header('Content-Type: application/msword');

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan

Jan

05/02/2008 14:41:00
Quote Anchor link
hoi,

ik heb een php file, die als volgt uit ziet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('Content-Type:  application/msword');
print $_POST['tekst'];
?>

Deze PHP file wordt dus geopend met MS Word. De tekst die hierin wordt ingeladen (vanuit $_POST) bevat veel html tekens zoals onder andere <br> en <p>. Word gaat hier niet goed mee om, hij plaatst ze er gewoon in, terwijl ik in plaats daarvan liever heb, dat hij ze daadwerkelijk uitvoerd.

Dus wanneer er staat "Aanhef<br/><br/>Verhaal" dat hij er dan het volgende van maakt:

"Aanhef

Verhaal".

Is dit mogelijk en zoja hoe..?

bij voorbaat dank,
jan

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 14:40:49

Stijn

stijn

05/02/2008 14:50:00
Quote Anchor link
str_replace en preg_replace
Met str_replace kun je <br /> vervangen door "\n"(enter)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door stijn

Jan

Jan

05/02/2008 15:01:00
Quote Anchor link
okay, het is gelukt, heel erg bedankt.

Maar nu een nog wat lastigere vraag: ik heb een tekst die staat aangeduid met <center>tekst</center>

ik wil dat deze graag ook daadwerkelijk in het midden komt te staan. Is dit ook mogelijk (met wss een andere functie)..?

Stijn

stijn

05/02/2008 15:09:00
Quote Anchor link
Jan schreef op 05.02.2008 15:01:
okay, het is gelukt, heel erg bedankt.

Maar nu een nog wat lastigere vraag: ik heb een tekst die staat aangeduid met <center>tekst</center>

ik wil dat deze graag ook daadwerkelijk in het midden komt te staan. Is dit ook mogelijk (met wss een andere functie)..?

dat kun je het beste doen met preg_replace ik weet alleen niet wat het moet worden om in word te laten werken..

Jan

Jan

05/02/2008 15:17:00
Quote Anchor link
schiet me overgens net iets te binnen.

Is het niet mogelijk om een templatetje te maken in word, deze data uit te lezen en hier bijvoorbeeld het middenstuk van te vervangen met de functie str_replace? (dan zet ik daar gewoon een soort marker neer, bv ###marker###.)

Dan zou het voor mij ook opgelost zijn.

GaMer B

GaMer B

05/02/2008 16:34:00
Quote Anchor link
Jan schreef op 05.02.2008 15:17:
schiet me overgens net iets te binnen.

Is het niet mogelijk om een templatetje te maken in word, deze data uit te lezen en hier bijvoorbeeld het middenstuk van te vervangen met de functie str_replace? (dan zet ik daar gewoon een soort marker neer, bv ###marker###.)

Dan zou het voor mij ook opgelost zijn.

Nee, kan niet, want de opbouw van een .doc bestand is niet via buiten af te lezen (soort van encoded).

EDIT: Maak maar eens een .doc bestandje open met tekst er in (bijvoorbeeld: blablabla) en maak hem vervolgens maar eens open met Kladblok. Je zult je tekst nergens meer terug vinden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.