Grafisch materiaal

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/12/2015 01:17:30
Quote Anchor link
Ik zoek (voor persoonlijk gebruik, niet voor een website) een woord wat je kunt gebruiken voor alle visuele uitingen. Denk aan foto's, banners, folders (drukwerk), maar ook aan bewegend beeld (video's). Is het correct om dit soort uitingen onder de noemer "grafisch materiaal" te categoriseren?

Ik dacht dat dit een juiste benaming was, totdat ik de betekenis van "grafisch" opzocht. Ik vond de betekenis "schriftelijk" en "op de vormgeving van drukwerk enz. betrekking hebbend".

Houdt dit in dat 'grafisch' wel van toepassing is op alles wat gedrukt is, maar niet op bewegende beelden (video's)? Of kun je video's ook zien als grafisch materiaal?
Gewijzigd op 20/12/2015 01:18:34 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 22:29:18

Ben van Velzen

Ben van Velzen

20/12/2015 01:21:05
Quote Anchor link
Grappig, het woordenboek loopt blijkbaar achter. Grafisch is alles dat drukwerk, animatie of filmmateriaal is.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/12/2015 01:24:18
Quote Anchor link
@Ben

Oké, thanks. Dat dacht ik ook, maar ik werd aan het twijfelen gebracht. Ik kan de verklaring van filmmateriaal zo gauw niet terugvinden.

John D

John D

20/12/2015 11:56:08
Quote Anchor link
@Ozzie: Nieuw woordenboek kopen?
;-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/12/2015 13:41:07
Quote Anchor link
Tja ... ik heb gewoon gekeken in de online Van Dale. Je zou toch verwachten dat die up to date is :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.