Gridpak

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »
Casper B

Casper B

16/06/2012 22:35:08
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een vraag betreft het grid systeem gridpak.
http://gridpak.com/

Gridpak is een erg handig systeem om een grid voor een website te ontwikkelen, alleen begrijp ik 1 gedeelte niet.
Voor het maken van het grid moet je 3 verschillende inputs invullen.
Voor de duidelijkheid:
- No. of columns
- column padding
- gutter width

Het aantal kolommen stel je in met ("no. of colomns"), gutter width is voor de ruimte per kolom.
De overige "colomn padding" begrijp ik alleen niet. Weet iemand waarvoor deze bedoeld is.
Het is inderdaad te gebruiken voor de padding, maar waarvoor is de padding? Voor de binnenkant van een kolom of?

Ik hoor graag van jullie.
Mocht er nog een vraag zijn hoor ik het uiteraard ook graag.

Gr. Casper B

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 08:10:39

Eddy E

Eddy E

17/06/2012 09:13:49
Quote Anchor link
Ruimte links/rechts IN de kolom. Dus de padding.

Zoek even het box-model op. Dit is dat.

Casper B

Casper B

17/06/2012 12:12:40
Quote Anchor link
@Eddy Erkelens,

Oke, dat is inderdaad dan de padding, die aan de binnenkant van de kolom komt. Maar moet je al voor een kolom gebruiken?
Wat ik wil is een container van 940px breed, met 3 kolommen. De kolom breedte past hij automatisch aan, en ik regel met de gutter width, de ruimte tussen elke kolom.

Ik wil mijn portfolio items net zo breed als de kolom hebben, zonder de padding dan, allen ik wil wel de padding hebben voor mijn tekst. Dan hoef ik dus geen padding bij mijn grid te gebruiken? Waarvoor wordt de padding dan wel meestal voor gebruikt, bij een grid?

Tevens als ik via de website http://gridpak.com mijn grid ontwikkel zet ik de slide op 940 (mijn container breedte). Als ik vervolgens de zip download en de afbeelding in mijn ontwerp in photoshop plaats, is het grid opeens 960 breed?

Nu vraag ik me eigenlijk tijdens het typen van dit bericht af. Zijn grids niet allemaal alleen gericht op een container breedte van 960px?

Thnkx alvast!
Als ik vervolgens

Wouter J

Wouter J

17/06/2012 12:57:53
Quote Anchor link
Quote:
Zijn grids niet allemaal alleen gericht op een container breedte van 960px?

Nee, het populairste grid systeem is het 960gs, maar er zijn er nog veel meer.

Ik maak zelf altijd gebruik van het 978gs, dat is een pakket van 6(?) grid systemen voor elke resoltutie. Erg handig!

Quote:
Als ik vervolgens de zip download en de afbeelding in mijn ontwerp in photoshop plaats, is het grid opeens 960 breed?

Dan ben je vergeten om op 'Add breakpoint' te klikken, anders gaat hij oneindig door (wat ze hebben ingesteld op 960px).

Quote:
Dan hoef ik dus geen padding bij mijn grid te gebruiken?

Nee, je zou dan een extra class kunnen maken die de padding toevoegt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<style>
/*
   zorg dat het met het juiste box model werkt,
   zodat we geen problemen krijgen als we padding toevoegen
 */
.col { -moz-box-sizing: border-box; -webkit-box-sizing: border-box; box-sizing: border-box; }
.text { padding: 10px; } /* vul hier jou gewenste padding in */

Casper B

Casper B

17/06/2012 13:12:04
Quote Anchor link
@Wouter J

Oke thnkx. Zeker een goede site om vaker te gebruiken.
Even terugkomend op Gridpak.com.
Over dit stuk wat ik vroeg:
Quote:
Als ik vervolgens de zip download en de afbeelding in mijn ontwerp in photoshop plaats, is het grid opeens 960 breed?

Waar zou ik dan een 'Add breakpoint' moeten plaatsen? Wanneer ik toch een grid van 940 wil hebben. Is het niet aan te passen in de code op 960 te veranderen in 940?

Wouter J

Wouter J

17/06/2012 13:13:17
Quote Anchor link
Je hebt onder de input veldjes een button Add Breakpoint en daar moet je op klikken.

Casper B

Casper B

17/06/2012 13:16:18
Quote Anchor link
Ja klopt. Eerst op 940 slepen en dan een breakpoint toevoegen dus.
als ik dat heb gedaan krijg ik een afbeelding van 'grid-940_to_infinity'. Alleen die is dan weer 960 breed...

Momenteel heb ik een breakpoint op 940 gezet, en het aantal kolommen, gutter en padding aangegeven. Nu geeft hij ook aan van 940 - oneindig.. en toch is het grid 960 breed haha.
Gewijzigd op 17/06/2012 13:19:36 door Casper B

Wouter J

Wouter J

17/06/2012 13:20:00
Quote Anchor link
Ja, omdat je het plaatje 940 to infinity oftewel het stuk na het breakpoint. Je moet het plaatje pakken van het stuk voor het breakpoint.

Casper B

Casper B

17/06/2012 13:26:47
Quote Anchor link
Ja oke. En ik zit nu even in de code te kijken.
Css:
Dan zie je de comments staan. Dus 940 tot oneindig hebben die percentages voor de kolommen. En waarschijnlijk is span 3, de kolom breedte die dus 100% is en zich uiteindelijk altijd aanpast aan de breedte van de container?
Want span 1 en 2 zijn voor de padding en gutter...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
/* Reusable column setup */
.col {
    border:0px solid rgba(0,0,0,0);
    float:left;
    -webkit-box-sizing:border-box;
    -moz-box-sizing:border-box;
    box-sizing:border-box;
    -moz-background-clip:padding-box !important;
    -webkit-background-clip:padding-box !important;
    background-clip:padding-box !important;
}

/* 1. 3 Column Grid 0px - 939px
    -----------------------------------------------------------------------------

Span 1:    33.3333333333%
    Span 2:    66.6666666667%
    Span 3:    100%

----------------------------------------------------------------------------- */

@media screen and (min-width: 0px) and (max-width: 939px) {

.row {
            margin-left:-30px;
        }
        .col {
            border-left-width:30px;
            padding:0 0px;
        }

/*
        Add your semantic classnames in alongside their corresponding spans here. e.g.

.span_3,
        .my_semantic_class_name {
            ...
        }
        */

.span_1 {
            width:33.3333333333%;
        }
        .span_2 {
            width:66.6666666667%;
        }
        .span_3 {
            margin-left:0;
            width:100%;
        }
    }

/* 2. 3 Column Grid 940px - Infinity
    -----------------------------------------------------------------------------

Span 1:    33.3333333333%
    Span 2:    66.6666666667%
    Span 3:    100%

----------------------------------------------------------------------------- */

@media screen and (min-width: 940px) {

.row {
        }
        .col {
            border-left-width:30px;
            padding:0 0px;
        }

.span_1 {
            width:33.3333333333%;
        }
        .span_2 {
            width:66.6666666667%;
        }
        .span_3 {
            margin-left:0;
            width:100%;
        }
    }

PS. Heb nu alleen 1 breakpoint geplaatst.

Casper B

Casper B

21/06/2012 16:13:53
Quote Anchor link
Momenteel heb ik het gridpak weer opgepakt, maar helaas krijg ik het niet goed werkend.
Wanneer ik op http://gridpak.com/about/ en naar onder scroll en het pop-upje bij css aanklik, opent zich een scherm met de techniek achter gridpak. Ik heb de linker "tutorial" gebruikt om het op te zetten, wanneer ik vervolgens de css van mijn gridpak aan de html link, staat alles ongeveer op zijn plaats.
Wat er nu niet helemaal werkt is de class "row"...
Deze heeft als style:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        .row {
        }

[/code[

De row div komt heel raar te staan. Niet alleen steekt deze div ivm de negative waarde uit de container, maar de positionering van het object is ook erg raar, deze komt boven de slider en navigatie uit...
Waar kan dit aan liggen. De slider en navigatie hebben wel als style float: left; ...

Wanneer ik een bezoekje aan de gridpak site neem en de about pagiana onderzoek met firebug, dan zie ik dat de div row wel goed staat en tevens een float: left en marges heeft...

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Casper

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.