Hackers hulp gevraagd
Ik ben op school geblokkeerd van de computers omdat ik COD op mijn schijf heb staan. Nu heb ik een weddenschap met mijn informatica docent dat als het lukt om via een ander account administratierechten te krijgen en alle programma's te kunnen uitvoeren, ik dan mijn account weer terug krijg. Hij beweert namelijk dat het waterdicht is. (niet dus!)
De beheer van de computers en server wordt gedaan door een bedrijf. Maar ondans dat ben ik al een heel eind. Ik heb het register gekraakt en taakbeheer ingeschakeld. In het register kan ik nog niet alles veranderen wat in HKCU zin. Heeft iemand nog verdere tips of trucks die me zouden kunnen helpen?
leuk idee!! en veel succes ;)
Umm.. ik heb wel een scriptje ergens liggen dat ik mezelf lokaal admin kan maken..
You f^c|<'d it up, and made a promise, and now you want us to solve it???
wat wil je nou precies van ons weten??
Als dat genoeg is voor je docent ben je zo klaar.
Nee het is via een domein, dat is het probleem. Booten via een cd/dvd/floppy/usb gaat niet want er zit een bios password op de computers. Het profiel wordt vanaf de server geladen en dan pas kun je het gebruiken. Het is op deze manier al wel gelukt om regedit open te breken.
Maar is er niks leuks te vinden om het inlogscherm te faken en dan de inlogdata op te slaan oid?
Anders zou je nog een keylogger kunnen gebruiken om het mailwachtwoord ofzo te loggen, mits deze hetzelfde is als het gebruikerswachtwoord.
Pim schreef op 28.01.2010 17:02:
Ik zie iemand dat nog niet zo snel doen op een school ..Even computer openschroeven
yorick17 schreef op 28.01.2010 16:43:
.... want er zit een bios password op de computers ....
Openschroeven, batterijtje er even uithalen, even wachten, batterijtje weer terugzetten en gaan zonder password.
Yearupie schreef op 28.01.2010 17:05:
Ik zie iemand dat nog niet zo snel doen op een school ..Even computer openschroeven
Klopt, op zich weet ik wel hou ik een bios ww kan opschonen. Maar wat je zegt is idd waar. We zitten daan met z'n 40 in een informatica lokaal en ik als achterste kan wel veel dingen doen die niet zo goed te zien zijn voor de leraar en mede lerlingen, maar zomaar ff openschroeven midden in de klas zit er denk ik niet bij.
yorick17 schreef op 28.01.2010 16:43:
Nee het is via een domein, dat is het probleem. Booten via een cd/dvd/floppy/usb gaat niet want er zit een bios password op de computers. Het profiel wordt vanaf de server geladen en dan pas kun je het gebruiken. Het is op deze manier al wel gelukt om regedit open te breken.
Die methode gaat dus niet werken. tenzij hij wel alleen een game wilt spelen. :P
Kan je niet contact opnemen met dat bedrijf en vragen of ze je kunnen helpen met hacken in hun systeem? ;)
Tamara schreef op 28.01.2010 17:11:
Zij zijn de mensen die me geblokkeerd hebben. Maar ik dacht ook dat ik nooit zo ver zou kunnen komen in het systeem. commandline zelf werkt niet maar batch files wel. Heeft niemand een leuk programma of een scriptje dat de boel kan omzeilen of zo?Kan je niet contact opnemen met dat bedrijf en vragen of ze je kunnen helpen met hacken in hun systeem? ;)
Yearupie schreef op 28.01.2010 17:05:
Het leuke is dat wij Dell optiplex hebben met een schuiver die je naar achter drukt en de bovenkant wipt omhoog. In minder dan 15 seconden had ik de cd rom speler uitgeschakeld ;)
Ik geloof dat je met dat truckje maar ff moet uitlegen want wij hebben op school ook Dell OptiPlex GX520 en Dell OptiPlex 755. Maar dan nog moet je hem uit elkaar halen of niet?
Windows wordt niet voor niets zoveel gebruikt :-).
Ow, de meeste pc's zijn simpel open te slopen, twee schroefjes achter loshalen en de klep eraf schuiven. Knopjes aan de zijkant indrukken en de klep eraf schuiven. Maar dat valt ook vaak weer te beveiligen met een hangslot o.i.d.
Ook kunnen sommige systemen gewoon bij het booten al een factory image terug zetten.
en dat dan in een .bat file stoppen
(http://www.hackersworld.nl/gscripts.php?p=bat)
Het is mij gelukt om via de program files(van de server) welke als verborgen map zijn, in te loggen in het programma NetOpSchool als administrator hierdoor kreeg ik vrijspel in het meekijken, blokkeren van muis en toetsenbord en berichten tonen op de pc van de gewone gebruiker. (vooral leuk om bij de docent zelf te doen)
Ik vond dit niet genoeg en ben verder gegaan. Ik kwam in diezelfde program files. Ook een verborgen map tegen van novell. daar kwam ik een readme tegen. Langzaam deze stap voor stap uitgevoerd en ik was administrator. er zit namelijk een functie op dat als de administrator al zijn gegevens kwijt is, hij een nieuw account aan kan maken en zichzelf weer admin kan maken. de readme vindt je geheid als je in de 1e verborgen map van novell komt.
ja zoiets probeer ik dus ook alleen werken wij met schijven op school en dat is dus iets moeilijker denk ik. Alle programma's staat op schijf P en die is voor mij als simpele gebruiker niet eens te zien. Dan hebben we ook nog schjif S en met veel moeite ben ik daar ingekomen. Maar verder?
Ja we hebben idd policies en nee die zijn niet te veranderen in het register. Maar ik geloof dat ik wel eens wat gelezen heb over programma's die bij de bios kunnen en eventueel het ww kunnen veranderen.
Overigs moet ik wel even vermelden dat dit soort activiteiten illegaal zijn en dat een docent niet gemachtigd is om een vrijbrief voor hacken binnen de organisatie af te geven...