Headers already sent error bij includen pagina
Vincent
18/06/2007 15:05:00Ik ben zojuist tegen een vreemd probleem aangelopen.
Ik heb een pagina, met bovenaan session_start() en include (config.inc.php) ed. Werkt prima. Maar goed, ik ga niet in elke pagina de complete, vaste header / menu blok copy/pasten, dus dat knip en plak ik in een bestand, wat geinclude moet worden.
index.php
Include() / require() / require_once() leveren overigens allemaal zelfde error op.
Wanneer ik de session_start() bovenaan in body_header.inc.php zet, krijg ik de error met 'headers already sent'. Dit princiepe gebruik ik vaak, maar normaliter werkt het gewoon zonder problemen.
Waarom mag ik de session_start() nou ineens niet de in de te includen pagina zetten?
Ik heb een pagina, met bovenaan session_start() en include (config.inc.php) ed. Werkt prima. Maar goed, ik ga niet in elke pagina de complete, vaste header / menu blok copy/pasten, dus dat knip en plak ik in een bestand, wat geinclude moet worden.
index.php
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
// session_start() # wanneer ik dit hier laat staan werkt het wel :S
include ('./incl/body_header.inc.php');
// rest van pagina
?>
// session_start() # wanneer ik dit hier laat staan werkt het wel :S
include ('./incl/body_header.inc.php');
// rest van pagina
?>
Include() / require() / require_once() leveren overigens allemaal zelfde error op.
Wanneer ik de session_start() bovenaan in body_header.inc.php zet, krijg ik de error met 'headers already sent'. Dit princiepe gebruik ik vaak, maar normaliter werkt het gewoon zonder problemen.
Waarom mag ik de session_start() nou ineens niet de in de te includen pagina zetten?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
PHP hulp
23/11/2024 14:31:45Jelle Posthuma
18/06/2007 15:11:00Omdat die pagina misschien niet helemaal bovenaan geinclude wordt, en / of session_start niet bovenaan staat in de include.
(Zelf weet ik niet of ie uberhaubt wel geinclude mag worden)
(Zelf weet ik niet of ie uberhaubt wel geinclude mag worden)
TJVB tvb
18/06/2007 15:11:00Vincent
18/06/2007 15:27:00Heb het denk al gevonden.
Notepad++ vind het soms nodig om bestanden te verneuken (vooral bij het aanmaken van nieuwe bestanden).
In HTML krijg ik uiteindelijk de volgende tekens in het document: 
Daardoor zal ie problemen hebben met de session_start() functie.
In Notepad++ zie ik die tekens niet, in EditPlus ook niet, maar in kladblok is opmaak van de pagina een zooitje en staan die tekens er wel in. :(
Vanavond thuis maar eens met Dreamweaver proberen.
Notepad++ vind het soms nodig om bestanden te verneuken (vooral bij het aanmaken van nieuwe bestanden).
In HTML krijg ik uiteindelijk de volgende tekens in het document: 
Daardoor zal ie problemen hebben met de session_start() functie.
In Notepad++ zie ik die tekens niet, in EditPlus ook niet, maar in kladblok is opmaak van de pagina een zooitje en staan die tekens er wel in. :(
Vanavond thuis maar eens met Dreamweaver proberen.
Terence Hersbach
18/06/2007 15:34:00FAQ: Headers cannot / already be sent on line x al gelezen?