Graag advies ontwerp
Ik ben druk bezig met mijn ontwerp maar zou graag nog wat tips krijgen en jouw mening over het ontwerp.
Bedankt, nuttige tip.
Ziet dit er beter uit?
@jan, klopt idd, het staat allemaal nog local en kan het niet 1,2,3 uploaden dus ik hoop dat u het kan doen met enkel de afbeelding.
Wat ik nu nog zou veranderen is dat het menu tegen de header aan staat, dus het witte tussen het menu en de header weg. Misschien deze nog wel onderscheiden met een blauwe border aan de bovenkant van het menu/de onderkant van de header. Ziet er zeker beter uit, zo over de hele breedte.
Bedankt!
Ik heb naast de border ook maar even betere slideshow images gepakt:
Hoe vinden jullie dit eruit zien:
En nu zou ik nog het kopje "Why our CMS is better than others" dezelfde style geven als bijvoorbeeld de kopjes "My previous holidays" en "My latest vacation". Top!
De font staat op donkergrijs en ik heb de standaard kopjes vervangen voor de zelfde als in de sidebars:
Laatste resultaat:
Super bedankt voor de zeer nuttige tips! Ik leer hier echt van.
Of anders sowieso de hele breedte breed (en eventueel nog een margin) en iets minder padding aan de linker kant. Zou je niet net zoals de andere kopjes er geen margin eromheen zetten?
Kan ik wel doen alleen heb ik ook nog een action bar die men aan en uit kan zetten welke boven dit kopje komt te staan. Zie foto.
Ik heb nu wel de rechter marge weggehaald zodat die de 100% width pakt excl de padding van de content. Het kan er mee door denk ik zelf.
Ook staat het in mijn mening niet zo mooi, zo boven dat kopje. Die 'action bar' zou ik onderaan de tekst zetten. Ookal zet je het aan, het is niet het allereerste waar je de bezoeker mee aan wilt spreken. Het is meer een detail.
Oke alleen ik heb ook een social media bar die aan en uit gezet kan worden, deze komt onderaan het artikel dus hoe kan ik dit combineren met de content informatie.
Hier is een voorbeeld:
Ik maak zelf al gebruik van alle api's en dit werkt prima, zo kan ik ook via mijn eigen cms buttons groter of kleiner maken en ook de layout veranderen, ik heb nu alles zo ingesteld wat idd beter lijkt, bedankt!
Persoonlijk vind ik de content informatie boven de titel niet zo heel lelijk maar ik hoor graag jullie eigen mening hierover. Om dit ook onderaan te zetten wordt zo druk denk ik. Misschien is het een idee om een klein informatie icoontje rechtsboven in het artikel te plaatsen en wanneer je daar met je muis overheen gaat dat er dan die informatie wordt weergegeven. Zo staat het niet in de weg.
Misschien staat het leuk als je het onder de social media buttons plaatst met een <hr>? Furio Scripting, bedoel je het gedeelte met "last edit..."?
Hmm, vindt het beetje kaal, maar goed ik mag niet zeuren met mijn compleet witte website :-)
Bedankt, maar graag wat meer advies :(
Als je de header over de gehele breedte trekt of in ieder geval tot de blauwe lijnen aan de zijkant.
Waar is de link, ik zie enkel een foto. hierop kan je een paar zaken zien maar toch niet alles
C Stonebakers op 15/10/2013 12:37:32:
Als je de header over de gehele breedte trekt of in ieder geval tot de blauwe lijnen aan de zijkant.
Bedankt, nuttige tip.
Ziet dit er beter uit?
@jan, klopt idd, het staat allemaal nog local en kan het niet 1,2,3 uploaden dus ik hoop dat u het kan doen met enkel de afbeelding.
Gewijzigd op 15/10/2013 16:42:53 door Furio Scripting
Wat ik nu nog zou veranderen is dat het menu tegen de header aan staat, dus het witte tussen het menu en de header weg. Misschien deze nog wel onderscheiden met een blauwe border aan de bovenkant van het menu/de onderkant van de header.
Gewijzigd op 15/10/2013 21:07:11 door Machiel K
Machiel K op 15/10/2013 21:02:40:
Ziet er zeker beter uit, zo over de hele breedte.
Wat ik nu nog zou veranderen is dat het menu tegen de header aan staat, dus het witte tussen het menu en de header weg. Misschien deze nog wel onderscheiden met een blauwe border aan de bovenkant van het menu/de onderkant van de header.
Bedankt!
Ik heb naast de border ook maar even betere slideshow images gepakt:
Hoe vinden jullie dit eruit zien:
Dat is inderdaad een stuk beter! U heeft mijn raad goed opgevolgd.
Ik zou het lettertype ook niet zwart doen, maar donkergrijs en de lijn onder de titel misschien meet bij het themakleur laten passen?
En nu zou ik nog het kopje "Why our CMS is better than others" dezelfde style geven als bijvoorbeeld de kopjes "My previous holidays" en "My latest vacation".
De font staat op donkergrijs en ik heb de standaard kopjes vervangen voor de zelfde als in de sidebars:
Laatste resultaat:
Of anders sowieso de hele breedte breed (en eventueel nog een margin) en iets minder padding aan de linker kant.
Machiel K op 17/10/2013 17:14:55:
Zou je niet net zoals de andere kopjes er geen margin eromheen zetten?
Of anders sowieso de hele breedte breed (en eventueel nog een margin) en iets minder padding aan de linker kant.
Kan ik wel doen alleen heb ik ook nog een action bar die men aan en uit kan zetten welke boven dit kopje komt te staan. Zie foto.
Ik heb nu wel de rechter marge weggehaald zodat die de 100% width pakt excl de padding van de content. Het kan er mee door denk ik zelf.
En nog even de engelse taalfouten verbeteren misschien :)
Ook staat het in mijn mening niet zo mooi, zo boven dat kopje.
Machiel K op 18/10/2013 15:03:02:
Die 'action bar' zou ik onderaan de tekst zetten. Ookal zet je het aan, het is niet het allereerste waar je de bezoeker mee aan wilt spreken. Het is meer een detail.
Oke alleen ik heb ook een social media bar die aan en uit gezet kan worden, deze komt onderaan het artikel dus hoe kan ik dit combineren met de content informatie.
Hier is een voorbeeld:
https://www.addthis.com/get/sharing kunt u gemakkelijk en gratis een script halen. Let wel op dat u het script toepast wanneer u op een webserver(localhost) zit anders zal het niet werken (als u een bestand.html gewoon vanuit uw pc opent)
Misschien is het mooier om minder grote share buttons te gebruiken. Op de site van C Stonebakers op 21/10/2013 09:44:48:
Misschien is het mooier om minder grote share buttons te gebruiken. Op de site van https://www.addthis.com/get/sharing kunt u gemakkelijk en gratis een script halen. Let wel op dat u het script toepast wanneer u op een webserver(localhost) zit anders zal het niet werken (als u een bestand.html gewoon vanuit uw pc opent)
Ik maak zelf al gebruik van alle api's en dit werkt prima, zo kan ik ook via mijn eigen cms buttons groter of kleiner maken en ook de layout veranderen, ik heb nu alles zo ingesteld wat idd beter lijkt, bedankt!
Persoonlijk vind ik de content informatie boven de titel niet zo heel lelijk maar ik hoor graag jullie eigen mening hierover. Om dit ook onderaan te zetten wordt zo druk denk ik.
Misschien staat het leuk als je het onder de social media buttons plaatst met een <hr>?