GSM data
alex zaanen
15/08/2011 01:46:49Hoi allemaal,
Ik vraag mij af welke gegevens je met php allemaal uit een gsm kan trekken.
Ik wil graag een gsm unique maken bij site bezoek.
IP werkt hier niet voor.
Ik vraag mij af welke gegevens je met php allemaal uit een gsm kan trekken.
Ik wil graag een gsm unique maken bij site bezoek.
IP werkt hier niet voor.
PHP hulp
24/11/2024 11:19:22Browser informatie ($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'])? Ook wanneer je met een mobiele telefoon een website bezoekt is dit in combinatie met een IP adres vrijwel uniek.
Elwin - Fratsloos
15/08/2011 12:15:39Bas Kreleger op 15/08/2011 10:47:32:
Ook wanneer je met een mobiele telefoon een website bezoekt is dit in combinatie met een IP adres vrijwel uniek.
Zou het? Ik vraag het me af, voor zover ik weet hebben mobiele telefoons geen vast IP-adres en kan je dus in een IP-range van Tmobile volop iPhones tegenkomen, die allemaal dezelfde data in $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'].
Zoals ik de vraag van de TS lees wil hij lokale gegevens van een telefoon kunnen lezen, gelukkig kan dat niet zomaar.
Ik denk dat de TS cookies moet gebruiken om (instellingen van) bezoekers te onthouden.
Ozzie PHP
15/08/2011 12:32:59alex zaanen
15/08/2011 19:02:53Nee het gaat mij hier om.
Ik ben bezig met een voting script en ik wil het ipadres wisselen van mobiele telefoons tegen gaan om het stemmen wat eerlijker te houden.Cookies zijn vrij onbetrouwbaar dus die wil ik eigenlijk niet gebruiken. ik zoek dus een oplossing om die mobiele devices beter vast te leggen.
Ik ben bezig met een voting script en ik wil het ipadres wisselen van mobiele telefoons tegen gaan om het stemmen wat eerlijker te houden.Cookies zijn vrij onbetrouwbaar dus die wil ik eigenlijk niet gebruiken. ik zoek dus een oplossing om die mobiele devices beter vast te leggen.
Eric Wagener
15/08/2011 19:21:32Hier is toevallig nog iemand met dit probleem.
alex zaanen
15/08/2011 19:35:09Eric,
Dat is niet helemaal waar das niet toevallig nog iemand. Ik ben lid bij beide fora. en vraag gewoon beide fora om raad.
Dat is niet helemaal waar das niet toevallig nog iemand. Ik ben lid bij beide fora. en vraag gewoon beide fora om raad.