Graffiti layout
Wat vinden jullie van deze site? Nog tips/ ideeën?
Maareh, ik vind zelf het menu nog niet zo geslaagd, heb jij daar nog een idee over? Nope, het is een layout die nog niet gebased is... heel erg mooi, maar heb je ook html versie?
Alleen 1 opmerking ik zou wel wat meer met het menu doen, ik bedoel niet 'gewone' hyperlinks met wat css-decorationshit. Waarom? Omdat die punten in een boog staan, en dat wordt nooit wat als je dat helemaal moet gaan positioneren.
Daarnaast ook dat een menu wat moet opvallen tussen het content gedeelte. Voor de rest heb je het lett. type + kleur goed uitgekozen voor zowel 'Inhoud' als 'Wie ben ik'. Ik zou alleen wat meer menu doen.
Alleen doe het niet te heftig (met kleuren), omdat de achtergrond al heftig is met allemaal soort kleuren.
edit:
Leuk om te lezen. Ik had deze post nog niet gelezen, toen ik begon met typen. Maar zoals je kan lezen sluit ik me hier volkomen bij aan. Ziet er goed uit. Een mooi achtergrondje zou het afmaken.
Zo lastig is dat echt niet. Goed slicen in imageready! En werken met CSS en DIV, dat positioneren wordt nog een werkje, maar hulp daarvoor kan ie weer langs bij(lees: phphulp) ons komen. @phpnewbie
Maar zo moeilijk is dat toch niet? Je haald alle tekst weer uit de layout, (ik heb de kale versie ook nog) pleurt 'm gewoon op de achtergrond en zet daar divjes over heen, nix moeilijks aan toch? (ik heb eigenlijk nog nooit echt gebased :D ) @PHP Newbie: waarschijnlijk ga ik deze site ook verkopen op sitedeals.nl ofzo, en dan zorgen ze zelf maar dat het gebased word...
De 5 bolletjes een kleur geven die er achter veel voorkomt --> blauw. En dan aan de andere kant ook.
En dan ook een kleur kiezen die veel voorkomt in de BG.
Als rollover zou je kunnen denken aan dat je met een spuitbus de link er dan op spuit of juist weg spuit. Of juist dat wanneer je met je muis er op staat de spuitbus links het allemaal weg haalt en dan als ie naar rechts gaat weer op het beeld komt.
Dat heb ik ooit eens gemaakt met een voetbal, echt niet moeilijk. Ik heb misschien nog wel een voorbeeltje ervan. Weet het niet zeker. Hmm zoals ik al zei zou ik het nite wild maken.
edit:
na langzoeken:
http://img49.imageshack.us/img49/2309/animationhomehc5.gif
psd heb ik ook.
Je moet de voetbal dan zien als spuitbus, met dat effect. Het is in theorie heel simpel te maken, tis alleen wat pruts werk.... ff zoeken edit zo wel. Of moet je de psd? teminste eerst ff kijken wat ik heb. Ik laat eerst wel gif zijn dan edit ik er bij of ik het .psd heb.
Ja dat klopt, maar dat hoort wel bij zo'n site. Ik vind wel dat arendjan daarvoor toch een goede oplossing heeft gevonden het rustige zwart en wit. Dus als je leest word je niet gestoord, en daar gaat het om.
Het onderwerp is graffiti, en ja beter trek je de aandacht niet doordat. Dus weinig keus heb je niet @webmakerij
@Webmakerij : voor een bedrijf is dit ook niet echt een geschikte layout. Maar ik heb geprobeerd de layout lekker creatief en origineel te maken, wat volgens mij aardig is gelukt! Jij mag trouwens ook nog wel eens wat aan je website gaan doen... @Kalle: zoiets zal wel leuk zijn ja met een spuitbus ofzo die wat graffiti spuit....
Ziet er goed uit, heb je ook een gewone link?
Maareh, ik vind zelf het menu nog niet zo geslaagd, heb jij daar nog een idee over?
Edit:
nee dus
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
Ziet er wel goed uit, maar misschien is het mooier om het in 1 rechte lijn te doen. En een mouseover effect naar donkerrood ofsow te geven.
Netjes, ziet er leuk uit.. :) (het gaat om een persoonlijke site zag ik)
Alleen 1 opmerking ik zou wel wat meer met het menu doen, ik bedoel niet 'gewone' hyperlinks met wat css-decorationshit. Waarom? Omdat die punten in een boog staan, en dat wordt nooit wat als je dat helemaal moet gaan positioneren.
Daarnaast ook dat een menu wat moet opvallen tussen het content gedeelte. Voor de rest heb je het lett. type + kleur goed uitgekozen voor zowel 'Inhoud' als 'Wie ben ik'. Ik zou alleen wat meer menu doen.
Alleen doe het niet te heftig (met kleuren), omdat de achtergrond al heftig is met allemaal soort kleuren.
edit:
Quote:
Maareh, ik vind zelf het menu nog niet zo geslaagd, heb jij daar nog een idee over?
Leuk om te lezen. Ik had deze post nog niet gelezen, toen ik begon met typen. Maar zoals je kan lezen sluit ik me hier volkomen bij aan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P
ziet er goed uit, echt, maar vraag me af hoe je dit in een HTML pagina wilt krijgen ;-)
Zo lastig is dat echt niet. Goed slicen in imageready! En werken met CSS en DIV, dat positioneren wordt nog een werkje, maar hulp daarvoor kan ie weer langs bij(lees: phphulp) ons komen.
Maar zo moeilijk is dat toch niet? Je haald alle tekst weer uit de layout, (ik heb de kale versie ook nog) pleurt 'm gewoon op de achtergrond en zet daar divjes over heen, nix moeilijks aan toch? (ik heb eigenlijk nog nooit echt gebased :D )
Maareh heeft iemand nog een concreet idee hoe en welk menu ik dan het beste kan gebruiken, moet wel een beetje creatief in het design passen....
www.siddeburen.eu , mijn site bij willekeurige foto moet je even met je muis overheen gaan, dan zie je het effect. Misschien is dat wat voor jou.
ok, kijk s op Edit:
Afbeelding = Foto
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman
Nee, ik dacht meer aan iets creatiefs...
k Jij hzegt t
De 5 bolletjes een kleur geven die er achter veel voorkomt --> blauw. En dan aan de andere kant ook.
En dan ook een kleur kiezen die veel voorkomt in de BG.
Als rollover zou je kunnen denken aan dat je met een spuitbus de link er dan op spuit of juist weg spuit. Of juist dat wanneer je met je muis er op staat de spuitbus links het allemaal weg haalt en dan als ie naar rechts gaat weer op het beeld komt.
Dat heb ik ooit eens gemaakt met een voetbal, echt niet moeilijk. Ik heb misschien nog wel een voorbeeltje ervan. Weet het niet zeker.
Mag ik dan dat voorbeeldje? :D
edit:
na langzoeken:
http://img49.imageshack.us/img49/2309/animationhomehc5.gif
psd heb ik ook.
Je moet de voetbal dan zien als spuitbus, met dat effect. Het is in theorie heel simpel te maken, tis alleen wat pruts werk....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P
Okee.. Thnx
Vind de site erg vaag overkomen. Mijn aandacht word te veelste veel naar de achtergrond van de pagina getrokken en ik zie het tekstvlak bijna niet.
Ja dat klopt, maar dat hoort wel bij zo'n site. Ik vind wel dat arendjan daarvoor toch een goede oplossing heeft gevonden het rustige zwart en wit. Dus als je leest word je niet gestoord, en daar gaat het om.
Het onderwerp is graffiti, en ja beter trek je de aandacht niet doordat. Dus weinig keus heb je niet
@Webmakerij : voor een bedrijf is dit ook niet echt een geschikte layout. Maar ik heb geprobeerd de layout lekker creatief en origineel te maken, wat volgens mij aardig is gelukt! Jij mag trouwens ook nog wel eens wat aan je website gaan doen...