hacken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 14:17:45
Quote Anchor link
Ik vraag me af wat de belangrijkste reden is waarom hackers hacken, en waarop ze zich vooral richten.

Gaat het ze om de gegevens in de database (wachtwoorden) of gaat het ze om de code, of willen ze een website kunnen overnemen?

En op welke manier wordt er meestal gehackt. Is dat via SQL injection? Of proberen ze daadwerkelijk je server binnen te dringen?

Ik vraag me dat af, omdat ik mezelf afvraag of ik nog extra maatregelen moet nemen voor het geval ze de server zijn binnengedrongen?

Stel ik heb bijv. een config bestand met database wachtwoorden, moet ik daar dan nog een of andere encryptie overheen gooien zodat het niet de echte wachtwoorden zijn waarmee ze in een database kunnen inloggen? Of zeggen jullie, als ze binnen zijn dan is het toch al te laat?

Zijn er hier overigens wel eens mensen gehackt?

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 14:35:34

Koen Hollander

Koen Hollander

10/04/2013 14:26:53
Quote Anchor link
Ik kan het niet laten om mijn kennis/mening met jullie te delen omdat ik ook kan hacken, en ik deed het met de zelfde motieven als mijn collega's.

Motief:
Je bent afgewezen voor een functie op een forum/website/noem maar op. Je wilt wraak nemen, je gaat dus kijken of je binnen kan dringen. Als dat kan zoeken ze de wachtwoorden op en indien mogelijk gaan ze het door een soort tool halen waardoor het wachtwoord zichtbaar is. Er blijven veel mensen die een makkelijk wachtwoord kiezen die dus zichtbaar zal zijn voor die tool. Op deze manier kunnen ze dus het wachtwoord van de Administrator zien en inloggen op dat account.

Om een hack te voorkomen kan je het beste de volgende veilheidsmaatregelen nemen:
* Wachtwoorden met SHA1 of sterker opslaan (MD5 niet)
* Maak geen gebruik van het root account(SQL), maar van een account met rechten op de database die je gebruikt.
* Beveilig je SQL opdrachten (escapen bedoel ik)
* Ga de formulier methode GET zoveel mogelijk uit de weg.
* Een SSL certificaat wilt ook wel eens helpen.
Mvg,
Koen
Gewijzigd op 10/04/2013 14:30:35 door Koen Hollander

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/04/2013 14:28:44
Quote Anchor link
Dit is misschien wel interessant leesvoer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hacker

Het geeft aan:
Wat het verschil tussen hackers, en crackers zijn. (hoewel ik opeens wel trek krijg ik een cracker Afbeelding)
Welke hackers er zijn, black, grey en white...

Ikzelf ben vroeger wel eens een keer gehackt, maar dat was gewoon door een zeer brak inlogsysteem. Infeite kon je gewoon spreken van scriptkiddie's die met cookies aan het rommelen waren.

Ikzelf heb het idee dat veel hacks in sites ontstaan door SQL-injection, en verouderde en 'vergeten' code. Hiervoor is weinig kennis nodig, en het is niet bepaald OS/programma/service gebonden om te toegang tot te krijgen vergeleken met exploits in services/programma's welke in latere versies gepatched worden.
Als hier niet in een applicatie op wordt gefilterd heeft iemand vrij spel. Ikzelf heb op deze manier wel eens een grote website gehackt. Uiteraard heb ik niks aangepast en netjes de ICT-beheerder gewaarschuwd.

Als dank kreeg ik een gepaste beloning met wat cadeaubonnen een rondleiding in het datacentrum... ;-)
Gewijzigd op 10/04/2013 14:31:41 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 14:33:53
Quote Anchor link
@Koen: Heb jij zelf wel eens succesvol een site gehackt Koen? Ik ben trouwens meer benieuwd waarom de grote jongens het doen, dus niet naar persoonlijke "wraakacties".

@Aar: thanks, ik ga even lezen.

Maar wat ik me dus wel afvraag... stel ik heb een config bestand met database-wachtwoorden, moet ik die wachtwoorden dan "envrypten" zodat de hackers er niet meteen mee kunnen inloggen in een database? Of is dat "schijnveiligheid"?

Koen Hollander

Koen Hollander

10/04/2013 14:39:42
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 10/04/2013 14:33:53:
@Koen: Heb jij zelf wel eens succesvol een site gehackt Koen? Ik ben trouwens meer benieuwd waarom de grote jongens het doen, dus niet naar persoonlijke "wraakacties".

Ja dat is me 2 keer gelukt :), maar daarna ook meteen verteld. (1 van die was oude basisschool. Systeembeheerder heeft onbeveiligd wachtwoord en ontvangt op mail wachtwoord uit leerlingvolgsysteem, als ik zin had had ik alles vervalst)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 14:42:33
Quote Anchor link
Wat bedoel je met dat hij een onbeveiligd wachtwoord heeft? En hoe ben jij dan achter dat wachtwoord gekomen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/04/2013 14:42:51
Quote Anchor link
Ze doen het ook om het geld (legaal gezien), maar ook om aan programmamakers aan te tonen of er kwetsbaarheden in hun applicaties zitten. Kijk maar eens naar de Pwn2Own-wedstrijd.

Ook wordt er gehackt om op illegale wijze data te verkopen. Denk eens aan grote sites en de hoeveelheid mailadressen die bevatten. Die kan je mooi doorverkopen. En wat dacht je van creditcards, een ware goudmijn voor de criminele hacker.

Ik heb nooit kwaads in de zin gehad met hacken.
Gewijzigd op 10/04/2013 14:45:11 door - Ariën -

Koen Hollander

Koen Hollander

10/04/2013 14:43:43
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 10/04/2013 14:42:33:
Wat bedoel je met dat hij een onbeveiligd wachtwoord heeft? En hoe ben jij dan achter dat wachtwoord gekomen?

Met SQL injectie in een programma (Havij) keek ik in de users tabel en toen stond dat wachtwoord daar(Onbeveiligd=Ongecodeerd)

Toevoeging op 10/04/2013 14:44:37:

Quote:
Ze doen het ook om het geld
Wie doet het daar niet om?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 14:48:24
Quote Anchor link
Ah oké... dat programma (Havij) moet ik ook maar eens een keer proberen. Altijd slim om je eigen site ook goed te testen.

Koen Hollander

Koen Hollander

10/04/2013 14:53:04
Quote Anchor link
Meteen een linkje, dan hoef je niet te zoeken:
Zie reactie Jordi

Ik geef je maar het hele pakket, heb op youtube een tutorial staan:
http://www.youtube.com/watch?v=7ybwrBvJi6Q
Gewijzigd op 10/04/2013 15:26:27 door Koen Hollander

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 14:54:29
Quote Anchor link
thanks ;)

Joakim Broden

Joakim Broden

10/04/2013 14:55:23
Quote Anchor link
Er zijn ook gewoon hackers die het doen vanwege de uitdaging. Om steeds grotere moeilijkere websites te hacken geeft hun een kick zonder echt iets kwaads te willen doen.

Koen Hollander

Koen Hollander

10/04/2013 14:56:52
Quote Anchor link
Hertog Jan op 10/04/2013 14:55:23:
Er zijn ook gewoon hackers die het doen vanwege de uitdaging. Om steeds grotere moeilijkere websites te hacken geeft hun een kick zonder echt iets kwaads te willen doen.

Dat doet me denken aan die ING mensen (Dat is echter wel een DOS)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/04/2013 14:57:20
Quote Anchor link
Let er wel op dat Havij vaak al als een virus wordt gezien. Ik gok een false-positive, maar het ligt eraan waar je dat downloadt.

Laten we over de andere locaties dan waar het daadwerkelijk vandaan maar verder niet uitwijden ;-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 14:59:20
Quote Anchor link
Euhh... je bedoelt dat het een virus bevat?

Koen Hollander

Koen Hollander

10/04/2013 15:00:21
Quote Anchor link
- Aar - op 10/04/2013 14:57:20:
Let er wel op dat Havij vaak al als een virus wordt gezien. Ik gok een false-positive, maar het ligt eraan waar je dat downloadt.

Laten we over de andere locaties dan waar het daadwerkelijk vandaan maar verder niet uitwijden ;-)

Vaker een virusscan over gegooid met verschillende programma's. Ze herkennen het niet.
@Ozzie:
Mijn download bevat geen virus. Heb hem net ook gedownload. (Dit is een nieuwere versie)

Toevoeging op 10/04/2013 15:02:09:

ALs je een andere zoekt kan je kijken op filecrop.com
Daar haal ik mijn programmatje's vandaan
Gewijzigd op 10/04/2013 15:01:18 door Koen Hollander

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 15:02:25
Quote Anchor link
Oké.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

10/04/2013 15:23:31
Quote Anchor link
De "kick" speelt vaak een grote rol. Het gaat er vaak om hoe diep je in een systeem kan komen of wat de waarde is van de data. Gebruikersgegevens zijn bijvoorbeeld veel maar waard dan wat nieuwsartikeltjes, maar de logingegevens van een admin heeft vaak nog meer van waarde.

Nu is het zo dat ik ook weleens in een systeem heb ingebroken, maar het melden hier van wordt niet altijd gerespecteerd (vaak wel).

@Koen
Een DDoS is absoluut geen hack maar dat heeft ook weer redenen. Zie een DDoS als een protest op het internet. Het is tijdelijk de toegang tot de site verbreken.

Havij kun je downloaden op de website van itsecteam. Je deelt nu de pro versie welke gekraakt is, dat is niet toegestaan op phphulp.

@Aar
Havij wordt niet gezien als virus maar als hack tool, deze worden ook geblokkeerd door de virusscanner.
Gewijzigd op 10/04/2013 15:29:27 door Jordi Kroon

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 15:40:31
Quote Anchor link
Koen, ik heb je tutorial gezien. Maar dat je daar zo makkelijk kunt inloggen... komt dat puur door SQL injectie?

Koen Hollander

Koen Hollander

10/04/2013 15:42:41
Quote Anchor link
Ja, ik heb er verder niks aan gedaan. Alleen de injectie, verder niks.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 15:44:46
Quote Anchor link
Bizar... wel link dat SQL injectie dan. Je trekt zo de complete database naar boven :-/

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.