Grappige opmerkingen van beginners
Het is niet de bedoeling om iemand te bashen verder...
maar goed laten we aftrappen:
1) Waar vind ik het font 'inherit'? Deze staat in mijn CSS, maar ik kan deze nergens vinden op mijn harde schijf.?
2) Vriend van mij die net nieuw is met PHP en er nog niks van snapt vraagt aan mij hoe je moet uploaden in PHP, ik was even druk bezig en vraag of hij Google kan raadplegen.
Komt hij na 5 minuten aan met een .pl-script: "Zeg, weet jij hoe dit werkt, je kan er mee uploaden, schijnt...."
Ik: Stuur die .pl file eens? Ben wel benieuwd, hoewel PHP handiger is in mijn ogen :-).
Hij stuurt, is het een exploit om een willekeurig outdated phpBB-forum ofzo te hacken.
Mijn reactie: "Tja, je KAN ermee uploaden, maar ik durf te wedden dat dit niet je goede manier is...."
Zo, trappen jullie nu maar af. Ook om je eigen 'fouten' van vroeger mag je lachen hoor...
3) Ik was via MSN een jaar of 5 geleden een jongen aan het helpen met PHP, maar ja, hij had er niet echt de motivatie voor. Ikzelf bleef nog wel geduldig hoewle hij hier en daar wat onrustig deed. Todat ik eens besloot er wat van te zeggen: "Doe eens normaal...", ware het niet dat ik een typfout maakte en in plaats van doe het woord 'die' typte....
Hij helemaal flippen en met ziektes smijten enzo. Ik zo van: "Waarom ga je nu flippen?". Hij: "Ga zelf door joh...."
Ik: Eh... mja, dat was een typfout hoor....
Zie je het voor je: Ik erg rustig blijvend, en op eens iemand de dood in toewensen terwijl ik hem hielp? Dat zou wel apart zijn.....
Anno 2011 programmeert hij niet meer, hij heeft andere hobbie's, hoewel hij het wel redelijk ver geschopt heeft in PHP.
Gewijzigd op 20/01/2011 12:48:01 door - Ariën -
Ik had een keer een programma gemaakt wat cookies moest wissen maar hij deed mijn bureaublad opruimen en zelfvernietiging.
=D Kan zo even nergens op komen, even goed nadenken...
Ik: Ok, leuk, ga verder
Beginner: Nu dacht ik slim te zijn en maak ik gebruik de tag <noscript></noscript>
Ik: Kan, maar er zijn betere oplossingen.
Beginner: Ja zal best maar daar wil het niet over hebben, kijk ik probeer een foutmeldingen weer te geven als javascript niet aanstaat, maar het werkt niet ofzo? Zou jij er heel even naar willen kijken? (stuurt een link van pastebin)
Ik: Uhh, vind je het gek met deze code?
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<noscript>
<script type="text/javascript">
alert('Deze applicatie vereist javascript');
</script>
</noscript>
</script>
</noscript>
Quote:
Heb nu echt een *** - opmerking op mijn tong liggen, maar laat ik het niet plaatsen is ook zo beledigend ;)
Gewijzigd op 20/01/2011 13:06:13 door Niels K
Niels Kieviet op 20/01/2011 13:05:34:
Beginner: Niels, ik heb een applicatie geprogrammeerd maar daarvoor is javascript vereist.
Beginner: Nu dacht ik slim te zijn en maak ik gebruik de tag <noscript></noscript>
Beginner: Ja zal best maar daar wil het niet over hebben, kijk ik probeer een foutmeldingen weer te geven als javascript niet aanstaat, maar het werkt niet ofzo? Zou jij er heel even naar willen kijken? (stuurt een link van pastebin)
Heb nu echt een *** - opmerking op mijn tong liggen, maar laat ik het niet plaatsen is ook zo beledigend ;)
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<noscript>
</script>
</noscript>
</script>
</noscript>
Quote:
Zeg maar hoor, ik kan wel ergens tegen =D
Nee, want deze kan echt niet ;-)
Ontopic:
- Verkeerde bestanden editen
- Spaties voor de PHP tag
Maar goed, dat kan de beste overkomen toch? Vandaar dat het mij ook wel eens is overkomen :)
=D
@Niels
Hmmmm.... =]
"Ik ben net bezig met PPH, maar het werkt niet! Als ik um in de brouwser opent, dan laat hij gewon de kode zien die ik heb ingevult."
"Is het lokaal of online?"
"Lokaal"
"Wat voor server draai je lokaal?"
"Server? Neejoh gewoon opgeslagn als .html en daarna in internt Explorer geopent!"
"/instantfail"
En ook zijn Nederlands is ook al zo goed :)
Overigens 'Gewoon de code laten zien die ik heb ingevuld' lijkt logisch maar na een test van SanThe blijkt dat toch niet zo te zijn:
Check
Dat opent dus weer zo'n automatisch code-schermpje...
Komaan Niels, wees eens lekker grof haha
Naja: kom maar op! =D
@Jurrian, jammer dat je het zelf al zegt haha (grapje)
En bedankt =D Nee, ik kan serieus wel ergens tegen. en anders heb ik wel iets om terug te zeggen =P
Ik ga naar m'n bed. De volgende morgen zie ik een offline-berichtje: wil je er ook een chat bij maken? En een admin systeem?
Ik vertelde hem dat dat allemaal wel erg veel was, en ik niet wist of ik dat wel voor hem wou doen.
Twee uur later krijg ik het bericht of ik er dan ook een radio-systeem bij wou maken. En een nieuwssysteem. Heb hem nogmaals geprobeerd duidelijk te maken dat ik niet zo ver voor hem ging. Een klein systeem aanpassen oké, maar zo'n (bijna) complete site maken doe ik niet voor niks.
"Vind je het logisch dat ik je niet kan betalen? Ik ben ook nog maar 9".
Toen ging mijn mond even open van verbazing. En toen werd me duidelijk waarom hij niets van MySQL, PHP, html etc snapte.
Ik ga hier niet vertellen over wie het gaat, maar het was een niet zo slim persoon (niet Stan van Langen ofzo =P)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
function loginCheck()
{
$id = 0;
if(isset($_COOKIE['userid']))
{
$id = (int) $_COOKIE['userid'];
}
return mysql_query('SELECT * FROM users WHERE id='.$id);
}
if(loginCheck()){} gaat wel goed ;)
?>
function loginCheck()
{
$id = 0;
if(isset($_COOKIE['userid']))
{
$id = (int) $_COOKIE['userid'];
}
return mysql_query('SELECT * FROM users WHERE id='.$id);
}
if(loginCheck()){} gaat wel goed ;)
?>
Zo straks in een topic: if(FALSE) {
....
beginner:
Je hebt een string : for example this one: echo "<font color=\"green\">Bedankt voor uw bericht</font>";
Dan moet je wel escapen. Een string tussen single qoutes plaatsen is geen string meer.
Nja voor php wel, omdat php strongly typed is
Dan moet je wel escapen. Een string tussen single qoutes plaatsen is geen string meer.
Nja voor php wel, omdat php strongly typed is
Slimmert.
Ik kreeg het weekend een vraag en die kwam neer op dit probleem
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
if(!isset($_GET['p'])
{
$_GET['p'] = 'home';
}
if(isset($_GET['p']) )
{
switch ($_GET['p'])
{
case 'contact' : include 'pages/contact.php'; break;
case 'about' : include 'pages/about.php'; break;
//nog een rijtje, geen home
default : include 'pages/404.php'; break;
}
}
else
{
include 'pages/home.php';
}
?>
if(!isset($_GET['p'])
{
$_GET['p'] = 'home';
}
if(isset($_GET['p']) )
{
switch ($_GET['p'])
{
case 'contact' : include 'pages/contact.php'; break;
case 'about' : include 'pages/about.php'; break;
//nog een rijtje, geen home
default : include 'pages/404.php'; break;
}
}
else
{
include 'pages/home.php';
}
?>
Waarom geeft die een 404 op de homepage?
Eigenlijk zijn het vaak van de kleine dingen die het leven zo zuur kunnen maken
Gewijzigd op 02/02/2011 09:20:42 door TJVB tvb
Lol, maar dat is iets wat je pas weet wanneer je het gebruikt ;-) De opzet is op zich logisch, maar had in dit geval beter empty kunnen gebruiken!