Grafisch materiaal
Ozzie PHP
20/12/2015 01:17:30Ik zoek (voor persoonlijk gebruik, niet voor een website) een woord wat je kunt gebruiken voor alle visuele uitingen. Denk aan foto's, banners, folders (drukwerk), maar ook aan bewegend beeld (video's). Is het correct om dit soort uitingen onder de noemer "grafisch materiaal" te categoriseren?
Ik dacht dat dit een juiste benaming was, totdat ik de betekenis van "grafisch" opzocht. Ik vond de betekenis "schriftelijk" en "op de vormgeving van drukwerk enz. betrekking hebbend".
Houdt dit in dat 'grafisch' wel van toepassing is op alles wat gedrukt is, maar niet op bewegende beelden (video's)? Of kun je video's ook zien als grafisch materiaal?
Ik dacht dat dit een juiste benaming was, totdat ik de betekenis van "grafisch" opzocht. Ik vond de betekenis "schriftelijk" en "op de vormgeving van drukwerk enz. betrekking hebbend".
Houdt dit in dat 'grafisch' wel van toepassing is op alles wat gedrukt is, maar niet op bewegende beelden (video's)? Of kun je video's ook zien als grafisch materiaal?
Gewijzigd op 20/12/2015 01:18:34 door Ozzie PHP
PHP hulp
27/11/2024 22:29:18Ben van Velzen
20/12/2015 01:21:05Grappig, het woordenboek loopt blijkbaar achter. Grafisch is alles dat drukwerk, animatie of filmmateriaal is.
Ozzie PHP
20/12/2015 01:24:18@Ben
Oké, thanks. Dat dacht ik ook, maar ik werd aan het twijfelen gebracht. Ik kan de verklaring van filmmateriaal zo gauw niet terugvinden.
Oké, thanks. Dat dacht ik ook, maar ik werd aan het twijfelen gebracht. Ik kan de verklaring van filmmateriaal zo gauw niet terugvinden.
John D
20/12/2015 11:56:08Ozzie PHP
20/12/2015 13:41:07Tja ... ik heb gewoon gekeken in de online Van Dale. Je zou toch verwachten dat die up to date is :-)