Grafiek met aantal stemmen per dag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas Matthee

Bas Matthee

20/10/2009 11:49:00
Quote Anchor link
Ola!

Ik zit met een probleem waarvan de oplossing niet al te moeilijk hoort te zijn, maar ik kom er gewoon niet meer uit. Even een schets van de situatie.

Het betreft een website waar stemmen kunnen worden gehaald op een geplaatste foto. De stemmen worden per stem (en soms per 2 of meer) in de database geschreven. Ik heb in de DB een veld met het aantal stemmen (INT), en een veld met de datum (DATETIME). De stemmen kunnen worden behaald gedurende wedstijdperiodes welke kunnen verschillen van lengte. Een wedstrijd kan dus open van halverwege de ene maand tot halverwege de volgende maand, of zelfs 2 maanden later.

Nu wil ik middels php een grafiek gaan tonen met op de ene as de dagen (bijv 10 april t/m 12 juni) en de andere as het aantal behaalde stemmen per dag. De grafiek wil ik vormgeven middels divs met hoogtes of breedtes in procenten.

Hoe kan ik in deze het beste te werk gaan, want ik kom er niet meer uit. Ik heb eerst geprobeerd alle dagen in een array te zetten om vervolgens per dag het aantal stemmen op te tellen en als value in die array te zetten. Nu is echter het probleem dat dit alleen werkt wanneer de wedstrijd start en eindigd in dezelfde maand. Ik zit met aantal dagen van de maand, schrikkeljaren etc..

Zou iemand mij op weg kunnen helpen met wat toegepaste voorbeelden. Op php.net vind ik functies als strtotime, getdate en mktime, maar op de een of andere manier zie ik niet hoe het werkt.

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 15:50:41

20/10/2009 11:57:00
Quote Anchor link
Heb je al naar de date and time functions van MySQL gekeken? Zie ook deze tutorial.

Bas Matthee

Bas Matthee

20/10/2009 12:47:00
Quote Anchor link
Ik weet hoe MySQL werkt, kan ook gewoon de dagen uit de DB trekken met de opgetelde waarden van die dag, echter moet ik ook de dagen tonen op welke er geen stemmen zijn binnengekomen. Kortom, een constructie die rekening houdt met schrikkeljaar en aantal dagen in de maand

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.