Grote foto's uploaden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nummer

Nummer

21/05/2007 17:25:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een website gemaakt, waarbij ook de mogelijkheid bestaat om foto's te uploaden. Nu is het probleem alleen dat hij grote foto's niet kan uploaden. Nu is mijn vraag, is er standaard een max voor de grootte van een bestand, en zo ja, hoe kan ik die terugvinden voor mijn host?

Als ik deze max weet, kan ik die ook aanpassen, of is er een andere mogelijkheid om die max te omzeilen of iets dergelijks?

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 14:23:28

Thijs X

Thijs X

21/05/2007 17:31:00
Quote Anchor link
Ergens in je php.ini staat bijvoorbeeld hetvolgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
; Maximum allowed size for uploaded files.
upload_max_filesize = 2M

Neem contact op met je hoster om te vragen of ze het willen veranderen.

Bo az

Bo az

21/05/2007 17:36:00
Quote Anchor link
De vraag is, wil je dat echt van die grote foto's? foto's die ik maak op 6.3mp zijn +/- 1.5Mb dat blijft nog wel onder de 2Mb die standaard is. Maar zo'n foto is nog veel te groot om te bekijken, het laden duurt wel even soms, dus maak ik ze altijd kleiner. Dat lijkt me dan ook in jou geval de oplossing, gewoon kleiner maken.

Nummer

Nummer

21/05/2007 17:38:00
Quote Anchor link
Hmm, dat staat er inderdaad.

Maar dan is dat dus niet het probleem. Het bestand dat ik upload is namelijk 1,76MB. Zou het dan aan de tijd kunnen liggen dat hij er mee bezig is?

- SanThe -

- SanThe -

21/05/2007 17:46:00
Quote Anchor link
Bovenin je script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

// rest van het script
?>

Nummer

Nummer

21/05/2007 17:56:00
Quote Anchor link
Nu krijg ik de volgende foutmelding:

Fatal error: Allowed memory size of 20971520 bytes exhausted (tried to allocate 9088 bytes)

Is daar iets aan te doen?

De foto die ik hierbij probeerde te uploaden was 452 KB, welke ik ook verklein, zoals Boaz ook al adviseerde.

Deze foutmelding geeft hij overigens bij de volgende regel:

Code (php)
1
2
3
<?php
$source_id
= imageCreateFromJPEG("$sourcefile");
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nummer

- SanThe -

- SanThe -

21/05/2007 18:08:00
Quote Anchor link
De server heeft een beperking op het gebruik van geheugen door php. Dit toegekende geheugen is te weinig. Ik zou zeggen: Neem contact op met je host en vraag of ze dat willen vergroten.

Nummer

Nummer

22/05/2007 19:00:00
Quote Anchor link
Hmm, heb ondertussen gevraagd of ze het willen vergroten. Ze gingen kijken wat ze er aan konden doen en ik zou nog van ze horen. In ieder geval bedankt voor de uitleg.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.