die pagina gewerkt en toen was er even een fout melding. Google is zeker op dat moment langs geweest.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rik Engelen

Dennis Mertens

Dennis Mertens

16/04/2009 10:44:00
Quote Anchor link
OFF:
1 ... 2 3 4 5 6 van 664 | Volgende
Yeah right..
haha

Rik Engelen

Rik Engelen

16/04/2009 10:47:00
Quote Anchor link
Wat bedoel je hiermee en waar komt die vandaan ?
Dan is het voor mij ook duidelijk wat je bedoeld

Dennis Mertens

Dennis Mertens

16/04/2009 11:02:00
Quote Anchor link
Tegen mij?

Ik ging naar de pagina die rvw gaf.

Rik Engelen

Rik Engelen

16/04/2009 11:07:00
Quote Anchor link
Okeej is nu duidelijk.

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

16/04/2009 16:15:00
Quote Anchor link
ik heb ook niet gezegt dat het problemen oplevert alleen google leest tot de 3e dus alles wat je der daarna in zet is nuttenloos ;)

Robert Deiman

Robert Deiman

16/04/2009 16:33:00
Quote Anchor link
@rvw

Waar baseer je dat op? Heb je een link waarin staat dat Google er maar 3 leest? Lijkt mij persoonlijk nogal raar, omdat je in een webshop logischerwijs een link krijgt als:

shopnaam.nl/electronica/audio/mp3/details/productnaam.html

Dit is een heel simpel voorbeeld, maar wel 1 waar je meer dan 3 slashes in ziet staan.

Googlen op Zen Micro (de Nederlandse google variant iig) geeft bij mij als 10e resultaat

www.productervaring.nl/audio/overig/mp3-speler/creative/zen-micro-(5-gb)-31532/

Nou zie ik maar dan 3 slashes, wat neemt google dan wel mee? Volgens jou zou hij de 1e 3 lezen. Dus dan staat er voor Google geen creative en geen zen-micro in de URL en neemt die dat dus ook niet mee dat het een pagina is (volgens de URL) die over de Zen Micro gaat.
Persoonlijk gezien lijkt mij dat totaal niet logisch, vooral omdat als je de pagina op productervaring vergelijkt met die van een paar pagina's op resultaatpagina 2 van Google, dan verschillen die nauwelijks van content (niet qua het onderwerp: Zen Micro). De URL is een belangrijk deel in de zoekmachine optimalisatie.

Dit is maar een voorbeeld, maar blijkbaar doet Google er wel wat mee. Het lijkt mij ook logischer dat hij dan van achteraan naar voren zou lezen: Immers, de pagina titel (voor .html) staat meestal aan het einde. Daarvoor staat de meest (in het geval van een webwinkel) gespecificeerde subcategorie waar het onder valt, dus die het uiteindelijke resultaat al het meest beperkt enz...

Het is niet persoonlijk rvw, maar ik wil graag wat meer weten over de bron waarop jij je bewering baseert.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

17/04/2009 17:14:00
Quote Anchor link
der is weinig over benkend ken wel en keer en atriekel voor zoeken.
ik bedoelde niet dat google na de 3 slash het niet meer opneemt maar er weinig waarde aan hecht! en idd juist om dat google veel waarde hecht aan urls moet je der dus op letten dat je de urls goed maakt.

hoe ik het weet eigen ervaring.
en kijk eens naar de grote jongens
nu.nl
fok.nl
tweakers.net
enz enz...

TJVB tvb

TJVB tvb

17/04/2009 18:00:00
Quote Anchor link
rvw. Die grote jongens die jij noemt hebben niet echt een reden om er meer te gebruiken. Kijk voor de gein eens naar de grote webwinkels zoals bol en amazon.
De positie maakt wel iets uit. En als je het een search engine verhaal wat volgt lees je juist dat de url maar een klein stukje van het geheel is dus de waarde opzich wel meevalt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.