GROUP BY .. LIKE %CONCAT('%',SUBSTRING(...),'%')

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Nick Peters

Nick Peters

08/10/2006 00:31:00
Quote Anchor link
het doel van de volgende code is om te groeperen op het gedeelte van een referer tussen de "q=" en het "&" teken..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
mysql_query("
SELECT referer, SUM(visits) AS visits, SUM(hits) AS hits
FROM stats
WHERE referer != 'bookmark' AND referer != ''

GROUP BY referer

LIKE CONCAT('%',SUBSTRING(SUBSTRING(referer FROM LOCATE('q=',referer)) FROM LOCATE('&',SUBSTRING(referer FROM LOCATE('q=',referer))),'%')
ORDER BY visits DESC
LIMIT 10
"
) or die(mysql_error());
?>

Geeft de volgende error:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''%') ORDER BY visits DESC, hits DESC LIMIT 10' at line 1

En ik weet nog steeds niet hoe ik de buitenste substring moet gebruiken om het goede resultaat te krijgen.

Dit is de code overzichtelijk uitgewerkt:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
SUBSTRING
(
    SUBSTRING
    ( // hij pakt hier het stuk na q=, je houdt over: zoekwoord&blabla=blabla&blabla=ja
        referer
        FROM
        LOCATE
        (
            'q=',referer
        )
    )

FROM
    LOCATE
    ( // hij pakt hier de positie van het eerste & teken
        '&',
        SUBSTRING
        ( // hij pakt hier het stuk na q=, je houdt over: zoekwoord&blabla=blabla&blabla=ja
            referer
            FROM
            LOCATE
            (
                'q=',referer
            )
        )
    )
)

?>

Op de error na gaat het mis bij de FROM in de buitenste SUBSTRING, hij moet daar namelijk het gedeelte voor het & teken pakken.. en niet erna.

Ik hoop echt dat iemand de moeite neemt om mij te helpen, ben er al veel te lang mee bezig..

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nick Peters

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 13:32:49

Robert Deiman

Robert Deiman

08/10/2006 09:06:00
Quote Anchor link
Ik neem aan dat het om een GET waarde gaat?

$waarde tussen q= en & kan je ophalen door:

$_GET['q']

Nick Peters

Nick Peters

08/10/2006 11:14:00
Quote Anchor link
Als je het hele verhaal leest.. dan weet je wat het probleem is, zo'n nutteloze reactie heb ik niks aan..

Lissy Pixel

Lissy Pixel

08/10/2006 11:17:00
Quote Anchor link
*kuch* ... en dat zegt iemand met 8 post en zelf verder (nog) niet heeft meegedaan aan het forum..... *kuch*

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2006 11:52:00
Quote Anchor link
lissy:
*kuch* ... en dat zegt iemand met 8 post en zelf verder (nog) niet heeft meegedaan aan het forum..... *kuch*

Gezien de SQL weet hij wel waar hij het over heeft.
Ik snap helemaal nicx van die GROUP BY LIKE(CONCAT

Nick Peters

Nick Peters

08/10/2006 11:54:00
Quote Anchor link
Oke, zijn er hier mensen die het misschien wel weten?

Alvast bedankt in elk geval. (Zit een beetje met mijn handen in het haar..)

Wat uitleg voor mensen die van mijn probleem wat kunnen leren:

GROUP BY referer
dit groepeert de resultaten op 'referer', wat een veld in de database is.

LIKE, is een soort zoekfunctie binnen mysql.

CONCAT('%', ... ,'%')
plakt de procent tekens eraan, voor de zoekfunctie.. hij groepeert dan de resultaten waarin een bepaald stuk voorkomt.. Die procent tekens geven aan dat er een stuk voor mag zitten, en een stuk erna.

SUBSTRING() deze functie pakt een stuk van een string vanaf een opgegeven positie, dit is tenminste met FROM erin verwerkt zo.. ik moet dus de substring tot een bepaalde positie hebben..

LOCATE() deze functie geeft de positie voor de functie substring aan.. hij kijkt op welke positie een bepaald teken voorkomt.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2006 11:57:00
Quote Anchor link
Frank en Jan Koehoorn zijn hiero ook errug handig met sql.

Maar even voor mijn beeld vorming wordt die LIKE gebruikt in het GROUP BY gedeelte?

Nick Peters

Nick Peters

08/10/2006 12:01:00
Quote Anchor link
Ja, die wordt inderdaad in de GROUP BY gebruikt

Legolas

Legolas

08/10/2006 12:01:00
Quote Anchor link
volgens mij mag de concat maar met 2 stukjes string in plaats van 3

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2006 12:04:00
Quote Anchor link
@Legolas
Nee hoor

SELECT CONCAT('My', 'S', 'QL');
-> 'MySQL'
mysql> SELECT CONCAT('My', NULL, 'QL');
-> NULL
mysql> SELECT CONCAT(14.3);
-> '14.3'

Nick Peters

Nick Peters

08/10/2006 12:06:00
Quote Anchor link
Nee, dit kan ook met 3 strings. (naar mijn weten..)

Legolas

Legolas

08/10/2006 12:07:00
Quote Anchor link
Na nog wat beter gekeken te hebben: volgens mij mist er een haakje sluiten voor die laatste procent in de concat.

EDIT:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
CONCAT(
  '%',SUBSTRING(
    SUBSTRING(
      referer FROM LOCATE(
        'q=',referer
      )
    ) FROM LOCATE(
      '&',SUBSTRING(
        referer FROM LOCATE(
          'q=',referer
        )
      )
    ),'%'
  )

EDIT2: Er zijn hier dus meer open haakjes bedoelde ik
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Legolas

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2006 12:07:00
Quote Anchor link
Moet die LIKE daar wel?

SELECT
id, SUM(id) as totaal
FROM tabel
WHERE
ding LIKE 'ding'
GROUP BY id
HAVING id > 50

zo ies het isgeleerd

Nick Peters

Nick Peters

08/10/2006 12:12:00
Quote Anchor link
Een extra haakje voor het procent teken heeft inderdaad de error weggehaald.

Is er geen oplossing voor de substring? Het lijkt me toch niet dat de substring alleen maar vanaf een bepaalde positie kan pakken? Ik moet juist het stuk tot een bepaalde positie hebben..

Klaasjan, heb je eventueel een alternatief?

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2006 12:15:00
Quote Anchor link
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bereiken wil dus als je dat eerst eens uitlegt?

Nick Peters

Nick Peters

08/10/2006 12:17:00
Quote Anchor link
In het veld 'referer' staan records als het volgende:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dsfdfsdf&btnG=Google+zoeken&meta=

Het doel is om te groeperen op records die hetzelfde hebben staan tussen: q= en &

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2006 12:19:00
Quote Anchor link
GROUP by ".$_GET['q'] ?

hoe lijkt dat, dat bedoelde Robert ook vlgns mij in zijn post van 9.06

Nick Peters

Nick Peters

08/10/2006 12:21:00
Quote Anchor link
Hij moet groeperen op records in de database.. niet op de adresbalk

Die URL staat in de database als record.. hij moet groeperen op een gedeelte in een record.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2006 12:24:00
Quote Anchor link
Nu snap ik het Je wilt weten welke vragen er aan GOOGLE gesteld waarmee mensen op jou site kwamen

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2006 12:26:00
Quote Anchor link
Dat kan ik zo een twee drie niet voor je maken met alleen SQL sorry

Nick Peters

Nick Peters

08/10/2006 12:26:00
Quote Anchor link
Klopt, veel zoekmachines gebruiken de GET variabele: q om het gezochte woord aan te geven.. die gezochte woorden wil ik eruit filteren om te weten hoeveel bezoekers er per gezocht woord op mijn site komen..

Oke helaas.. maar er is vast wel iemand die het wel lukt?
Ik had het werkend, alleen moest ik daar 2 queries voor gebruiken en dan had ik het gewenste resultaat niet, want dat kan alleen met 1 querie.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.